Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

komando

tips kweekruimte

Recommended Posts

hebben jullie misschien tips of ideeën voor een ruimte om te kweken?

ik zat te denken aan een mobiele kwekerij, dit idee is ontkracht.

nu zit ik er aan te denken om een ruimte te huren (kamer, appartement, souterrain, studio, garagebox)

en daarin puur te kweken, dus niet om te wonen, maar puur kweken. dit om de elektriciteitsverbruik zo laag mogelijk te houden. mijn plan is om max. 100 planten neer te zetten met 6x600W lampen.

kan ik het beste zoeken naar een ruimte waarbij G/W/L exclusief is? krijg ik dan een jaarrekening of maandelijks? gaat de huurbaas argwaan krijgen bij 6x600W?

en als ik kies voor incl. G/W/L wat zijn hier de voor en nadelen van?

 

ook tips betreft de ruimte zijn welkom, denk hierbij aan hoeveel ramen deze moet hebben etc.

 

heb al het een en ander opgezocht in het forum, maar voor de meeste vragen die ik heb kan ik geen duidelijk antwoord kunnen vinden

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

ohhh weer 1 die snel geld wilt...uberhaupt al eens een plantje gekweekt?

 

denk je dat het lonend zal zijn om een pand te huren op jou naam g/w/l betalen voor maar 3600 watt?

 

tips voor je ruimte tsja ....iig zo min mogelijk ramen :likken:

 

verder is het altijd wel leuk om 6 dimlux te zien hangen opti erbij co2 erin en knallen maar ....... denk alleen dat we dat niet gaan zien hier ..

 

suc6 met je plannen er staat genoeg te lezen hier op t forum .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tips: je zoekt een uitgeprocedeerde asielzoeker op en een malafide makelaar. Je laat de asielzoeker -jouw katvanger- een huurovereenkomst sluiten en de huur -van jouw centen uiteraard- een jaar vooruit betalen. Maar dan raad ik je aan het iets groter aan te pakken: een lamp of zestig op zijn minst. Of anders huur je toch een schip en ga daarmee op zee buiten de territoriale wateren voor anker liggen.

Edited by Xtreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm lastig.. mijn budget is ongeveer 7000 euro wat ik kan uitgeven, dus kan redelijk goede spullen plaatsen. enige echte probleem vind ik de juiste ruimte vinden en het elektriciteitsverbruik, omdat ik hier niet op gepakt wil worden. ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen.

ik wil wel graag kwaliteit produceren en graag op een manier waarbij de pakkans zo klein mogelijk is..

Edited by komando

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is vragen naar....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een slotje....

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom dat? ik heb meer van dit soort vragen zien langskomen, welk gedeelte is niet toegestaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

6x600 en 3600watt met een pakkans van?? Pfff binnen de kortste keren komen ze......geheid!! Je kunt er op wachten....

 

Ik zeg niet dat dat never nooit gaat lukken maar risico ligt stuk hoger...

 

Snel geld verdienen op deze manier is inderdaad vragen om.....

 

Hoop dat het goed gaat voor je maar ik betwijfel het!!

 

7000 euro budget.... mmm... Geld moet wel rollen...dat dan weer wel!

 

Nogmaals succes!!

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ach 7000 euro voor een mooi hok met 6 x 600 dimlux met controller opti co2 e.d denk dat je er tekort aan gaat komen alleen verlichting compleet en opti zit je al gauw aan de 4500 euro ,heb je nog geen stukje folie ofzo aan muren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eerst starten met 2x 600 watt in een dr 240 bij 1.20

 

Zet er 5 planten in en leer een jaar kweken.

 

Kan je gewoon thuis doen en de stroom gewoon betalen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is Miss wel een goed idee, ik wou het gelijk goed aanpakken, maar wellicht moet ik eerst met 5 planten beginnen.

 

Wat zou een ideale setup zijn voor een 2.4x1.2 tent met 2x600 en 5 planten?

Is het dan nog aangeraden om die opticlimate etc te kopen zodat ik die toch al binnen heb of moet ik eerst op een goedkope manier kweken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is Miss wel een goed idee, ik wou het gelijk goed aanpakken, maar wellicht moet ik eerst met 5 planten beginnen.

 

Wat zou een ideale setup zijn voor een 2.4x1.2 tent met 2x600 en 5 planten?

Is het dan nog aangeraden om die opticlimate etc te kopen zodat ik die toch al binnen heb of moet ik eerst op een goedkope manier kweken?

 

 

Je moet natuurlijk helemaal niets maar voor 2x600 watt heb je geen opti nodig......wel grappig dat je binnen 2 dagen van wildere naar wilde naar normale plannen gaat

geweldig forum dat wietforum .. :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha echt he, ik moet er ook wel om lachen..

maarja, voordat ik op het forum zat had ik hele mooie ideeën, echter blijkt het lastiger uit te voeren dan gedacht, helaas...

 

wat vinden jullie van de:

Mammoth Mobile climate room UPGRADE
,
  • Mammoth Elite 150Q 1.50x1.50x2.15M Mobile Climate Room
  • Gavita 1000watt , instelbaar van 600 t/m 1000 watt en boost functie .( stekker klaar )
  • Puk 1000w schakel kast op maat , met kachel functie en tijdklok .
  • Stalenbox Torin 750m3
  • S-Vent temperatuur gestuurde trafo regelaar 1.5A
  • Presh filter 1000m3 , de beste filter in zijn soort .
  • Combi slang 6mtr + slangklemmen .
  • Door de extra hoogte nog beter te beheersen!

Kan het ook goedkoper ...antwoord is ja , door diverse chinese producten te gebruiken , wij kiezen bewust voor CE gekeurde producten om brand gevaar uit te sluiten !

 

is dit aan te raden? dit is een 1,50x1,50.. kan ik dan niet beter voor een 2,40x1,20 gaan mocht ik straks meer dan 5 planten willen.. is er ook een uitbreidingsmogelijkheid met deze 'kiloknaller' ?

is het trouwens ook aan te raden om een aeroflo kweeksysteem in te zetten?
Edited by komando

Share this post


Link to post
Share on other sites

6x600 en 3600watt met een pakkans van?? Pfff binnen de kortste keren komen ze......geheid!! Je kunt er op wachten....

 

Ik zeg niet dat dat never nooit gaat lukken maar risico ligt stuk hoger...

 

Snel geld verdienen op deze manier is inderdaad vragen om.....

 

Hoop dat het goed gaat voor je maar ik betwijfel het!!

 

7000 euro budget.... mmm... Geld moet wel rollen...dat dan weer wel!

 

Nogmaals succes!!

 

Lijkt me sterk dat ze al snel op je af komen met een verbruik van zeg 6 x 600 watt.

Al helemaal niet als je dat maar een jaartje gaat doen en er dan weer mee stopt...

 

of je dan wel betaalt (abnormaal verbruik natuurlijk, maar er is in je huis niets te vinden) of niet betaalt en de meter terug schroeft....

 

het lijkt mij niet direct een probleem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een 1000w gaat natuurlijk ook prima met 5 planten.

 

Neem grote smartpots, liter of 60 en vul die met goldlabel custom lightmix

4 tabs erin per pot en een beetje voeden met bac bloei + pk.

 

Gewoon simpel houden eerste keer... als het meteen fout gaat, wat makkelijker gebeurd hydro dan vind je het niet meer leuk.

 

Als je in de toekomst wil uitbreiden neem dan meteen een 2500 kub softbox mee en een 2500 kub filter.

Aansturen met een goede regelaar.

 

Puk is een prima winkel, ga er gewoon langs....

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor de info mensen.

 

wat zou een zo een goede 2500 kuub softbox, 2500 kuub filter en een goede regelaar extra moeten kosten?

 

de set kost 1300 euro incl. als je hiervan de 3 onderdelen vervangt, waar kan ik dan ongeveer op rekenen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zit je iig nog ruim binnen budget van 7000 euro die paar honderd voor afzuiger en filter zal je ook je kop niet kosten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is er niet veel minder ruimte voor de planten met die setup?

 

Ik denk dat ik dan hiervoor ga, een lekkere kiloknaller.. Eerst nog ff wat inlezen hoe ik de plantjes moet verzorgen etc.

Is er Miss ergens een uitgebreide stappenplan beschikbaar? Heb wel al verschillende logs gelezen en sticky's, toch zou 1 algemene stappenplan wel handig zijn..

 

Ben ook twijfelen aan de soort, heb eigenlijk liever een haze soortje, of raden jullie iets anders aan? Een ander lekker sterk plantje dat veel opbrengt en leuk is te kweken en Miss niet te lang duurt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pure Powerplant is een soort die niet al te lastig is en algemeen verkocht zal worden in de growshop.

Voor jouw doeleinde ( handel....) denk ik dat je daar het beste mee kunt beginnen.

 

Dit is ook vaak het soort stek wat bij nagenoeg alle stekkenboeren verkrijgbaar is.......

 

Als je meer wilt weten over de kweek zelf dan heb je echt voldoende aan de beginners-sectie.

 

Enorm veel sticky's waar je zeker om te beginnen genoeg aan moet hebben.

 

Hoe meer je in het begin gaat lezen hoe meer vragen en onzekerheden er bij komen.

(je ziet als het ware door alle informatie de basis niet meer)

 

Basis is gewoon de driehoek van lucht, temperatuur en voeding, waarbij je watt van het licht ook weer een rol speelt Voeding zal afhangen van je grond waar je in wilt kweken (of hydro natuurlijk)

 

Zorg dat de ruimte gewoon in het geheel klaar is en test hem even ''droog'' uit.

Hoe gaat het met de warmteafvoer, is alles lichtdicht, hoeveel lawaai heb je van de luchtafvoer (en evt. aanvoer als je actief blaast)

Hoe ga je bij eventuele stekken de luchtvochtigheid op peil houden ?

 

Hoe ga je water geven, heb je ook een manier om overtollig water af te voeren....

 

Zet gewoon alles eens op papier wat je wilt gaan doen...

 

En als laatste : Als je denkt dat je er klaar voor bent gewoon beginnen.

Vragen over zaken die pas na een 2 tot 3 weken gaan spelen kun je altijd nog antwoord voor vinden.

Blijf altijd gewoon lekker doorlezen , ook als je planten er al staan.

 

Als je maar wel zorgt dat er wat budget is om zaken te kopen waar je in het voortraject nog niet aan gedacht hebt....

 

Soms komt men er pas later achter dat een Ec en een PH meter toch wel iets is wat je dus wel nodig hebt.

(en meestal daar eerst van denkt dat het wel los zal lopen)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel erg bedankt voor je info, erg nuttig!

 

Hoe zit het eigenlijk als ik ipv de normale manier een kweeksysteem zal plaatsen in zo een kiloknaller tent. En dan zat ik te denken aan zo een dutch pot aero of aeroflo systeem.

 

Niet voor nu, maar als ik eenmaal de basis onder de knie heb is het Miss makkelijker, sneller en beter door het zo te doen. Of als ik uiteindelijk toch zoiets moet aanschaffen (omdat het beter werkt en makkelijker is), kan ik het beter nu al aanschaffen dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

k zou het eerst eens gewoon op de reguliere manier met aarde in potten proberen niet te moeilijk maken is echt niet nodig...later als je alles door hebt en je wilt het uiterste eruit halen kan je altijd opzoek gaan naar het kweeksysteem wat voor jou het beste zou werken en daar zijn er aardig wat van..

 

als je het jezelf te lastig maakt is vaak gauw de lol eraf terwijl t zo n leuke hobby is en uiteindelijk is de plant die we willen gewoon onkruid het groeit prima op aarde zonder al teveel te rommelen

 

suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel erg bedankt voor je info, erg nuttig!

 

Hoe zit het eigenlijk als ik ipv de normale manier een kweeksysteem zal plaatsen in zo een kiloknaller tent. En dan zat ik te denken aan zo een dutch pot aero of aeroflo systeem.

 

Niet voor nu, maar als ik eenmaal de basis onder de knie heb is het Miss makkelijker, sneller en beter door het zo te doen. Of als ik uiteindelijk toch zoiets moet aanschaffen (omdat het beter werkt en makkelijker is), kan ik het beter nu al aanschaffen dan?

 

Dit was eigenlijk precies wat ik bedoelde met allerlei vragen die er nog niet toe doen....

Begin nu gewoon met de basis te kweken.

Alles meer is nu nog overbodig.

(als je groot wil kweken trouwens ook, basis blijft het zelfde !)

 

Ga nu maar gewoon een tentje kopen en knallen maar.

(kiloknaller kan, los kopen en dan evt. iets beter bij elkaar zoeken is ook mogelijk)

 

Schaf nu nog niet aan wat je later wilt gaan gebruiken...je zal zien dat je binnen een aantal keren toch steeds wat aanpassingen gaat doen....niet omdat het dan meer opbrengt, vaak allen maar omdat je het plezieriger voor je werkt bijvoorbeeld....

 

Ik zeg :

 

gewoon ''normaal'' beginnen en vanuit die opzet verder bouwen.

 

Als je het gaat om omzet en het geld dan is het echt raadzaam om eerst te weten hoe de basis is.

Een hele dikke investering en en klotenoogst hebben lijkt mij niet het beste in deze....

Fouten ga je namelijk zeker maken in deze en de volgende kweken...nu is het echter allemaal nog goed te overzien....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel erg handige tips weer Flupje,

Volgende week Miss al beginnen met de aanschaf, spannend! Miss maak ik wel een logje, handig om daarin vragen te stellen

 

Thnx allemaal

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...