Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Ik heb een vraagje ? Binnenkort moet ik een afzuig systeem bedenken maar ik kan geen duur en luid systeem kopen. Ik heb een darkroom 175x60x60 cm. Hoe kan ik een doe-het-zelf iets maken voor een degelijke afzuiging?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een darkroom van 175x60x60? Kloppen de opgegeven maten wel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

'k Versta U dillema, zit met een gelijkaardig probleem.

Zie dit topic : Alles tesamen kom ik uit op zo'n goede 400 euro . Niet hetgene wat je zoekt, maar de kans bestaat dat je binnen een jaartje hier terugstaat en toch zo'n set moet/wil kopen. Deze set is misschien wel wat te zwaar voor je tent, maar dat betekent dat die ventilator niet volle toeren moet draaien.

In deze 'wereld' besparen betekent dat je het een beetje later opnieuw mag kopen.

 

Alternatieven die growshops aanbieden: Buisventilator en deze inpakken in glaswol, of een houten kistje maken met eiderdozen tegen de wanden, en dan eventueel nog eens met glaswol er rond.

 

Nouja, die laatste klinken mij echt niet praktisch... Heb nu ipv een 250m³ torin box een buisventilator hangen van een vriend. Die maakt nog meer leven dan mijn slecht gemaakte 250m³ box.... Het is voor gek van te worden.. Ik spaar mn 400 euro's op en zit dan op mn gemak

 

Grt Djo

 

Ps: mijn laatste tip: wegblijven van 250m³ box. Zelf de softbox. Vanaf 500m³ hangt de motor v/h slakkenhuis in rubbers.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het zijn de goedkope zelfbouw fabricatie's die je meestal in de problemen werken....

en dan zeker op afzuiging en geur! hier kan je best niet op besparen en iets degelijks aanschaffen!

 

als je later bij jan met de blauwe pet je verhaal kan doen omdat de buren overlast hadden van geuren ga je het je beklagen!

 

de kleine kit'jes van afzuiger + filter kosten geen fortuinen hoor :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welke lamp zal je er eigenlijk insteken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen zware lamp. Gwn een 125W spaarlamp vn plug and grow ? Kijk naar mijn gallery ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De setup die ik voor mn eerste kweekje gebruikte is super stil en werkt in principe prima (als je de afstanden tussen lucht intake, filter en afzuiger kort houdt)

Die bestond uit 4 120mm PC ventilatoren met een zelf gemaakt bakje er rond

 

gallery_14978_15446_40867.jpg

 

Online (bv. Alternate) vind je PC-fans al vanaf iets van een 5€ per stuk, en die dingen hoor je haast niet. Filter MOET je d'r inhangen of je kamer/huis/buurt ruikt binnen de kortste keren naar een wiet plantage. De filter die ik voor dit bakje gebruikte was een CAN 9000 filter. Die kosten om en bij de 45-50€...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een darkroom van 175x60x60? Kloppen de opgegeven maten wel?

Dat was ongeveer xd de metingen zijn 160 x 60 x 60

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn dr is 170x60x60 dus met een nieuwe rev zat je er niet veel naast :)

 

wel benieuwd wat een spaarlamp op deze oppervlakte zal gaan doen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn dr is 170x60x60 dus met een nieuwe rev zat je er niet veel naast :)

 

wel benieuwd wat een spaarlamp op deze oppervlakte zal gaan doen

 

 

Van mijn dan ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik in pc winkel vraag voor pc fan op het net aantesluiten met een gwone kabel in het stopcontact zegt hy dat zal niet gaan want dat is maar 12 volt waar vind ik een pc fan van meer volt die ik kan aansluiten op een kabal vooreen gewoon stopcontact

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet. Je vindt een 12v adapter, van een gsm ofzo, en gebruikt die.

 

Capt._Obvious.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet. Je vindt een 12v adapter, van een gsm ofzo, en gebruikt die.

pc formaat fans van 220 volt type in google 80 of 120mm 220v fan....

80mm http://www.aliexpress.com/w/wholesale-220v-fan-80mm.html

120mm http://www.acinfinity.com/230v-ac-fans/120-mm-fans/230v-ac-cooltron-fan-120mm-x-38mm-high-speed/

 

tengy jou tent zal een rev 2.0 zijn denk ik die waren nog 160 hoog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet. Je vindt een 12v adapter, van een gsm ofzo, en gebruikt die.

pc formaat fans van 220 volt type in google 80 of 120mm 220v fan....

80mm http://www.aliexpress.com/w/wholesale-220v-fan-80mm.html

120mm http://www.acinfinity.com/230v-ac-fans/120-mm-fans/230v-ac-cooltron-fan-120mm-x-38mm-high-speed/

 

tengy jou tent zal een rev 2.0 zijn denk ik die waren nog 160 hoog

 

jip 160 ×60 ×60;)

 

Dus als ik een oplader neem vn een gsm en snij die door en verbind met een pc fan vn 12 volt lukt dit gewoon in stopcontact??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als de lader van de gsm genoeg ampere kan leveren voor je fan wel

 

Achterop 90% van de fans zit een sticker met voltage merk en mA even de V en mA checken en dan zal het wel werken

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met (verschillende) PC-fans, korte afstanden + grote kanaaldiameters kan je voor 125w idd waarschijnlijk zelf iets degelijk bouwen voor onder de 150 €. Een paar tips:

- gebruik geen gsm-opladers (meestal geven deze ook maar 5v + ze zijn nooit instelbaar). Koop een degelijke adapter (bij conrad of zo) die instelbaar is, meestal 3-4.5-6-7-9-12v

- controleer het totaalvermogen van de fans en zorg dat ze max 70% van de adaptercapaciteit nodig hebben in ampère.

- Als je je fans onderverdeelt in groepen, dus met meerdere adapters voor bijv. in de winter halve kracht, in zomer alles los, zorg dan dat je de niet-gebruikte fans in het uitlaatkanaal kan afdekken zodat langs daar geen lucht gezogen wordt door de werkende ventilatoren

- Als je fans naast elkaar plaatst, zorg dan dat ieder zijn eigen in- en uitlaatkanaal heeft: minimum 1x fandiameter voor en 3x fandiameter na de fan, dit om capaciteitverlies door turbulentie tegen te gaan.

- computerfans hebben niet veel drukopbouw: kies je fan zo dik mogelijk en neem hoogtoerige modellen (2000 à 2500 opm) om wat marge achter de hand te hebben. Overweeg om dezelfde reden ook je inlaat actief te maken. Of mik een stap hoger en neem een compact fan van EBM Papst (zeer prijzig maar dan ook zeer degelijk en hun data/grafieken zijn echt) die je in veel meer maten hebt dan pc-fans.

- hoe groter de pc-fan, hoe groter zijn capaciteit als er geen weerstand is. Maar aangezien de dikte niet mee volgt (je hebt ze max 3 cm dik denk ik) bouwen die grote fans bijzonder weinig druk op: 14 cm is een veilige limiet maar 12 is beter.

 

Ik heb gekozen voor deze, maar dan als actieve inlaat voor het 'grote' hok.

 

Greetz,

Warsawa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...