Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
roefsnoek

advies/tips voor hokkie

Recommended Posts

Ben vrij nieuw hier, hallo. Ik wil een hokje in m ijn kelder bouwen en weet grotendeels wel hoe ik het ga doen , maar misschien heeft iemand nog iets. Mijn ruimte is vrij beperkt. 1.00x240 170 hoog. Ik wil een doos gaan maken van 7 cm PIR platen, met deuren erin zeg maar. Dus los in mijn kelder. Bodem waterpas op Pir en multiplex. Steigerplanken rondom en vijverfolie. ik ga van onderaf watergeven op grond. (potten) .Filter en afzuig komen buiten hok, maar filter staat natuurlijk wel in verbinding met hok, dmv een spouwmuur. In hok boven 40 cm open, in filterhok , onderin 40 cm open. Inhoud hok is dus ong. 4,5 m3. uitlaat naar buiten is 160mm. ( door de muur). Wat moet dan de capaciteit van mijn afzuiger en filter zijn? en wat van de inblaas? Die wil ik met een softbox inblazen. Verder denk ik die aan een sok te hangen. Hoe groot de diameter van inlaat. Ik wil 2 x 600 ophangen. Ben wel enigszins bekend met kweken , maar ben er al een tijdje uit. Ik heb een kleine ruimte en wil er echt het maximaal mogelijke eruit trekken. Tippies welkom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij moet jij je nog voorstellen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

oh ja ff voorstellen, Ik hou van een paffertje op zijn tijd. Zeg maar rond een uur of 19.00. Overdag liever maar niet. Dat kan ik me niet meer permiteren. Tja , wat moet ik zeggen over mezelf. Daar zijn dan weer andere sites voor. ik zal fotos hier plaatsen , als ik erachter ga komen hoe dat moet. Maar ff over de cap. van in en uitblaas en filter. Inblaas komt uit kelder, die zelfs in de zomer onder de 10 is. In de winter wil je daar niet zijn. Jezus wat koud. Ik zat eerst nog te denken om mijn hokkie in tweeen te delen. En dan om en om draaien. Trek je warmte weg uit het warme hok in het koude hok, en ietwat natuurlijke co2. Je hebt dan wel weer 2 afzuigers , 2 filters en 2 inblazers nodig en 2 fancontrollers. Maar dat komt nog wel. als er wat knaken uitkomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij moet jij je nog voorstellen..

Ik ben vrij nieuw hier en me voorgesteld . er is toch wel iemand die iets kan zeggen over mijn vraag? Ik ben nog niet bezig. Hok moet nog worden gemaakt. Het gaat in een keldertje gebeuren en moet eerst een en ander verleggen. Gat naar buiten , via 160 mm buis in de grond laat ik die aan de zijkant uitkomen van mijn huis. In eigen gangpad. Groep aanleggen. Aangezien ik in een kelder zit, wil ik water/voeding gaan geven na een paar weken van onderen af. Is dat een goed idee. op aarde.Verder nog die vraag over cap. afzuig en filter. Verder wil ik passieve inblass en actieve inblaas. passief is koud actief relatief warm. Zal ik vanaf het begin , de opbouw eens fotos plaatsen, Kan iemand een beetje aangeven hoe ik dat ga doen. ?

alvast bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou zeggen 2x 600watt is idd een goed idee en dan een 1000m3 afzuiger naast het hok aan de bovenkant van het hok met het filter in het hok tussen de lampen in zegmaar.

Uitblazen in de kelder zodat de algemene temperatuur daar omhoog gaat en je aanzuig pasief te maken en dus geen grote open gaten van 40 cm overal.

Voor de aanzuig zou ik dan nog een hokje maken op vloer niveau van een paar mdf plaatjes met de afmeting iets van van 50x50x50 ofzo en daar een electra verwarming in te zetten (staande niet een blazer) die ingesteld is op 18 gaden.

En dan zorgen dat je kast hieruit zijn lucht trekt uiteraard.

Uitblazen naar buiten kan natuurlijk ook om meer vocht uit je kelder te houden, maar sinds het allemaal beton is kan je ook een aluminium plaatje 30x30cm tegen de nok schuin naar beneden ophangen en daaronder een lekbak zetten.

 

Zorg wel dat je een 12cm (pc) fan aan je lampenkap maakt om het meeste van de directe hitte te verspreiden voordat het zich ophoopt.

Hierdoor kan je je lampen tot wel 40/45cm boven je planten hangen zonder dat ze verbranden.

Een 600 watt lamp heeft normaler wijze 60cm nodig.

 

Ook zou ik al snel kijken naar custom plantenbakken die lager zijn dan de meeste 25/35cm, laag en breed.

M.v.g. Budgetman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...