Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Caesar

sucki sucki fyve dollah

Recommended Posts

Beste dude/dudine

 

 

Ik wou waarschijnlijk een 90x90 speeltuintje op me slaapkamer wel met een geluids zachte slakkenhuis afzuiger, maar ik zit ergens mee te tobben...

 

Het afzuiging systeem(sucki sucki snapje...) met die slangen/buizen ,hang ik deze gewoon uit me raam of hoe zit dat(wat overigens pottenkijkers aantrekt) hebben jullie een foto van jullie kweektent slangen/buizen systeem en hoe werk je dit af want het moet wel een slaapkamer blijven ? Voorbeelden? Want op internet vind je bijna alleen de inhoud van de tent wat overigens ook interessant is :P

 

 

Peace n legalize

Edited by Caesar

Share this post


Link to post
Share on other sites

zit je nog steeds in china of alweer terug?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is heel simpel: je koopt een kunststof muurflens met een diameter ter grootte van je afvoerslang. Boor of breek een gat in de muur ter grootte van de diameter van de flensopening, bevestig de flens op de binnenmuur en schroef aan de buitenkant van de muur een ventilatorroostertje vast om het geboorde gat netjes af te werken. Als je geen ladder of gereedschap hebt, kun je dat huren bij Boels.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is heel simpel: je koopt een kunststof muurflens met een diameter ter grootte van je afvoerslang. Boor of breek een gat in de muur ter grootte van de diameter van de flensopening, bevestig de flens op de binnenmuur en schroef aan de buitenkant van de muur een ventilatorroostertje vast om het geboorde gat netjes af te werken. Als je geen ladder of gereedschap hebt, kun je dat huren bij Boels.

 

 

serieus?? ga jij voor een tentje van 90x90 een gat naar buiten maken door je muur heen ?

 

waarschijnlijk zijn er voor de ts meerdere mogelijkheden je kan t ook gewoon met de slang ergens naar toe leiden of onder een open raampje ofzo richting zolder blazen helemaal afhankelijk van je situatie maar voor zo n klein tentje zou Ik iig geen gaten gaan maken in mn muren e.d

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb boven alle ramen, die overigens geen van allen open kunnen, ventilatieroosters aangebracht. In de toiletgroepen met mechanische afzuiging parallel aan het licht geschakeld en in de badkamers en de bijkeuken, waar het witgoed staat, ventilators met hygrostaat afgesteld op een rv van 65 %. Zo bijzonder vind ik goed ventileren niet. De roosters zijn wel vervaardigd uit zwart gecoat gietijzer en in de muur gemetseld, omdat de Monumentenwacht aluminiumroosters niet goedkeurde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oké oké, ja de tent komt ongeveer 4/5 m van me raam misschien maak ik zelf wel een ondersteuning/rooster, en nee ik voel me niet zo ai ai yippee yhee als de hornbach reclame om een gat te maken

 

@Miramar

Hahah nu op de noordkust van Afrika, de wifi /provider komt uit hongkong "netgear"

Share this post


Link to post
Share on other sites

A juist, dan zie ik je daar misschien nog wel. Ben daar ook af en toe.

 

Jij werkt op een boot dat is waar.

Edited by miramar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe zit het trouwens in de winter als de afzuiger stoom blaast valt dat niet op :P, ik vraag me vriendin foto's te maken van me kamer met de plek van de tent,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat je bedoelt is "verzadigde stoom" dan wel condensatie. Warme lucht kan meer water bevatten dan koude lucht. Als warme lucht met een hoge rv afkoelt dan condenseert het aanwezige water. Echter warme lucht stijgt op en wordt ook verspreidt door de wind: dus dat valt niet snel op. In zeer uitzonderlijke gevallen zal er iets van te zien zijn. Bijvoorbeeld als er een stevige wind recht op je uitblaas staat. Dan wordt de warme lucht tegen een koude buitengevel geblazen en kunnen er tijdelijk vochtplekken op de buitenmuur ontstaan. Maar die zelfde wind blaast ook de muur weer droog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx,

Ja ik doe denk gewoon een soort houder maken voor mijn uitlaat, maybe zelfs inlaat frisse lucht :P (dan die volgespoten sokken lucht) en me raam altijd op een kier laat :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 klein boven raam open zetten en afdekken met een houten box/kist met aan de buitenzijde een zwart gaas om inkijken te voorkomen en aan de binnenzijde waar je box zit een aansluiting maken voor je afzuiger buis.

.... __|

==[__] buiten

.........|

.........|

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is maar van horen zeggen hoor, maar ik zou maken dat waar die luchtafvoer uitkomt, dit niet zichtbaar is vanop straat of vanuit het huis van chagrijnige buren. Dit zou opgespoord kunnen worden met een warmtecamera. Het zou zelfs veiliger zijn om detectie te voorkomen om je warmte binnen te houden dan ze zo kwijt te spelen. Tenzij het de bedoeling is dat er warmte is, zoals aan de uitgang van een droogkast, maar die mag dan niet te hoog zitten natuurlijk. Lijkt mij nog altijd erg onveilig, want wie droogt er nu 18 uur aan een stuk kleding?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, maar na nader overleg krijg ik mischien van me pa een hoekje in de schuur :),dus kan ik dan wel met buizen en platen werken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...