Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

csjaws

in bloei zetten

Recommended Posts

ik heb mijn planten tijdens de 4 weken dat ik op vakantie ging

buiten neer gezet en ze zijn al een heel stuk gegroeid

 

ik wil ze in de bloei zetten hoe moet ik dat doen buiten?

 

een hele grote kartonne doos er over heen zetten ofzo?

of is dat niet goed omdat ze dan geen verse lucht meer kunne krijgen?

 

kan iemand mij hier mee helpen heeft iemand ervaring met buitenplanten in bloei zetten?

 

of zou ik ze uit moeten graven en binne plaatsen?

 

Greets Csjaws

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik heb mijn planten tijdens de 4 weken dat ik op vakantie ging

buiten neer gezet en ze zijn al een heel stuk gegroeid

 

ik wil ze in de bloei zetten hoe moet ik dat doen buiten?

 

een hele grote kartonne doos er over heen zetten ofzo?

of is dat niet goed omdat ze dan geen verse lucht meer kunne krijgen?

 

kan iemand mij hier mee helpen heeft iemand ervaring met buitenplanten in bloei zetten?

 

of zou ik ze uit moeten graven en binne plaatsen?

 

Greets Csjaws

Vertel eens wat meer over je planten, Hoelang staan ze al? Geef je ze voeding? Hoe groot zijn ze? Zonder deze info kunnen we er echt niks uit opmaken, sorry. Heb je mischien foto's?

 

Greetz, Creep :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet niet precies hoe oud mijn planten zijn en ook niet hoe groot ze zijn

maar dat maakt toch eignelijk helemaal niet uit

ik wil gewoon weten hoe ik ze in bloei kan zetten of het nou stekkies zijn

of super oude plante da maakt toch nie uit?

 

ik geef ze wel voeding

maar in de 4 weken dat ik weg was hebben ze alleen water gekregen

 

en btw ik heb er 1tje getopt

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik weet niet precies hoe oud mijn planten zijn en ook niet hoe groot ze zijn

maar dat maakt toch eignelijk helemaal niet uit

ik wil gewoon weten hoe ik ze in bloei kan zetten of het nou stekkies zijn

of super oude plante da maakt toch nie uit?

 

ik geef ze wel voeding

maar in de 4 weken dat ik weg was hebben ze alleen water gekregen

 

en btw ik heb er 1tje getopt

Hey, :whistling

 

Hij vroeg je meer uitleg om je gewoon beter te kunnen helpen wat toch in de meeste gevallen de bedoeling is ....

 

voor op je vraag te antwoorden,

 

Voor de bloei, 12u licht 12u donker

 

als ze buiten vast staan, trek er een zak over dat er geen licht bij komt

 

Btw: normaal begin Augustus worden de dagen ook al korter ...

 

 

Voor de rest, chil man .... :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik weet niet precies hoe oud mijn planten zijn en ook niet hoe groot ze zijn

maar dat maakt toch eignelijk helemaal niet uit

ik wil gewoon weten hoe ik ze in bloei kan zetten of het nou stekkies zijn

of super oude plante da maakt toch nie uit?

 

ik geef ze wel voeding

maar in de 4 weken dat ik weg was hebben ze alleen water gekregen

 

en btw ik heb er 1tje getopt

Mischien waren je planten nog niet goed voor de bloei, mischien waren het flutplantjes omdat je ze niet voedde, Mischien hadden ze om de 30 cm een setje bladeren, door doorschieten, Mischien was de stengel zo dom dat het simpelste vlaagje wint je plant doet ombuigen. Zijn allemaal zingen waarmee je rekening moet houden! :whistling Ik zou persoonlijk gewoon wachten tot :whistling moeder natuur :) Je planten laat bloeien. De dagen worden al korter, en precies over een week is het 12 uur donker en 12 uur (dag)licht. Rond die tijd zullen je planten in de bloei getrokken moeten zijn. En wat ik ook gelezen heb (ik weet niet of het waar is) Dat maanlicht ook goed schijnt te zijn tijdens het bloeien van planten, omdat dat de Thc productie schijnt te stimuleren!

 

Veel succes, Creep

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar komt dat idee nou toch vandaan dat het 12 uur licht 12 uur donker zou zijn al halverwege Augustus? Dat klopt helemaal niet .

 

Ik heb al een vermoeden waar dat idee vandaan komt : zo ergens rond half augustus schieten de meeste planten in de bloei , dus daaruit wordt de conclusie getrokken dat de licht cyclus 12/12 zou zijn . dit is dus onjuist . De planten reageren ook al met bloei op 10 donkere uren,en beginnen daarom ongeveer halferwege augustus met hun bloeiperiode !

 

csjaws: Maak het een uurtje of 2 uren langer donker met die kartonnen doos (of iets anders ) ,plak deze tijd aan de nacht vast . Dus zodra het buiten weer donker is de doos er weer af. Het is nu eigenlijk nogal laat in het jaar om met verduisteren te beginnen,maar toch bloeit je plant dan eerder af en dat is altijd mooi meegenomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Waar komt dat idee nou toch vandaan dat het 12 uur licht 12 uur donker zou zijn al halverwege Augustus? Dat klopt helemaal niet .

 

Ik heb al een vermoeden waar dat idee vandaan komt : zo ergens rond half augustus schieten de meeste planten in de bloei , dus daaruit wordt de conclusie getrokken dat de licht cyclus 12/12 zou zijn . dit is dus onjuist . De planten reageren ook al met bloei op 10 donkere uren,en beginnen daarom ongeveer halferwege augustus met hun bloeiperiode !

 

csjaws: Maak het een uurtje of 2 uren langer donker met die kartonnen doos (of iets anders ) ,plak deze tijd aan de nacht vast . Dus zodra het buiten weer donker is de doos er weer af. Het is nu eigenlijk nogal laat in het jaar om met verduisteren te beginnen,maar toch bloeit je plant dan eerder af en dat is altijd mooi meegenomen.

heb wel niet gezegt dat het in augustus 12u klaar en 12u donker is!

 

Heb gewoon gezegt, voor de bloei 12u .....

 

dit is toch +/- standaart, 12/12, voor de groei 18/6 of heb ik het verkeert op??

Share this post


Link to post
Share on other sites
Waar komt dat idee nou toch vandaan dat het 12 uur licht 12 uur donker zou zijn al halverwege Augustus?  Dat klopt helemaal niet .

 

Ik heb al een vermoeden waar dat idee vandaan komt :  zo ergens  rond half augustus schieten de meeste planten in de bloei , dus daaruit wordt de conclusie getrokken dat de licht cyclus 12/12 zou zijn .    dit is dus onjuist .  De planten reageren ook al met bloei op 10 donkere uren,en beginnen daarom ongeveer halferwege augustus met hun bloeiperiode !

 

csjaws: Maak het een uurtje  of 2 uren langer donker met die kartonnen doos (of iets anders )  ,plak deze tijd aan de nacht vast .  Dus zodra het buiten weer donker is  de doos er weer af.    Het is nu eigenlijk nogal laat in het jaar om met verduisteren te beginnen,maar toch bloeit je plant dan eerder af en dat is altijd mooi meegenomen.

15 augustus (uiterlijk) 12 uur licht (- schemer), en 12 uur donker (-zonsopgang). Schemer en zonsopgang tellen dus niet mee. Dan kom je uit op 12 uur licht en 12 uur donker, rond die tijd trekken de planten in de bloei.

 

ps: Het is dan rond 7 (s'ochtends) tot 7 (s'avonds) volledig licht.

 

Greetz, Creep :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus ik zou eigenlijk om 5 uur een doos om de planten heen doen en dan om 7 uur er weer af halen?

 

en ik moet zowiezo al w88 want ik heb ze gister nog voeding gegeven

en dat is toch niet goed ofwel?

 

moet toch ong 3 weken van te vore stoppe met vroeding of was da

de bloei voeding ?

greets csjaws

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 augustus (uiterlijk) 12 uur licht (- schemer), en 12 uur donker (-zonsopgang). Schemer en zonsopgang tellen dus niet mee. Dan kom je uit op 12 uur licht en 12 uur donker, rond die tijd trekken de planten in de bloei.

 

ps: Het is dan rond 7 (s'ochtends) tot 7 (s'avonds) volledig licht.

 

Greetz, Creep :whistling

Dat is over 1 week al hè !!

 

Planten reageren zelfs op schemering ! om die reden moeten we ook zorgen voor een volledig donkere ruimte in de binnenteelt. Daarom rekenen we het aantal lichturen buiten gewoon van zonsopkomst tot zonsondergang . En in dat geval is het de 15 van augustus nog een stuk langer licht dan 12 uren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

15 augustus (uiterlijk) 12 uur licht (- schemer), en 12 uur donker (-zonsopgang). Schemer en zonsopgang tellen dus niet mee. Dan kom je uit op 12 uur licht en 12 uur donker, rond die tijd trekken de planten in de bloei.

 

ps: Het is dan rond 7 (s'ochtends) tot 7 (s'avonds) volledig licht.

 

Greetz, Creep :whistling

Dat is over 1 week al hè !!

 

Planten reageren zelfs op schemering ! om die reden moeten we ook zorgen voor een volledig donkere ruimte in de binnenteelt. Daarom rekenen we het aantal lichturen buiten gewoon van zonsopkomst tot zonsondergang . En in dat geval is het de 15 van augustus nog een stuk langer licht dan 12 uren.

Daar heb je volledig gelijk in. De plant moet echt precies 12 uur volledig donker hebben. Maar schemering en zonsondergang worden bij die termen iet meegeteld, maar is dus wel van groot belang! Dus kwa wiet kweken gezie het jij gelijk atmo! :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites
dus ik zou eigenlijk om 5 uur een doos om de planten heen doen en dan  om 7 uur er weer af halen?

 

en ik moet zowiezo al w88 want ik heb ze gister nog voeding gegeven

en dat is toch niet goed ofwel?

 

moet toch ong 3 weken van te vore stoppe met vroeding of was da

de bloei voeding ?

greets csjaws

 

nog geen antw op mijn vraag of wel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het moment dat de zon net onder is ,en er dus nog schemering heerst duurt niet zo lang . Een hele kleine hoeveelheid licht is niet van invloed op de plant ,hij blijft het als donker zien ,denk aan maanlicht ,straat verlichting op een bepaalde afstand . Dus wat ik eerder zei over volledige duisternis in de binnenteelt moet je relatief zien , want echt 100% duisternis heb je buiten nooit .

 

Om het simpel te houden ;

Je kunt gewoon de tijden van zonsondergang en zonsopkomst opzoeken en daar vanuit gaan. De tijd daartussen is het aantal donkere dat de plant krijgt . Op 10 uur duisternis reageerd de plant ook al met bloei , sommige rassen hoeven hiervoor zelfs maar 9 donkere uren te hebben.

 

 

 

 

Op dit moment zou ik de doos er van half 7 tot 10 uur ongeveer overheen doen , want om 7 uur er al weer af ,is vreemd want dan is het nog te licht .

 

csjaws : waar moet je mee wachten ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
dus ik zou eigenlijk om 5 uur een doos om de planten heen doen en dan  om 7 uur er weer af halen?

 

en ik moet zowiezo al w88 want ik heb ze gister nog voeding gegeven

en dat is toch niet goed ofwel?

 

moet toch ong 3 weken van te vore stoppe met vroeding of was da

de bloei voeding ?

greets csjaws

 

nog geen antw op mijn vraag of wel

Ik zou ze nu gewoon in de bloei zetten, dat laatste heeft belang voor de smaak van de wiet enz. Ik neem aan dat je niet voor de coffeeshop kweekt? Dus dat zal niet zo veel uitmaken. Maar alsnog als je ze nu nog 3 weken zal laten wachten bloeien ze waarschijnlijk af in kutweer. Dus dat moet je niet hebben. Want dan zitten we al in midden september. En dan zitten we alweer zo'n beetje in de herfst. Ik heb ook gelezen dat je dan te maken kan krijgen met toprot. Dus doe het nu, dan ben je er optijd bij! :whistling

 

Veel succes, Creep :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook wanneer de bloei nu begint, dan kun je pas over 2 maanden oogsten ongeveer ,in oktober dus pas.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ook wanneer de bloei nu begint, dan kun je pas over 2 maanden oogsten ongeveer ,in oktober dus pas.

ja ik bedoelde ook half/eind oktober. Is dat niet wat te laat dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wanneer je planten op de natuurlijke lichtcyclus gaan bloeien is dat heel normaal , sommige rassen moeten zelfs tot een paar dagen in November bloeien voor ze klaar zijn . Oktober en November zijn in Nederland verschrikkelijk voor bloeiende Cannabis, dus liever vroeg bloeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 augustus (uiterlijk) 12 uur licht (- schemer), en 12 uur donker (-zonsopgang). Schemer en zonsopgang tellen dus niet mee. Dan kom je uit op 12 uur licht en 12 uur donker, rond die tijd trekken de planten in de bloei.

 

ps: Het is dan rond 7 (s'ochtends) tot 7 (s'avonds) volledig licht.

 

Greetz, Creep 

 

zonsondergang en zonsopgang hier zie je dat vandaag de zon opgaat om 06.20 en ondergaat om 21.03. De schemering duurt nog langer. Dat betekend dat we vandaag 15 uur licht hebben. verduisteren heeft dus wel degelijk nog zin.

 

so don't be so negative creep :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...