Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Hades

Hades goes -light- bondage... Ronde 3: 4x Sannie's Jack, LST

Recommended Posts

Hades wou uit de ondergrond kruipen om te posten, maar Hades merkte dat één van zijn lichtbakken de geest gegeven heeft.

Dus Hades heb met z'n vriendje afgesproken om vrijdag naar de growshop te rijden.

Hades had niet te min kunnen posten met een heel verhaal over kapottez lichtbakken enzo... maar hades is in plaats daarvan naar de nachtwinkel gewandeld... en voordat Hades de kans kreeg om iets zinnigs te posten zat er nog maar 25% in de kersverse fles porto (witte van het merk 'everyday' voor zij die dat interessant vinden)...

En nu is Hades bezopen... en ze hebben Hades altijd verteld: "Don't post when you're toast"... dus dit is eigenlijk geen post... alleen maar een kennisgeving aan alle bovengronders dat Hades niet gaat posten vandaag

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag is Hades eens niet toast :mellow:

Hades is weliswaar ape stoned -van commerciele NLX nogwel godbetert :oeps - maar daar hebben ze hades niks over verteld...

dus today Hades is gonna post... :huh:

T is alweer effe geleden intussen, maar hier zitten we nu...

 

gallery_14978_16888_408203.jpg

 

Week 9 zit erop en ze hebben er intussen 3 weken 12/12 op zitten.

Maandag begonnen ze met tetjes maken, mooi op schema dus...

 

K zei het al... een van de twee lichtbakken was ermee gestopt tegen woensdag avond... uiteraard vlak voor een feestdag :head_hurts_kr:

Enfin, vrijdag dus met een vriendje naar de growshop gekard en nieuwe lichtbakken gaan halen...K was die Top Grow Duo Fluor bakken toch al redelijk beu... veel te heet, starter die onder in de bak zit zodat alle warmte zeker goed blijft hangen, en dure lampen die maar op een paar plekken online te krijgen zijn, ...

Het enige pluspunt was dat hun bloeilamp een merkelijk rozig licht geeft (2100°k ipv de gebruikelijke 2700°K)

Daarbij zouden de lampen toch aan vervanging toe geweest op het einde van deze ronde... Dus gelijk maar overgestapt op 2 T-Neon bakken van 2x75W...

 

gallery_14978_16888_365551.jpg

 

gallery_14978_16888_302978.jpg

 

Vrijdag avond hingen ze d'r al in. Ik ben er voorlopig flink tevreden mee... Door die starter bovenop die kap te zetten, kan die dus z'n warmte perfect kwijt. Zelfs (voorlopig!) zonder fans zijn ze koeler aan de planten toppen...

Het veldje is als verwacht mooi gelijkmatig verlicht, ook al zit er nu een kleine 10% minder watt in (de vorige bakken waren 2x80W). Ter vergelijking: het eenzame bakkie vrijdag avond…

 

gallery_14978_16888_1385055.jpg

 

Die lamp moest zo hoog hangen om met het overgebleven bakkie het veldje toch nog gelijkmatig te belichten.

 

Genoeg over die lampen… Let’s see tetjes…

 

gallery_14978_16888_34077.jpg

 

T zijn nog puber tetjes, maar ze zijn er wel, en ze groeien goed nu ze terug voldoende licht krijgen.

Een ding dat ze wel overgehouden hebben aan die lichtbakken story is dat ze als gek naar die hoge lamp zijn beginnen schieten…

+15-20cm aan kale sprietjes tussen woensdag en zondag avond (intussen hangen de bakken terug op standaard hoogte, een cm of 15 boven de toppen)…

 

gallery_14978_16888_854521.jpg

 

 

gallery_14978_16888_1246733.jpg

 

Het plan is om die in de loop van de week een tweede buig en bind ronde te geven zodat alles terug mooi gelijk en compact hangt… eerst even wachten tot die iele stammetjes iets sterker geworden zijn.

 

 

Guru Baekie heb een tijdje terug deze post ge-quote met een diepgaand verhaal over clear/cloudy/amber trichomen… Hades vond het wel een logica hebben, dus hades heb voor deze ronde een ultra pocket microscoopje gekoopt…

 

gallery_14978_16888_362475.jpg

 

het zakje is een cm of 6-7… Kostte ook 10 keer niks, plus 8 euro of zo en werkt behoorlijk goed… Goed genoeg om mn trichomen te bestuderen in ieder geval

 

Dit is een fototje van één van de vers ge-fimde topjes door de peep-hole…

 

gallery_14978_16888_298374.jpg

 

Voilà, dat was het zowat voor week 9…

 

 

Straks flesje porto halen… :bier en dan zien we wel weer wat week 10 brengt…

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaat niet mis zo.

ze strekken wel wat...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag allemaal :wave:

Lever van Hades is met vakantie… en Hades komt nog es bovenwerelds kruipen om te posten :comp: (niet dat er per se een oorzakelijk verband is, maar desalniettemin… )

 

Misschien even recapituleren, ik was van de week zelf de tel kwijt :oeps

 

Week 0: kiem-week

Week 1 – 6: Voorgroei

Week 7 – 8: 12/12 onder de groeilamp

Week 9 - : (.)(.) :tu onder de bloeilamp

 

 

 

En de plantjes per zondag avond (einde week 11)…

 

 

gallery_14978_16888_1827725.jpg

 

gallery_14978_16888_760805.jpg

 

Aan de bovenkant heb ik al die klimmertjes van vorige keer 90° geknakt… K had ze kunnen binden ook, maar ze waren eigenlijk aan de hoge kant om met die tentstaken te werken en ik vond ook niet zo direkt geschikte bamboestokken in de buurt, vandaar dus maar geknakt…

Ze vonden het blijkbaar wel ok, want de toppen zijn gewoon blijven doorgaan met groeien…

Resultaat is in ieder geval een mooi ongeveer egaal veldje zonder uitschieters onder de lampen… Hades is er tevreden over :verrygood

 

Onderin het veldje ben ik aan het dieven gegaan… geen franse “laat maar groeien” stijl voor mijn meisjes… Dat vindt Hades maar niks :whistling

 

 

Portretjes van de harem…

 

Carolientje

 

gallery_14978_16888_1482237.jpg

 

Ons carolientje hier links vanvoor is maar een triestig plantje :no

1 dun stammetje heeft de top gehaald… Maar ja… wat doe je d’r aan… op een nest van 4 moet er eentje de laatste zijn zekers? :head_hurts_kr:

 

Charlotteke

 

gallery_14978_16888_1291876.jpg

 

Ca va-kes… drie takken omhoog met mooie topjes… T kan ermee door

 

Chloe

 

gallery_14978_16888_1036393.jpg

 

De kampioen van de takken…

7 stuks met allemaal respectabele topjes…. Zij was ook degene met verschillende doorgeschoten scheuten…

Als gezegd… die liggen plat nu, met goed resultaat

 

 

Claire

 

gallery_14978_16888_712387.jpg

 

5 echte takken… Maar wel de kampioen van de (.)(.)-en… Maar 1 doorschietertje dat intussen ook blij plat ligt… Maar de andere takken hebben mooie super compacte toppen (eentje is goed te zien links boven op de eerste foto…

Ons claireke begint haar favorieten rol dus toch wel waar te maken intussen… Toch wel mn lievelingetje :wub:

 

 

Vitamientjes hebben ze volgens schema… de booster zat zondag net op zn maximum (4 0/00)… Omdat ze toch al een tijdje staan en nog een tijdje te staan hebben (10-13 weken volgens Sannie… en die zou het wel moeten weten met Sannie’s Jack), ga ik eens zien wat ze van 5 promille vinden… Gisteren zijn ze aan hun vatje begonnen dus…

 

 

Voilà zie… dat was het zo wat… K ga dr eentje dampen - lever vindt het blijkbaar ok op vakantie en blijft nog wat – en dan zien we wel weer wat volgende week brengt… :smoke

Edited by Hades

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lol ik mezelf aan het rot zoeken geweest naar waar ik die plant monitors had gezien blijkbaar was het in de onderwereld

 

Gebruik jij enkel die sensors of ook een tensiometer....

 

Voor de rest lekker veldje ,wel oppassen als je stammetjes doet vastbinden dat ze niet teveel verdikken en je binddraad de stam begin af te knijpen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx Speedy... Ik heb de lusjes vrij ruim gemaaakt dus dat zit wel goed... af en toe ook eens verplaatst, maar d'r is wel wat litteken weefsel te zien...

 

Bedoeling was eigenlijk om 1 tensiometer te gebruiken en 4 van die monitors (dr kunnen er 5 op een receiver)... maar helaas zijn ze net niet nauwkeurig genoeg... Ze werken prima (voor een electroden meter) maar ze hebben maar 3 echte onderverdelingen 1 van 0-50 mbar 1 van 50-300 en 1 van 300 tot iets van een 500... Voor mn zaailingen gebruik ik enkel de monitors omdat je die maar 2cm diep moet steken, en omdat ze dan toch nat moeten staan. Maar eens ze uitgepot zijn vind ik een range van 50 (heel vochtig) tot 300 (veel te droog voor wietplanten) veel te groot.

Maar ik gebruik hem wel af en toe om eens op verschillende plaatsen en dieptes te meten... en omdat het wel cool is om die display te zien als je je kast open trekt... :rolleyes:

 

Eigenlijk praktischer voor je kamer- of balkonplanten... Maar als het je interesseerd, ze komen van bij de Conrad (linkje en deze is volgens mij het nieuwe model)

 

 

 

EDIT: O ja, en die opgegeven range van 30m is ook nogal relatief... op mn balkon had hij nauwelijks signaal, en de receiver stond op 1m van de zender (met een raam ertussen). In t kastje werkt ie prima, maar daar zit die alu bekleding wel voor iets tussen me dunkt

Edited by Hades

Share this post


Link to post
Share on other sites

zeg God van den Oobookensen Onderwereld,

gij zijt toch ne krak in half werk ze :D ,

planten zijn gedieft maar om de vijf botten zie ik een plukske rommel ergens onderaan de stam

geeft hen nog eens een goei beurt jong, want zo kaalgeschoren beentjes met dan dons hier en daar is een deftige dame onwaardig ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn dezelfde die ik heb ,jammer dat ik die andere niet had gezien die grond temp meter was wel handig geweest +staat beter naast de fancontroller:)

 

Heb dat range probleem ook al gemerkt door de tent als ze dat station dichtbij staat ,ik verlies met het station buiten de tent af en toe het signaal van een sensor

 

Dat dat de onderverdeling was wist ik btw niet maar had al wel door dat er maar 3 balkjes echt werken ,4 balkjes nog nooit gekregen ...verklaard wel een hoop

 

Heb jij ze tegen de bodem aan zitten zeg maar of halverwege de pot .... ik heb er 2 wat hoger gestoken om een idee te krijgen hoe de vocht verdeeld is in de berg met ook de tensio in het midden sinds kort

Zag je tensio nu ook net zitten tijdens het scrollen :D

Al een geluk dat je het waterings alarm kan instellen en uitschakelen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Baekelandt... ik was u voor, struyckrovenden aantwaarpsen bovengronder :P ... In de loop van de week ben ik er nog es een paar keer langs geweest en hun beentjes zijn nu zo glad als een baby poepke ;)

 

@ speedy weedy... Die onderverdeling is mijn persoonlijke ervaring... voordat ik ze ging gebruiken heb ik ze even uitgetest op m'n balkon in een pot aarde, met m'n blumat ernaast... Dat was de uitkomst (give or take a few)... Dat laatste balkje is idd aldijd aan (of t moest zijn dat dat nog uitgaat in woestijnzand maar mijn tensiometer zat in ieder geval onder de 650 als het balkje nog altijd aan was).

Bij mij steekt ie helemaal in de grond.... kwestie van een duidelijke indicatie te hebben wanneer ik mn grond aan het verzuipen ben.

Het alarm heb ik nooit ingesteld... ik wist gelijk dat dat binnen de 24u op mn ... zou gaan werken dus veiligheidshalve maar gewoon uitgelaten... zelfkennis enz... ;)

Maar met een klein beetje extra aandacht bij de uitvoering had het prima geweest... Misschien een ideetje voor blumat... Die receiver met blumat tensiometers... zou een topper zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel mijn onderste balkjes hebben ze nog nooit aangetikt altijd aan het wisselen tussen 2 en 3 bij mij het bovenste balkje is daarin tegen nog nooit aangesprongen :( en het is niet dat ik het niet geprobeerd heb :D

 

Met 2 sensors iets hoger in het medium springen ze op 2 balkjes rond de 120 mbar ,ik had het alarm wel ingesteld tegen beter weten in volgende ochtend ook meteen terug uitgeschakeld rot lawaai :)

 

Voor de blumats zou het indd wel een perfect systeem zijn ,moet je teminste niet elke keer je kast open doen om de waardes te lezen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey allemaal :wave:

… woensdag nog eens foto’s genomen dus tijd voor een update…

 

Woensdag was week 14 halverwege… en ze gaan ervoor de meisjes…

Ik zei het al vorige update: volgens Sannie hebben die 10-13 weken te gaan… ewel die van mij gaan niet eens de 10 halen…

omdat ze vorige week al zin hadden om te beginnen rijpen heb ik ze deze week hun PK weekje gegeven, en eventueel na de PK week nog even door gaan met een slappere mix… Maar daar komt dus niks van :no

Die zijn gewoon klaar om af te rijpen…

Dat wil ook zeggen dat ze in totaal – uitgaande van nog 2 weken op water- 9 weken 12/12 en 7 weken echte bloei zullen gehad hebben ?! :o

Ik weet ook niet waarom, maar t’is zo en niet anders… :|

 

Het veldje per woensdag avond…

 

gallery_14978_16888_1768641.jpg

 

Flink aantal toppen op de bovenste laag, met behoorlijk wat popcorn daaronder… Ik ben niet ontevreden -_- … links boven is wel een opvallend leeg stuk… De takken die dat moesten opvullen zijn stil gevallen voor de meet :(

 

Voor de liefhebbers van beentjes…

 

gallery_14978_16888_1270167.jpg

 

ze zijn een paar keer gediefd… De gezonde blaren heb ik laten staan…

 

 

Voor de voeding: deze week is dus PK week (PK 13/14 volgens de voorgeschreven 1 0/00). Bloei booster stond al een week op 5 0/00, en dat is zo gebleven deze week… Ze vonden het blijkbaar wel lekker :yummy:

Gisteren begonnen ze helemaal op de puntjes een beetje bruin te krijgen… Maar dat maakt niet uit… ze gaan toch op dieet volgende week

Geurtje dat er af komt is ook niet mis… en het ruikt trouwens wel al volop naar wiet en niet naar bloeiende plant… je begrijpt wel wat ik bedoel…

 

 

 

Hé kijk… ik heb ook een aansteker om naast me toppen te houden… :wOOt

Ah.. euh… toch niet… k steek mn peuken al 2 dagen aan met “stekskes”… :oeps Enfin… t’zijn in ieder geval echte Union Match King Sizes… en ze zijn zoooo groot… :D

 

gallery_14978_16888_1042168.jpg

 

En de toppen zijn zooooooo groot…

 

gallery_14978_16888_1176935.jpg

 

gallery_14978_16888_894550.jpg

 

gallery_14978_16888_578138.jpg

 

Al bij al vrij respectabele tetjes vind ik…

 

T is geen al te beste foto, maar t is de enige die enigzins gelukt is…

 

gallery_14978_16888_486006.jpg

 

De harspareltjes zijn voor het overgrote deel transparant dus dat zou goed moeten zitten volgens de theorie…

 

Enfin… dat was het wel weer voorlopig… Langzaam aftellen naar de oogst… Ik ga zelf geen pronostieken doen… dat heeft ongeluk gebracht vorige keer :wacko:

 

 

Zo zie… hades gaat er een vette dampen… want hades heb party cones en verse stash … En dan zien we wel weer hoe het afloopt :vape:

 

 

 

A propos... K wou d'r nog eentje opdragen aan alle mede growers die - zoals ik tot vandaag - nog niet klaar zijn met hun rondje en commercieel moeten gaan...

 

Edited by Hades

Share this post


Link to post
Share on other sites

pronostieken doe ikn ook niet meer

ziet er wel goedf uit, maar ze kunnen nog ff

op het einde komt het meeste gewicht eraan

de amber mythe-mythe houdt geen rekening met het eindgewicht

en het verschil is amper merkbaar in het eindresultaat

groeten

Korneel van wezenbeke

 

edit: RIP loulou

Edited by Baekelandt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx voor het advies Baeke :hug:

 

Net nog eens gekeken en ik geloof dat jij met dat groei potentieel dat er nog inzit wel gelijk zou kunnen hebben...

 

Anderzijds was dat amber mythe artikel blijven hangen bij mij omdat ik onafhankelijk daarvan ook al had vastgesteld dat smaak en kwaliteit in mn tweede oogst merkelijk beter waren (het grootste verschil zijnde minder lang laten staan en langer gespoeld). Smaak zal wel veel te maken hebben met het te weinig spoelen op het einde, maar kwaliteit ligt wel aan het sneller oogsten me dunkt....

 

Enfin... k heb net een nieuw vaatje met 15l slappe mix klaargemaakt (genoeg voor om en bij een extra week). We zien wel wat het geeft...

En alst mislukt steek ik het lekker op "Korneel van Wezenbeke" :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

steek je extra grammen maar weer op Korneel, ja ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hades zag eens toppen hangen,

O! Als eieren(1) zo groot.

’t Scheen dat Hades wou gaan plukken,

Tot vriend Ludo ’t hem verbood.

 

(1) En t waren ook nie van die zielige klein eikes van in den Aldi

 

En voor de eerst zien en dan geloven crowd… Toppen… :jump:

 

gallery_14978_16888_1159288.jpg

 

 

gallery_14978_16888_909340.jpg

 

gallery_14978_16888_345367.jpg

 

Hades heb intussen een aansteker gekoopt, maar aangezien we van die stekskes al hadden vastgesteld hoe groot die zijn … ^_^

 

 

Met het volume is er niet zo heel veel gebeurd deze week (week 15)… Maar d’r is wel degelijk gewicht bijgekomen… Ik heb ze wat moeten stutten om alles op z’n plek te houden…

En da’s dus allemaal Korneel z’n schuld… :angry: Dat die zich hier maar eens durft vertonen in Hoboken :kill: :kill: :kill:

 

Enfin… t heeft dus wel wat opgebracht dat extra weekje op slappe mix (3,5 0/00 bloeivoeding + 2 0/00 booster voor de geinteresseerden)… Hades is dik tevreden :)

 

 

Maar nu is het écht wel tijd om ze op plat water te zetten… Ze beginnen op verschillende plaatsen tekenen van overvoeding te laten zien. Vooral ons Chloe heeft er last van.

 

gallery_14978_16888_712303.jpg

 

gallery_14978_16888_942388.jpg

 

gallery_14978_16888_1460525.jpg

 

Het aftellen is begonnen :punk:

 

Enfin, koffietje d’r bij pakken :innocent: en dan zien we wel weer hoe het verder gaat…

:wave:

Edited by Hades
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze gaan herfsten

bedank Korneel later maar ;)

nu plat water en dan genieten :vape:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Allemaal… :wave:

Even een paniekje… :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o

 

Dit is het veldje toen ik rond 21u de deur open deed…

 

gallery_14978_16888_1342626.jpg

 

 

gallery_14978_16888_1968013.jpg

 

:wtf2: WAAR ZIJN MIJN BLAREN NAARTOE???????? Minstens 2/3 van mijn blaren liggen tegen de grond of hangen gewoon compleet slap… T is me g********e een kerkhof…

Tot vandaag was het algemeen plan nog om tot donderdag ofzo te spoelen en er dan de stekker uit te trekken en zondag te oogsten… Dat plan is intussen veranderd in: vandaag was hun laatste zonsopgang

 

Maar intussen heb ik dus wel totaaal geen idee wat er kan mis gegaan zijn op 24u tijd…

Gisteren heb ik deze foto’s genomen om eens te vragen wat er mis zou kunnen zijn met die roestvlekjes in de blaren…

 

gallery_14978_16888_1013437.jpg

 

gallery_14978_16888_256982.jpg

 

gallery_14978_16888_79574.jpg

 

Ik heb de Ph’s gemeten: vat 6.0 (als –ongeveer- altijd, en ja, de meter was vers gecalibreerd), grond (met testkitje) ook op 6…

De tensiometer staat – ook als gewoonlijk- tussen de 100 en 140 voor het bewateren

De temperaturen (aan de toppen) die ik de afgelopen 24u gelogd zijn Tmin 25.6, Tmax 35.6, T 33.2 … Ok, da’s aan de hoge kant, maar is ook maar een graad of 5-6 hoger dan voor de hittegolf dus of het daaraan ligt?

Ik dacht eerder aan een ziekte (k zie geen beestjes kruipen, ook niet met me microscoopje)… in welk geval dat dus extra ontsmetting zal vragen?

Maar ik heb eigenlijk geen idee dus als iemand suggesties heeft…

Enfin… de wiet hangt er nog dus hopelijk komt dit nog goed maar niet te min…

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niks ziekte volgens mij

plant is gewoon oogstrijp, zo oogstrijp als oogstrijp kan zijn

wat een knuppels zeg!

 

geniet ervan, dat is welverdiend denkik zo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo he wat een dikke knotsen. Mooi gedaan. Jammer van de schrik maar toch tijd voor de schaar dus weinig leed verder.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...