Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
dilago

Kweken in kledingkast tips en advies gevraagd

Recommended Posts

Ik heb enige ervaring met buiten kweken en hoewel ik in een betere wereld niets liever zou doen, hebben meerdere factoren me nu doen besluiten het binnen te proberen in een kledingkast. De kast krijg ik vrijdag in huis en ik zal dan een paar foto's uploaden.

 

Feitelijk zou ik een Secret Jardin DR 90-II tent willen namaken maar dan in de vorm van een kast. Bijvoorbeeld de onderdelen los tweedehands zien te verkrijgen zodat ik de kosten laag kan houden.

 

Ik wilde dit al eerder doen, maar financiële tegenslagen en een berg goede buitenwiet deden me niet haasten. Nu heb ongeveer een budget van zo'n 300-400 euro (de kast is al betaald).

 

Waar ik aan zit te denken is een lamp van 400 watt, maar als jullie denken dat 600watt ook kan in kast van ongeveer 90X90x180 dan hoor ik dat graag. Als dit budget te laag is zit er niks anders op dan sparen, maar dat doe ik liever niet want des te langer moet ik naar de koffieshop en des te minder spaar ik. Kortom, hulp en advies is welkom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tip, kleding uit de kast halen :rofl

 

Als je een coolwing gebruikt kan je wel een 600watt gebruiken.

Maar aangezien je budget wordt dat wel krap, je weet dat je nog een koolstoffilter en een afzuiging moet kopen?

Mini max meter is ook wel zo handig en een climcontroller.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat wist ik nog net, maar ik ben een absolute beginneling dus heb ik graag te veel info dan te weinig. 600watt heeft mijn voorkeur maar dat kan altijd later nog. Graag hoor ik wat ik absoluut nodig heb om i.i.g. een lekker rookbaar wietje te kunnen kweken. Bij mij is het kwaliteit boven kwantiteit maar beide is nog mooier.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lucht aanvoer onder maken, lucht afvoer boven maken.

En een goeie tijd schakelaar aanschaffen bij een growshop voor je lamp.

Als je een goedkopen gebruikt kan die doorbranden.

automatische brandblussers zijn ook wel verstandig om aan te schaffen, niet dat het nodig zal zijn... maar je zal blij zijn dat ze er hangen mocht je ze nodig hebben.

 

Verder veel andere verslagen lezen zou ik zeggen.

Kijk wat andere kwekers doen en gebruiken.

Ik neem zo nu en dan ook de tijd om een verslag door te nemen en ik steek er altijd wel wat van op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb jouw verslag al even doorgenomen en leerzaam is het zeker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is toch een kweektent geworden met een 400 watt lamp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ikzelf ben ook sinds kort begonnen met een tentje van 120x120x200 en een 400w lamp Werkt prima!

Als je ook voor 120 gaat kan je er later nog een 400w bij hangen of een 600 nemen.

 

licht is immers gewicht :dribble:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een tent van 1m x 1m x 2m. Kan denk ik net nog 600 watt in. Qua ruimte had een 1.20m tent wel gekund maar qua budget niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

600w gaat prima mits je afzuiging in orde is.

Veel succes met je eerste binnen kweekje!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb mijn lamp om kunnen ruilen voor een van 600 watt, heb wat stekjes gekregen en nu ga ik los.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...