Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Pachalolo

vraag inlaat/uitlaat voorgroeikast

Recommended Posts

Hallo :)

 

ik heb een kast gebouwd met de afmetingen 70x70x70 waar 4x18W TL-buizen in gaan

 

Ik wil graag een paar zaailingen voorgroeien en wat kloten met stekjes. De plantjes zullen voor een periode van 2 tot 3 weken in mijn kastje staan.

 

nu heb ik samen met mijn pa, die mij meehelpt met dit projectje, een discussie:

 

ik ben van mening dat een actieve uitlaat dmv een pc fan belangrijk is om zo een goede luchtcirculatie in mijn kastje te krijgen.

Mijn vader is van mening dat in zo`n klein kastje zowel de inlaat als de uitlaat prima passief kan en dat een pc-fan veeeel te veel afzuigt in zo`n kleine ruimte.

 

Op een ander forum gaf iemand aan dat er in zo`n klein kastje niet zoveel luchtcirculatie nodig is en dat het beter is om de lucht in de kast wat meer te laten broeien, waardoor de luchtvochtigheid wat hoger blijft. ( inlaat en uitlaat passief dus).

 

Toch zie ik dat de meeste mensen met een voorgroeihokje gebruik maken van een pc-fan.

 

Hoe denken jullie hierover? Graag jullie ervaringen of mening :)

 

Pachalolo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een fan is zeker handig om erin te hebben ,zeker in de zomer maakt het makkelijker om de temperatuur wat te laten dalen

Gekoppeld aan een fan controller is dan wel het beste dan kan je ze ook dimmen zeg maar

 

Maar echt nodig wil ik het niet noemen ,ik heb al een plantje al een complete kweek ronde laten voorgroeien in een pc kastje zonder fans

De laatste weken had ik er wel de uitblaas slang van mijn tentje naartoe gericht om er wat lucht in te blazen

 

In mijn nieuwe voorgroei kast heb ik wel 2 fans zitten maar die staan nu ook niet aan

Warme lucht stijgt toch naar boven dus hoe dan ook afgevoerd word de warmte wel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een windje doet een boel goeds voor de stomata maar, niet geheel onbelangrijk, je krijgt er sterke stammetjes van en je planten kunnen wat meer hebben.

Weinig circulatie, hoge lv en lekker warm geeft wel veel groengroei maar dat is zo slap als wat dan, helemaal met stekken maken is een wat verharde stam een groot voordeel en die krijg je en door een wat oudere mamma maar ook door een fannetje in je hokje en voldoende aan en afvoer in je hokje van co2 rijke lucht.

 

Kan wel zonder maar waarom zou je de dames tekort doen?

Om de stroom of de herrie? vd pc fannetjes te besparen?

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...