Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
boyvan21

Hulp Nodig

Recommended Posts

Hallo even een vraag

 

mijn buurman die kweekt ook en verteld mij dat ik de grond zo nat mogelijk moet houden dit zie ik dan ook bij hem en hij heeft hele bomen staan om het zo maar te zeggen maar ik heb het idee dat de planten dit hellemaal niet zo fijn vinden om zo nat te staan.

 

mischien wil ik wel te snel maar het lijkt mij toch dat je met deze zonnige dagen toch elke dag wel verandering moet zien in je plantje op een of andere manier heb ik het idee dat mijn plantjes toch redelijk klein blijven moet ik ieds toevoegen ofzo kwa voeding want ik heb geen idee meer wat ik moet doen om ze goed te laten groeien

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier even een aantal foto's van de planten ..

Mischien dat iemand hier een mannetje of vrouwtje kan uit halen ?

en hoe zien ze eruit ?

 

2zisads.jpg2czsfpd.jpg

 

2qxucuq.jpg2kjzba.jpg

 

 

64eydc.jpgmhy1on.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laat me hier eens wat duidelijkheid trachten te brengen

 

Als ik het nu goed begrijp heb je ondertussen je planten al 4x verpot naar andere grond .... dus in welke grond staan ze deze week en voor hoelang

 

Als ik het ook goed zie is je aarde bovenin een dichte slijk geworden ,dus ik gok dat je je buurman zijn watering hanteerd ,emmer water erin per dag ....

 

Voeding geven op verse kweek medium is nutteloos daar de aarde zelf al voeding heeft om de plant te voorzien afhangkelijk van welk medium dat is weet je hoelang je je geen zorgen moet maken over voeding

 

Dus welk medium wel of niet terug verpot Zo weten wij teminste of ze niet traag lopen omdat je ze om de zoveel dagen in een ander medium zet

Hoevaak geef je water /hoeveel

 

Om te weten of het een m of v is zullen er eerst wat haren op moeten staan als ze niet in de bloei staan kan je daar niks over zeggen

So take a stress pill en relax :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze Staan al een tijd in deze grond en daar zullen ze ook zeker in blijven staan

En ja als beginneling is het al moeilijk genoeg vind ik zelf ik geef ze elke dag water mischien doe ik het fout maar dan hoor ik het wel

ik geef de planten regen / sloot water

 

Op dit moment hanteer ik inderdaad de bewatering van mijn buurman en natuurlijk niet een emmer vol maar gewoon een slag water om de plant heen

 

Hoeveel water zouden ze anders moeten hebben want ik zie bij mijn buurman hier en daar wat gele pikken op zijn planten zitten zou dit te maken kunnen hebben met overbewatering ??

 

 

Bedankt !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeveel water je geeft hangt af hoeveel je plant drinkt en de pot zelf verdampt in de zon

Qwa hoogte van je plant zou ik gokken op hooguit 750ml - 1 ltr per dag hooguit

 

Regen/sloot water is qwa ph mss wel werkbaar maar je weet niet wat er allemaal mee komt in je slootwater (beestjes /ziektes)

 

Het wateren moet je zelf leren aan te voelen door de pot te wegen of de plant te lezen ,of een tensio meter aanschaffen en vanuit de gemeten waardes je watering gaan bij houden zodat je weet wat ze ongeveer drinken per dag en wnr ze droog of nat staan

 

gele pikken kan door zoveel komen ik heb zoveel planten nu in de tent waarbij de meeste groen zien en 2 al vanaf het begin geel zijn opgegroeid ....aan wat ligt het dan ...

 

Een slag water is dat ook je meet procedure met de voeding geven . komt er water uit de pot langs onderen tussen het water geven en 15 min later ....

Welke grond is het ...voor de 2de maal

Share this post


Link to post
Share on other sites

biobizz all mix dit is de grond die ik gebruik.

als ik ze water heb gegeven dan loopt inderdaad het water onder uit de pot langs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke even een paar dingen om het jezelf makkelijk te maken:

 

1 biobizz all mix bevat voor ruim 6 weken voeding uit ervaring kan 8 ook gehaald worden.

2 zorg voor veel gaten onderin je pot zet ze eens op 4 blokjes een een halve cm boven de grond in een grote schaal.

3 elke dag een plons water in die schaal gooien, en wat na 2 a 3 uur nog in de schaal ligt gooi je er uit.

 

Zo en nu niet meer ongeveer water gaan geven want je weet dan nooit of je ze verzuipt of verhongert.

Als je er bijvoorbeeld 4 liter in gooit en na 2 a 3 uur ligt er nog 2 liter weet je dat je de volgende x 2 liter kan geven.

 

Succes

Edited by Casto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pak frisdrank flessen voor water gift cola 1 ltr 2ltr oasis 2 ltr en je ph meter past mooi in de dop

 

Als je water onder de pot doorloopt zit je te nat ,,gok kwa grote van je planten dat je beter om de 2dagen een plons kan geven

 

Meten is weten en als je niks meet weet je niks

 

Je hebt de uitvloei die zegt je hebt teveel gegeven

Je hebt het gewicht van de pot om te weten of ze water nodig hebben of niet

 

voor je voeding zal het tellen worden hoelang ze er al in staan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pak frisdrank flessen voor water gift cola 1 ltr 2ltr oasis 2 ltr en je ph meter past mooi in de dop

 

Hoe bedoel je dit precies ? zou je mij dit wat beter kunnen uitleggen

wat bedoel je met Oasis

 

Bedankt alvast

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fles cola is 1,5 liter inhoud ,dus als je deze fles eerst leeg maakt en dan terug vult met water weet je dat je 1,5 liter water in je fles hebt

 

Ik gebruik oasis flessen van 2 liter inhoud , een lege fles is dus 2 liter leeg

Dat gat waar de inhoud uitloopt boven in de fles word afgesloten door een draaidop .bij cola is dat dat kleine gat waar je je pink in kan steken bij oasis past daar mooi je ph meter in

 

Is enkel en alleen maar zodat je eens begint te meten wat je aan water geeft elke keer

 

Duidelijk nu ..... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo ik heb dringend advies nodig

Momenteel is het zulk slecht weer dat ik merk dat mijn plantjes buiten helemaal niet zo goed meer gaan als het ging

Weet iemand ieds voor mijn plantjes?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...