Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

ganjafarm

Aankoop afzuig setje

Recommended Posts

Hallo beste mede growers,

 

 

Ik ben van plan een nieuw afzuig setje aan te schaffen (Ventilatir+Filter+Controller+.

Mischien weten jullie nog ergens (liefst internet shop) een mooi koopje of een aanrader.

De vereisten zijn :

- Minimaal 400m³ (wil er tot 600w mee kunnen koelen)

-Geen gebrom of gepiep

-Moet een fancontroller bij zitten.

 

Mijn budget ligt rond de 150/200 euro

 

Ik weet dat softboxen stiller zijn, maar ik kan een buisfan ook later in een boxje bouwen toch?

 

Alvast bedankt!

 

Grtz,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je beperkte budget gaat niet samen met je wensen. Ik denk dat je 1 van de twee moet bijstellen. Beter geef je nu 100 euro meer uit en ben je klaar voor de komende 3 jaar.

 

Buisafzuiger gewoon niet aan beginnen tenzij je over een paar maanden weer terug naar de shop wilt om weer extra geld uit te geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus 't is not done om een buisfan zelf in een geisoleerd boxje te bouwen?

Had zelf zoiets in gedachten

http://www.greensell...ima-filter-620/

Met een controllertje of travo erbij

De kweektent komt in een geisoleerde kledingkast te staan dus twijfel of ik ivm lawaai wel of niet voor een box moet gaan. De vrouw des huizes hoeft namelijk geen last van mijn hobby te krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zit wat met hetzelfde dillema als jou, heb al veel opgezocht en gedaan en volgende kan ik je met enige zekerheid mededelen :)

 

Ik denk voor je budget dat je hiermee goed zit.

http://www.greensell...en-thermostaat/

Heb daar goede reviews van gezien, soms een geval dat het wat lawaai maakt, maar dan kreeg hij een nieuwe van de shop en opgelost.

Een doosje kan je er altijd rond maken, zal een beetje helpen. Maar ik zou eerder voor zo'n geluidsdemper gaan, het is (of zou toch moeten) vooral de luchtverplaatsing die veel geluid maakt. Die geluidsisolerende buizen helpen ook veel. En alles aan rubbertjes hangen zodat de trillingen niet doorgeven

Dit zal nog altijd wel wat leven maken, maar zeker acceptabel. Desnoods eens naar een shop gaan en demo vragen.

 

Metalbox gevold door softbox zijn het stilste, maar het kost veel meer.

Vanwege de bouw heb je al een zwaarder model nodig (pakweg minimum het dubbel van een buisventilator) en omdat het geen geluid mag maken mogen ze niet meer dan ong 50% draaien.

Dan beginnen de prijzen voor je afzuiger en koolstoffilter rond de 200 - 300 euro's.

Omdat je dan ook een degelijke fancontroller nodig zal hebben om het stil te krijgen en je temperatuur stabiel te houden kost het je nog eens een goede 200euro's.

Mocht je toch voor deze optie gaan, GOED zoeken naar een kwalitief goed gebouwde softbox en er zeker van zijn dat de motor aan rubbers hangt.

 

Ikzelf zit te 'klungelen' met een softbox 250m³ in een tentje van 90x90x180 en een 400watt. Dit lukt net, maar die afzuig staat ook altijd volle bak te draaien met het nodige lawaai erbij.

 

Friendly greetz!

Djo

 

Edit: Nou wel even niet zeker als 420m³ genoeg is voor een 600watt lamp, misschien toch een slagje hoger gaan voor in de zomer. Of een actieve inblaas erbij voor frisse lucht

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks allemaal voor de reacties!

Net een setje aangeschaft via greensell.

Kan een slotje op.

 

Grtz,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...