Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

goedemiddag,

 

ik heb een vraag ten aanzien van het ontkiemen van zaden.

 

ik heb 5 lemon kush autoflowers laten ontkiemen tussen 2 laagjes toiletpapier op de verwarming, maar in mijn enthousiasme ben ik bang dat ik ze te snel in de potgrond heb gestopt. Uiteraard (spaar me a.j,b. :( ) hebben de potten constant buiten gestaan. Nu een week verder ben ik even gaan graven omdat ik ervan uit ging dat het een gedane zaak was. Echter vond ik 3 zaden terug, nu ongeveer ter grote van een takje tauge. Ze zijn spierwit.

 

Nu heb ik dus 2 vragen:

 

1. Heeft er iemand een voorbeeld van hoever de zaden ontkiemt moeten zijn voordat ze de grond in kunnen?

2. Kan het zijn dat deze 3 zaden het nog gaan redden? heb ondertussen de potten naar binnen gehaald, maar aangezien ik geen idee heb van hoe het eruit moet zien, misschien kunnen jullie mij helpen?

 

alvast bedankt!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als de witte puntjes een milimeter of 2 zijn kan je ze in potjes zetten, ik doe ongeveer 5 tot 10 mm.

 

Als de wortel beschadigd is ben ik bang dat het een verloren zaak is, is de wortel heel dan heb je kans dat ze er bovenop komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, wat Casto zegt.

 

Ha die Casto btw,

 

Maar MennoBV, die potten nog ff lekker binnen houden. Zeker met deze kou. Al zet je ze snachts maar in de schuur, het vriest nu snachts he!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@casto, thanks. Op hoop van zege binnen gezet en we gaan zien of t nog wat word. Zo niet, zijn de nieuwe zaadjes al onderweg.

 

@miramar, ik kwam erachter ja ;). Kijk een dag niet naar het weerbericht, is er voor t eerst vorst in t westen deze winter/lente. Mooi balen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nachtvorst kan nog wel een tijdje voorkomen hoor, tot half mei is het niet gek als het wat vriest aan de grond.

 

Grtss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedenavond,

 

Goed nieuws, ze hebben het allen overleefd! Ze staan nu lekker binnen in de vensterbank op de verwarming in de zaai en stekgrond.

 

Nu komt het Volgende onderdeel waar ik ook niets iets over heb kunnen vinden dat in de buurt komt van mijn situatie. De plantjes, onderhand zo hoog als een pakje sigaretten, ontwikkelen geen zijtakken. Ik geef geen extra voeding, hou de ph-waarden niet bij en meet niet hoeveel water ze krijgen. Dit is zo omdat ik ze graag natuurlijk wil houden en niet t geld heb voor een ph-meter. Enig idee waar dit aan kan liggen of wat ik eraan kan doen?

 

Alvast bedankt voor de hulp.

 

Gr. Mennodv

 

Ps. Heb een paar fotootjes, hoe voeg ik die toe?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet gewoon wat geduld hebben joh het is normaal dat er eerst een paar nodes geen zijtakken aanmaken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet gewoon wat geduld hebben joh het is normaal dat er eerst een paar nodes geen zijtakken aanmaken.

 

ook als ze dat alle 5 niet doen?

op de foto's in de galley zie ik dat ze de zijtakken sneller aanmaken. Of wil ik echt gewoon te snel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat laatste. Je zergt dat ze zo groot zijn als een pakje sigaretten dus nog even geduld

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...