Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
plastikske

Raad en hulp gezocht

Recommended Posts

Heeey collegas hier groene vingers uit t Belgenlandje :)

 

Tentje van 120x120x200

Zon: 600W

Medium: Plagron lightmix

Voedingslijn: CANNA

Afzuiging: staat geen modelnaam op maar is vrij standaard vermoed ik (passieve inlaat)

PH-meter: check

EC-meter: niet beschikbaar

18L potten

 

 

Nu heb ik 6 zaadjes skunkmix laten ontkiemen en zijn aan Dag10 vd groeifase (door omstandigheden geen 18u-cyclus maar de volle 24u) en 1 vd dames heeft sterk vergeelde bladeren die naar t midden toe trug groen worden... heb pics bijgevoegd!

Het zijn voornamelijk de bovenste jonge bladeren die verkleuren en naarmate de plant groeit worden ze weer groen maar dan zijn opnieuw de jongste geelig?? Een EC-meter heb k niet en de PH probeer ik constant te houden op 6,2..

Iemand enig idee wat er precies scheelt en aan te doen valt?? ik neigde naar stikstoftekort of ijzertekort maar speel liever op zeker :)

Alvast bedankt fellow Ganja lovers :D

 

 

 

IMG 0042[1]

IMG 0051[1]

Share this post


Link to post
Share on other sites

En wat doe je qua voeding.? Waarom wel een ph en geen ec meter? 1 gaat haast niet zonder de ander had je t beter gewoon bio kunnenhouden hoef je niets te meten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voorlopig hebben ze al terra vega, rhizotonic en cannazym gekregen en ik voeg 1 op de 2 of 3 keer water geven voeding toe..

Geen idee eerlijk gezegd ze hadde mij wijsgemaakt da da t voornaamste was :s :D

Heb je da allemaal dan niet nodig as je op bio kweekt? hoe gaat da dan min of meer heb me daar nooit over bevraagd nu je het zegt....

 

alvast bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

bio is voornamelijk toevoegen aan aarde en gebruik makend van de buffer capacieteit van het substraat

en dan heb je al dat canna mineraal niet nodig.

 

maar canna mineraal werkt ook goed hoor werk k zelf ook mee, maar heb je wel ec meter nodig anders is het allemaal natte vinger werk wat je doet zonder ec meter weet je gewoon niet wat je ze geeft en heb je vaak last van hoge schommelingen met alle gevolgen van dien..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elke keer net zoveel voeding geven Geen last van ec schommelingen dan

Geen idee hoeveel je ondertussen al meegeeft van die vega maar zal je alvast zeggen dat dat je voeding is

De hoeveelheid voeding in de plagron light mix weet ik niet maar ik verwacht dat je nu wel kan beginnen met 4 a 5 ml terra vega mee te geven op 2 liter water

 

Kweet niet of je al een canna voedings schema hebt maar daar kan je al een begin uit trekken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Half werk is geen werk dus ga na de middag snel ec-meter gaan halen.. ;)

En welk tekort is dit dan en kan ik daar (buiten ec-meter aanschaffen) nog iets aan doen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hang die lamp eens een week op 75 cm van je plantjes....

het lijkt erop dat de verdamping te hoog is...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ec-meter aan arsenaal toegevoegd maar geraak er ni echt wijs uit... :$ :D ph is 6,2 en as ik er ec meter insteek zegt ie me 5 of 6 zelfs 7 kan dat? :s

 

mnr Jansen: bij nader onderzoekblijkt dat men lamp al op een goeie 80cm ervan hing baat het dan vn ze toch ng wat hogr te hange of ni meer?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proper kraanwater dat 24u heeft gestaan heeft PH-waarde van 7,9 en EC-waarde van 6 a 7 hij blijft altijd herspringen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

80 cm is idd hoog genoeg...ik geef het woord weer aan mijn collegas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er een beetje uit als een N (stikstof)tekort, heb je goede ventilatie? Is je aanvoer van verse lucht in orde? Groet Piet

Share this post


Link to post
Share on other sites

een ec van 6/7 dat klopt niet echt hier in zuidholland meet ik schoon kraanwater 0,4/0,5 welke meter gebruik je ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@PietDewiet: stikstof was ook hetgeen ik vermoede :)maar zouden ze er dan alle 6 geen last van moeten hebben? afzuiging staat ng uit pas vnf bloeiperiode zet ik die mee aan.. onder in de tent staaat een gleuf open en hangen 2 kleine ventilators in...

 

@AgentOrange: HANNA instruments CD611 is de EC-meter. Er staat ook wel ng rechts boven in de hook van schermpje int klein het getal 100 ma weet ni of da er iets mee te make heeft of waarvoor t dient :s

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hanna heeft geen CD611

 

Milwaukee echter..

 

in die PDF vindt je ook meteen hoe je de meter kunt kalibreren wat me hier wel van toepassing lijkt

 

mocht het idd 6/7 zijn dan heb je foutje gemaakt met voeding of meet je iets wat je niet moet meten (bio component die ec enorm doet stijgen?).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd my bad had de dopsels verwisselt :D pfff s ingewikkeld man :) kga morgen achter calibratie-middel en dan ng eens bekijken want me degene die ik heb moet je de waarde dus ng is maal 100 doen :s

 

nee k gebruik geen bio producten en vn canna hadde ze enkel wat vega rhizotonic en cannazym gekregen..

thx m8

Share this post


Link to post
Share on other sites

vermoed dat deze meter alleen de ppm aangeeft mocht er geen knopje opzitten naar ec

dan zal je de waardes handmatig om moeten rekenen.

Hier zijn ook online conversie programma s voor als k t goed heb

 

ff googlen ppm naar ec

 

Suc6

 

http://4hydroponics.com/site/convert-ppm

 

 

Edited by agent orange

Share this post


Link to post
Share on other sites

@AgentOrange: damn just my luck :D enige aanraders welke een degelijk model is van EC-meter ik haat wiskunde :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha gebruik zelf de bluelab combo zeer tevreden over maar de losse ph en ec meters van hanna zijn ook erg makkelijk in gebruik

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok heb de tandwielen in men hoofd nog is doen werken en kheb gesnopen denk ik :D dus als ie bij mij 6 aangeeft zou dat EC 0,8 moeten zijn wat klopt denk ik in gwn proper kraanwater? en met voeding bij en PH-waarde van 6.0 stond er bij mij 11 en dat zou dan overeenkomen met EC 1.5 hetgeen dan weer wat hoog is as ik mij niet vergis?

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.canna.nl/nl/kweekcentrum/voedingsschemas/

 

 

volgens canna valt die ec wel mee en zou je volgens hun schema zelfs nog wat hoger kunnen komt natuurlijk ook omdat je al een hoge start ec hebt ..maar dat zie je wel aan je planten.

vind je start ec trouwens wel erg hoog maar weet niet wat de norm daar is

 

suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Start EC is niet echt hoog hoor.. 0.7 bovenop die van nogal hard kraanwater.

Je zult in ieder geval niet zo snel een ca/mg probleempje krijgen met dat water.

 

Let wel op met converteren vd waarden dat je de juiste conversie waarde uit de tabel gebruikt: onderling zit daar nogal wat afwijking in tussen de merken.. des te hoger de EC des te groter de afwijking, soms wel 1 punt.

 

Misschien makkelijker voor je om ff op wat USA sites te kijken hoe dat nu zit met PPM en daarmee aan de slag te gaan, is nog nauwkeuriger ook ;)

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

super mega thx voor de raad en daad ;) de dames zijn sins vanmorge 7u aan hun eerste welverdiende nachtrust begonnen vermits ik 24U licht gaf.. ik denk dak verslagje ga posten ben overtuigd en kan ni naast het feit zien da jullie hulp en kennis van goudwaarde is :D 1 vraagje ng ivm EC.. hoe doe je hem zelf zakken of stijgen? voor ph heb je product en voor ec...? sorry voort groen achter men oren :D

 

 

grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

k bedoelde zn start ec van zn kraanwater vind 0,8 best wel hoog zeg maar zn voedings ec 0,7 op die 0,8 valt idd wel mee.

 

k zou eigenlijk verwachten dat de ec in belgie lager ligt als hier in nederland maar dat is meer het gevoel..

 

ec laten zakken door weer kraanwater bij te voegen of gaan kijken of regenwater of osmose water iets voor je zou kunnen betekenen.

mischien een gedeelte aan osmosewater toevoegen aan je leidingwater zal ook je ec wel laten zakken maar ben hier zelf niet mee bekend

ec is hier 0,4 dus als k iets te hoog uitkom gooi ik er gewoon wat leidingwater bij.

 

denk dat je t makkelijkst gewoon met deze ec verder gaat en kijken wat je plantjes doen mocht je iets teveel voeding in je vat hebben gedaan waardoor de ec te hoog is zal leidingwater wel de oplossing kunnen geven hou er wel erg in dat ph min ook je ec laat stijgen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel oude (koperen) leidingen vervuilen het water ook een boel, weet niet hoe het in Belgie is wat dat aangaat, in NL komt dat nog amper voor ivm wetgeving ed.

 

Hier kraanwater met een ec van 0,24 (wat jij verwacht vanuit BE agent).. deal van mijn stad waardoor water uit bron die onder natuurgebied ligt.

Extreem lekker water, beats Spa en de rest.

Ga je dan de rivier over is water niet te zuipen en keihard en hebben ze allemaal kalkaanslag wat je hier echt amper hebt, problemen met je planten omdat je start ec 0.2 lager ligt dan weer wel

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...