Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
coconutz

Help, Een bladprobleempje.

Recommended Posts

Hey,

 

Ik heb sinds enkele weken terug een zaadkweekje begonnen, nu merk ik echter op dat de randen van de bladeren stilletjes bruin geel worden en wat afsterven, enkel de grote bladeren. weet iemand wat de rede hiervoor kan zijn?

 

gallery_36893_16891_28448.jpg

 

gallery_36893_16891_793258.jpg

 

gallery_36893_16891_28448.jpg

 

Ik heb zelf al aan het zoeken geweest wat het zou kunnen zijn, maar heb geen idee. Ik gebruik dezelfde cocovit aarde als ik altijd gebruik vij mijn kweekjes, en het water en de voeding is ook hetzelfde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nooit gehoord van cocovit aarde en als je niet aangeeft met welke voeding je werkt is het ook moeilijk te zeggen voor iemand die er meer verstand van heeft

 

Mss eens beginnen met je setup te omschrijven ,wie weet heb je een 1000 wat lamp op 40 cm hoogte in een 60 cm hoog tentje met een 250m² afzuiger erop

HET IS NU NAAR ALLES GOKKEN

Te weinig water ,vreemde ph ,te veel warmte opbouw take your pick blijft gok werk als je niet weet wat er in is gegaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey coco

 

Dit zegt mijn doc-je....

 

Tips van de bladeren zijn geel, bruin, of dood: Plant anders ziet er gezond en groen. Stengels zacht?t >> Kan over-bemesting (vooral N) zijn, teveel water, beschadigde wortels, of onvoldoende bodem beluchten(perliet/vermiculiet).

 

Doe er je ding mee

Share this post


Link to post
Share on other sites

om het begin van deze sectie maar een keer te quoten, alles begint toch met de juiste informatie

 

=================================================================

Okeej, er is dus iets vreemds of vervelends aan de hand met je planten.

 

Voordat je iets gaat posten, kijk dan even naar de links hieronder.

Staat het er niet bij of is het je nog niet helemaal duidelijk maak dan een post.

 

LET OP!!

 

Geeft altijd volledige info, aan dingen zoals me blaadje is geel/droog of pimpelpaars met een goud randje hebben we niets en kunnen we je echt niet mee helpen omdat dit echt te weinig info is. Dit soort dingen gaan meestal ook gelijk op slot...

 

Probeer altijd informatie te geven over, zaaing of stek, de maat van je potten, waar kweekje op(aarde, mapito enz), staat ie binnen of buiten, luchtvochtigheid, temperatuur, pH waarde, EC waarde, welke week bloei/groei, soortje, enz enz... En een foto maakt vaak dingen ook veel makkelijker.

 

Voorbeeld van een post

 

Binnenkweek

 

Soortje:

Week Bloei / Groei :

Zaaiing of stekje:

Medium(aarde/mapito enz):

pH van het medium :

EC van het medium :

Temperatuur :

Luchtvochtigheid :

soort verlichting:

 

Buitenkweek

 

Soortje:

Stek of Zaaiing:

Aantal weken oud:

Meet je de pH:

Zo ja wat is de pH:

EC:

Veel water gegeven of weinig:

Andere bijzonderheden:

 

Bladproblemen?

 

 

Of kijk hier let wel dat dit niks te maken heeft met hennepplanten, maar de symptomen zijn vaak hetzelfde.

 

 

Of kijk in de Lijst met topics van divers ongedierte

 

=================================================================================

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste,

 

Alvast hartelijk bedankt voor de informatie. Om wat meer info te even over de plantjes. ik grow in een Secret jardin DS90 met een secret jardin T-neon 2 x 75 wat armatuur. Het plantje betreft een zaailing, de PH waarde ligt op 6.4, EC en temperatuur kan ik u helaas niet melden .

 

Ik vermoed zelf dat het een overvloed aan water was dat heeft gezord voor het probleempje, ik heb de plantjes enkele dagen geen water gegeven, en Alles gaat prima nu, Trouwens de coco's aarde is de gewone coco aarde die de meesten gebruiken. en die heeft me bij de vorige kweekjes al heel wat oprgebracht.

 

alvast super bedankt voor de hulp..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ec kan ik nog inkomen dat je die niet weet maar geen temp? Das wel een beetje basis toch die je op orde moet hebben....

meten is weten zo simpel als jij nog geen eens je temp controleerd hoe wil je dan alles op orde krijgen...

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...