Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Dopestar1

Fan controller

Recommended Posts

goeieavond iedereen,

 

Pakketje binnen :) Nog geen tijd gehad om de afzuiging aan te passen. Ophangen met rubbers en aansluiten met nieuwe afzuigbuis doe ik zo snel mogelijk. Afzuiging draait nu ook nog niet. Wanneer dien ik deze zeker klaar te hebben denken jullie?

heb ergens gelezen, eerste 3weken niet ivm luchtvochtigheid. En eigenlijk zuig ik passief af, want heb nog steeds geen deur :whistle: zit te denken aan de makkelijke oplossing en gwn een zeil plaatsen over de deuropening, met mylar aan de binnenkant en klaar.

 

De sms controller wel al even uitgetest. Met de afzuiging aan hoor ik echt al een merkbaar verschil op m'n aanzuiging, zelf met de oude buis erop. Ik merk wel op dat de aanzuiging best zwaar wordt gedempt (20%, enorm zacht briesje). DIt komt 't geluid enorm ten goede, maar zorg ik op deze manier wel voor voldoende verse lucht in de tent?

 

Ik merk wel iets geks op bij m'n afzuiging, deze heeft ook een controller, en als ik deze start maakt hij een enorm brommend geluid,, naarmate ik naar 100% ga, valt deze brom weg. Dus nooit extra bijsturen met m'n afzuiging gok ik?

Er blijft wel een lampie pinken op m'n afzuiging, niet normaal eh?

Toch,stelt deze zich ook bij via mijn sms controller, en ook hier ben ik tevreden over de enorme daling in geluidshinder!

Opnieuw onder de indruk dat hij maar op 20% (zelf minder??) lijkt te draaien.

 

Hoeven ze eigenlijk ooit op hoger te draaien als ze nooit de aangegeven max T bereiken? Bij mij is die nu 27°, en op m'n controller stel ik 28 in

 

Nu, ik heb m'n afzuiging nog niet draaiende, dus heb ik enkel m'n aanzuiging in m'n controller, om voor wat verse lucht te zorgen. Gek genoeg lijkt die nu abnormaal zacht (5%ofzo :huh: ) te draaien, wat ik ook instel of doe. Omdat ik 't op deze manier toch verwaarloosbaar vind heb ik 't gwn uit nu. Of werkt die controller niet zonder actieve uitlaat?

 

Sorry voor het doordrammen en vragen :likken: foto's nu!

 

gallery_11824_16858_1711551.jpg

 

gallery_11824_16858_1810152.jpg

 

gallery_11824_16858_317432.jpg

 

gallery_11824_16858_1642815.jpg

 

Om te beginnen, mijn excuses voor de kwaliteit vd foto's.

Plantjes staan nu exact 1 week onder 18/6. Er schieten er 2 bovenuit, ondanks ze het verst vd lamp afstaan. En niet in lengte, puur in ontwikkeling.

De 2 auto WW's, die hebben er echt enorm zin in. Vind 't echt een opmerkelijk verschil.

Ontgoocheld over de lemon haze; 2 mooie, 2 friemelplantjes, 1 er nooit doorgekomen.

Neville's en Amnees gaan goed!

 

Ik heb nu een eerste keer bladvoeding gegeven, vita race van plagron. Ik merk dat 't hier en daar witte vage plekjes nalaat op de bladeren. Ik heb deze gelaten voor wat ze waren.Of geef ik ze straks best nog een douche zonder voeding?

 

Goeie zondag!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plantjes beginnen vanaf de 4e/5e internode te stinken.

Dan is afzuiging wel noodzakelijk ook om de oude lucht af te voeren.

Mijn afzuiger heeft ook een aparte controller , maar geeft geen problemen met mn fan controller van G-tools.

Het klopt dat de waardes soms erg laag zijn.

Dat is het voordeel van een fan controller. Dus maak je daar geen zorgen over :tu

 

Succes ermee !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gebruik dat rode bakje om ze af en toe flink in te wateren van onder .

Zet een laagje van 2,5 cm water in dat rode bakje en zet er vervolgens de potjes bij in.

Zo nemen ze alles van onder op en zul je zien dat zelfs de grond bovenin ook vochtig word.

Probeer je toplaag af te schermen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

grondlegger, matté, bedankt voor je reacties!

 

Ok, bedankt voor de geruststelling :) zet 'm morgen terug aan. En die afzuiging maak ik op m'n vrije dag deze week in ordre, priority number 1, want ik denk dat ik deze week nog aan die 4e internode kom. Zit nu al met aanmaak 5 vingerige bladen = 3e internode als ik mij niet vergis.

Jij hebt de controller van je afzuiging ook op 100%?

 

Dacht nog 2 volle weken voor te groeien, maar vrees dat ze dan te groot worden, msh volgende zaterdag al omschakelen, we zien wel waar we dan staan.

 

De plantjes in't rode bakkie zijn de haze'jes :wub: , Die geef ik nu ook van onderaan water, en een ietsie pietsie nog van bovenaan. het overtollige water laat ik staan, omdat ik denk dat dit de LV ten gunste komt. Zit nu op een 60 %, de max T is gestegen tot 32°. Dit omdat ik de clipfan enkele uurtjes uitschakel, van 11 tot 1, ivm de geluidshinder en 't in slaap geraken :) want ik erger mij aan 't minste geluid bij het inslapen.

 

Iedereen een goeie werkweek gewenst! Smoke ze!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb de vaste controller op de buisfan op 100%

Mn g-tools staat op :

inlaat : 20% minimale stand.

uitlaat: 30% minimale stand.

 

Op warme dagen kan ik altijd nog wat extra flapjes losgooien , voor extra passief inlaat.

Ik dacht eerst ook 2 weken maar dat is altijd lastig in te schatten.

Als ze dr zin in hebben kan t soms met een week al.

Bij mij gaat t allemaal erg vlotjes ik denk dat het door de tabs van Sannie's komt , en de Voodoo juice van advanced nutrients.

Een goede start is vaak het halve werk , en komt je later ten goede .

 

M.v.g Grondlegger!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tijd voor een update? :dribble:

Hoe gaat t nu Dopestar1?

Temp en flow op orde?

 

Mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

goeiemorgen iedereen,

 

Morgen m'n vrije dag, dan de update plaatsen :).

Plantjes gaan goed, begint schot in te komen. Zit wel met 't zelfde probleem als jou, grondlegger, zie dat sommige blaadjes ook beginnen te kartelen aan de randen.

Denk dat 't ook met de LV te maken heeft, krijg er geen constante in. Zit soms op 75, ging daarnet kijken, was maar 45% dan. Van die grote afwijkingen hebben m'n plantjes geen deugd denk ik.

 

Zit nu op een min en max T van 20 en 30 graden, afwijking is ook iets te groot.

 

heb wel een kacheltje en een bevochtiger staan, maar die plaats ik er liever niet in. M'n vriendin steekt soms 'r koppie even in 't tentje, en ze vindt 't nu al iets te professioneel. Om tikken tegen m'n hoofd te vermijden ;) laat ik best alles zoals 't nu loopt.

En als ik er echte enorme negatieve gevolgen van draag, dan is 't een les voor de volgende ronde.

 

Prettige dag iedereen!

 

btw, even meegeven.

 

Die Neville's haze van Spliff Seeds; Nu zie ik al een enorm verschil tussen de 3 plantjes. 1 heeft enorme fijne bladeren, en lijkt echt de 90% sativa te benaderen. De andere 2 hebben een voller blad. Ben er niet mee gediend dat ik een plant groei die niet voldoet aan de 'beloftes' op het pakketje, vind ik een vorm van bedrog.

Zelf al worden het de mooiste planten in m'n hok (want ze doen't wel zeer goed) dan nog ben ik niet tevreden, ik wil weten wat ik smoke.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat kartelen betekend dat ze het te warm hebben ,en dat klopt wel met 30 graden.

Heb je een clipventilator?

Anders moeten in en uit omhoog op je controller.

Amnees / haze hebben meestal een wat grotere opbouw.

 

 

 

m.v.g

Share this post


Link to post
Share on other sites

goeiemiddag beste!

 

Ff een korte update, vooral plaatjes kijken.

 

Zo staan ze der nu bij, vind zelf dat 't vrij vlot gaat. Ze zien wel pak bleker als ze vgl met de plantjes van grondlegger, waar ze een mooi diepgroene kleur hebben. Iemand enig idee waar 't aan ligt? Want met elke watering (om 2 a 3 dagen) krijgen ze voeding mee. Zou het aan de coco's kunnen liggen?

 

gallery_11824_16858_496544.jpg

 

Last van gekarteld blad.

 

gallery_11824_16858_537478.jpg

 

Bovenaan 2 maal Super Lemon haze, Onderaan 2 keer Neville, merk 't verschil tussen de 2 Neville's, een blinde voelt 't.

 

gallery_11824_16858_1374737.jpg

 

En ten slotte de 2 auto-amneesjes die 't niet goed doen.

De éne trekt 't groen uit zijn eigen bladeren en lijkt wat last te hebben van geelzucht.

En dan die 2e, is kop nog staart aan te krijgen, heeft een eigenwijze opbouw.

 

gallery_11824_16858_1312775.jpg

 

gallery_11824_16858_2145610.jpg

 

Vriendelijke groeten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zien er toch goed uit?!

Mooi gedrongen opbouw geen strek.

Ziet er goed uit bij je !

Dat cocos bricks zou ik niet op vertrouwen.

Zelf slechte ervaringen mee , maar ook over gelezen op dit forum.

Raad je aan in jouw geval voor standaard potgrond te gaan,zonder extra toevoegingen.

Heb dit al eerder aangegeven , maar dat is aan jou.

Zou zonde zijn opnieuw te moeten beginnen.

 

 

M.v.g Grondlegger !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog nieuws wat de dames betreft?

Bij mij staat t net 3 dagen 12/12 zal morgen weer wat posten.

 

M.v.g Grondlegger !

Share this post


Link to post
Share on other sites

een goeieavond iedereen!

 

Net klaar met 't overpotten. Sommige plantjes hebben al een zeer mooi wortelstelsel :), tof om te zien.

Zit nu met 12l potten, en gewone potgrond. gemixt met organische zeewierkalk, kip-,koe- en paardenmest (in zeer kleine hoeveelheden!) en perliet. hyrdrokorrels boven en onderaan de potten! Khoop dat deze mix mij mooie vruchten oplevert!

 

Zit nu op mijn 2e week 18/6, dacht nog 1 week te groeien, tot zaterdag. En denk er aan om eventueel mijn hps 400watter er al een weekje boven te hangen. Wat denken jullie?

 

fijna avond!

 

gallery_11824_16858_40320.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

400 wat direct kan .

Dat heb ik ook gedaan , zorg voor 40 cm afstand.

Het ziet er erg netjes uit !

Denk ook een week mischien anderhalf .

 

M.v.g !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hps er meteen boven knallen ,ontwikkelen ze veel beter en ook een stuk sneller is mijn ervaring

Share this post


Link to post
Share on other sites

Avond iedereen,

 

om te be*innen, mijn 'g' en 'h'-knop *ebben 't be*even, excuses! Dus kort, vooral foto's.

 

*ele tentje draait nu zoals *et moet. Afzui*in* draait, lampie, ... en met de fan controller valt 't *eluid perfect mee :) zoals *rondle**er al wist mee te delen, enkel leven van de clip fan.

 

gallery_11824_16858_2065674.jpg

 

gallery_11824_16858_120776.jpg

 

gallery_11824_16858_848706.jpg

 

gallery_11824_16858_1525929.jpg

 

verbrande toppen, wijst op overvoedin* dac*t ik?

 

Pretti*e avond! :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit Dopestar1 !

Die laatste is moeilijk te bepalen.

Het is beter een foto te maken met de lamp uit.

Verbrande bladpuntjes betekend inderdaad overvoed.

 

M.v.g Grondlegger!

Share this post


Link to post
Share on other sites

*oeiemor*en beste!,

 

Zit no* altijd verveeld met m'n toetsen :( ¨*ebruik deze pc enkel maar voor wf, maar kan *een foto's uploaden met m'n tablet.

Dit *eze*d zijnde,

 

Ik ben best blij met *oe 't allemaal verloopt tot nu toe :) Be*on een beetje last te krij*en van de *eur*inder, dus snel 't kastje volledi* toe!

 

Sinds zaterda* staan ze op 12/12, ze krij*en nu om de 2 da*en, elk on*eveer 0.75l, net voor de lamp aan*aat. Verrijkt met bloeivoedin*, power roots en al*a *row. Ook elke da* een douc*e, met zuiver water. Ik *ebruikte Vita Race, maar dit laat witte puntjes op m'n bladeren na :thumbsdown: ik vind 't er niet uitzien, en *ebruik 't dan maar niet.

 

De 4 autoflowers doen 't *et minst van al. De 2 amneesjes *eb ik naar buiten verplaatst, sc*oot ec*t niet op. De 2 ww staan no* in de tent, 1 doet 't *oed en maakt al mooi *aartjes aan. De andere *eeft 2 a 3 da*en volledi* stil *estaan, en trok *elemaal *eel. Lijkt nu beetje te beteren. Maar kan alvast besluiten dat ik *een Autoflower zaad meer *ebruik.

 

( Zaden te ruil, 3 ww en 3 amnees AF :whistle: , voor de buitenkweker?)

 

De *aze's doen 't super! Zit wel met 1 Super Neville die er een beetje sprieteri* bijstaat, en anders oo*t dan de andere planten, *a moeten uitkijken dat deze *een *erma-versc*ijnselen vertoont!

 

Pretti*e da* iedereen! Zonnetje zit al te piepen :wave:

 

gallery_11824_16858_1891150.jpg

 

gallery_11824_16858_1617956.jpg

 

gallery_11824_16858_1912583.jpg

 

gallery_11824_16858_190491.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit Dopestar1 !

Mooi gedrongen opbouw van de plantjes .

7 vingertjes aan de bladeren.

Zelf ben ik verder gegaan met 9.

Bij mij is het probleem dat ze niet genoeg licht krijgen.

Dit geld meer voor de plantjes die aan de buitenkanten staan.

Volgende ronde hang ik er nog een 400w bij.

 

Ga zo door !

 

Mvg Grondlegger !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Midda* iedereen!

 

$rondle$$er, bedankt voor de reactie. Ik vind m'n plantjes iets te *edron*en :P een *ele klus om ze te wateren, zonder er 1 te besc*adi*en.

*eb *ier zelf ook no* een 300w bloei-spaarlamp, zit te twijfelen om 'm er ook no* boven te *ooien. Maar dieptestraler icm de *ebrekki*e penetratie van een spaarlamp, lijkt mee *een *oeie combo. Zal me meer kosten dan 't me opbren$t.

 

Alles *aat super vind ik, plantjes *roeien *oed, alleen meer in de breedte dan in de len$te. Vind ik *ek want zijn allemaal sativa's. Kan ec$ter *een kwaad met m'n kleine tentje.

Misscien scro$$en? Of niet aan te raden met *aze soortjes en dieptestraler?

 

Ik *eb m'n koolstof-filter nu ac$teraan *et circuit *eplaatst. Kan dit kwaad? Daar de luc$t er nu wordt door *eblazen ipv *ezo*en? Ik dac*t dat ik 't witte doek er nu ms* dien in te stoppen en in te korten. *eb 't al een paar da*en draaien zo, en van *eur *eb ik *een *inder.

De reden waarom ik't *eb *edaan: *et werd be*oorlijk warm in de tent, 37°, de azui*in* was niet recstereeks aan*esloten op de tent, omdat de filter te veel plaats zou innemen.

Nu *eb ik de darm in de tent *an*en, naar de fan, en dan naar buiten 't *ok, waar de filter nu op rust.

 

Sorry dat 't op deze manier moet, maar kan't alleen via deze pc. Teveel weed restjes tussen 't toetsenbord *ebben de knoppen 't doen be*even denk ik ;)

 

Pretti*e paasmaanda*!

 

 

gallery_11824_16858_417835.jpg

 

gallery_11824_16858_1791298.jpg

 

gallery_11824_16858_1778443.jpg

 

gallery_11824_16858_1387586.jpg

 

gallery_11824_16858_1598909.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha hij gaat lekker daar !

Wat je beschrijft qua afzuiging / uitblaas kan ook .

In mijn oren iets luidruchtiger maar het kan zeker.

Besproeien in dit stadium is af te raden.

Mits je last hebt van ongedierte.

Je kan de toetsen van je toetsenbord loshalen en terug plaatsen.

Mischien is hij schoon te maken?

Lekker door blijven knallen hij gaat lekker daar !

 

M.v.g grondlegger !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedenavond wietforum,

 

Noemenswaardige aanpassingen hebben plaatsgevonden omwille van volgende redenen:

 

1. Plantjes maakten spurtje in de hoogte, vrees zat erin dat tent te klein ging worden en wil niet buigen of knakken.

 

2. Op topic van UrbanGrower gebotst en kan me wel vinden in zijn theoriën. Dieptestraler onmdl op Max hoogte om hoge lv/rot tegen te gaan.

 

Dus wat heb ik gedaan, de hele tent eruit gekieperd. En de filter opnieuw in 't kot.

Onmdl gevolg is een lagere T tijdens de dagperiode.

De dieptestraler hangt op z'n hoogst nu, met de haze eronder.

Hoef me geen zorgen meer te maken over de hoogte van m'n planten en de lv zal ik ook makkelijker laag kunnen houden nu.

 

Ik heb er een 300w bloei spaarlamp zijdelings bij gehangen om 't grotere oppervlak op te vangen, hier staan de 4 AF onder.

 

Ik merk wel een enorm verschil in lichtkleur, kan dit problemen geven? Nochtans beide bloeilampen.

 

Opmerkingen of tips, ik hoor 't graag!

 

Btw: ff stand van zaken meegeven

4 vrouwelijke SLH (vd5)

2 herma NH, 1 man (/3)

2 af WW

2af Amnees

 

Vriendelijke groeten, mat.

 

gallery_11824_16858_2238862.jpg

 

gallery_11824_16858_1046036.jpg

 

gallery_11824_16858_977440.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Mat !

Het ziet er goed uit !

Een vol hokje heb je daar, over dat licht kan ik niet veel vertellen.

Maar naar mijn idee zullen ze naar het hoogste wattage toe groeien in dit geval je diepte straler.

Ik heb ook moeten buigen en knakken en niet zo'n beetje ook.

Maar t groeit uiteindelijk allemaal weer naar het licht toe , en komt vanzelf weer goed.

 

Ben een paar daagjes afwezig geweest beetje druk met werk , prive enzz.

Zal straks mijn dames weer even fotograferen , ben straks weer eindelijk op locatie :wOOt

Morgen ga ik de buitenzaadjes laten ontkiemen voor het balkon projectje.

 

M.v.g grondlegger

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...