Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Vandaag nog maar eens nieuwe hoogtes gezocht voor de lamp ,de dak buizen zijn gewisseld en 1 is er uit + de lamp bar is nog eens extra verhoogd door 2 wel geplaatste lege !! aanstekers onder de stang voet

De lamp kan nog een mm of 2 verder omhoog en dan houd het echt wel op :)

Volgende is de filter ,geprobeerd om die boven de stangen te leggen maar de tent rekt niet genoeg :thumbsdown: dus opzoek naar andere oplossing/layout

 

Ook alvast begonnen met het binden van de kush en het herschikken van de rest ,opvallend is de ak die toch wel wat scheef aan het groeien is .... mss voelt ze zich geintimideerd door de kush ^_^

Misty is ook eindelijk in bloei gekomen beetje laat maar goed was te verwachten

Temp 28/29 lamp aan rv 32 lamp uit temp 21/22 rv 40%

 

Tijdens de ombouw wel een paar blaadjes getrimd , fan donderde van het dak af en zwaaide vrolijk langs de papaya en de kush :whistle: enkel een paar vingers verloren dus niet zo erg :)

 

Picie time onder de hps

gallery_38549_16561_210258.jpg

gallery_38549_16561_191257.jpg

gallery_38549_16561_842566.jpg

 

Reaching new hights

gallery_38549_16561_413343.jpg

gallery_38549_16561_71359.jpg

 

Onder het rokje

gallery_38549_16561_113657.jpg

gallery_38549_16561_95781.jpg

 

Tijdelijke ondersteuning

gallery_38549_16561_607811.jpg

 

De dronken kush en ak

gallery_38549_16561_505641.jpg

 

Security

gallery_38549_16561_298116.jpg

 

Knal bal papaya

gallery_38549_16561_458832.jpg

gallery_38549_16561_116700.jpg

 

Kush topje in aanmaak

gallery_38549_16561_68426.jpg

 

Was het weer voor vandaag ,excuses voor de gele glow shots :wave:

Edited by speedy weedy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoop voor jou dat je de Kush wat kan intomen, en een extra lampje is geen slecht gedacht, als je de temp. onder controle kan houde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb gister van alle kush toppen de stammen geplet dus ik verwacht niet al te veel problemen meer van die trut :whip:

 

De temp zal geen probleem moeten zijn als ik er wat spaarlampen ofzo tussen hang ,maar ik denk dat ik het toch maar zo ga laten

En kijken wat de hps deze ronde op zichzelf zal geven ,zit hier namelijk met een afgenepen stroom voorziening :thumbsdown: en 20 watt extra aan lampen zal ook niet veel uithalen denk k

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacht eerder aan een T5 setje dat je misschien op overschot had :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D als ik zoiets los had liggen dan had die er al ingehangen ;)

Ik kan wel 2 mini tl bars uit de voorgroei kast halen ,maar dan moet ik die hele constructie weer gaan afbreken en demonteren :thumbsdown:

 

Kwa opbouw zijn de dames goed bezig witte balletjes komen overal tevoorschijn ,buiten de misty die heeft momenteel een mini donker gekleurd balletje erop nu

Net ook alle bladeren van de berg en potten afgehaald ,zat al een lekker luchtje aan ,en krioelde van de kleine beestjes

Maar blijkbaar loop ik meer risico hiermee qwa ziektes enz dan dat het goed zou zijn dus die zijn er nu uit

 

Vandaag eerste x pure bloei voeding mix gegeven met 5 liter ph6.05 water ,na een dagje niets te hebben gehad

Hopelijk komen de sensors morgen of woensdag eindelijk binnen zodat ik er toch iets van toezicht op heb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag net op tijd om de zon zijn stralen te laten schijnen door het oerwoud op de aanvang van de 2de week effectieve bloei

Dag 20 12/12

Alle kush topjes zijn mooi hersteld van het pletten stammetjes terug stijf en solid

 

Geen lang verhaal vandaag enkel wat picies

gallery_38549_16561_537102.jpg

gallery_38549_16561_304734.jpg

gallery_38549_16561_22198.jpg

gallery_38549_16561_621065.jpg

gallery_38549_16561_430433.jpg

gallery_38549_16561_411886.jpg

gallery_38549_16561_95434.jpg

gallery_38549_16561_267078.jpg

 

Het zal nog even afwachten worden maar ik denk (en bid op mijn knietjes voor de tent) dat de kush groei er eindelijk uit is :D

Alle dames zijn elk geval druk bezig met mooie witte balletjes op te bouwen ,op naar een mooie witte zomer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag dan toch eindelijk het pakketje van conrad binnen gekregen ,na een telefonisch contact bleek het al afgeleverd te zijn geweest ...al was daar niks van vermeld aan mij :thumbsdown:

2 uur solderen en prutsen laten zijn 4 kanalen temp en fan aangesloten

Kanaal verdeling op de fancontroller

Ch 1 temp onder de fan in baby kamer en regeling lamp afzuiging

Ch 2 temp onder de lamp in en hoekje regeling 90 graden hoek fan blazend tussen de voorkap en het frame

Ch 3 temp achter de 120 mm fan en regeling van die fan (lucht zuigend uit de kamer)

Ch 4 temp achter de 120 mm fan en regeling van die fan (lucht zuigend direct van buiten )

Ch 5 Voorbehouden voor temp achter de filter & fan aansturing van degene die onder de lamp doorblaast

 

Kanaal verdeling plant monitor

Ch 1 Kush & ak

Ch 2 bubblegum

Ch 3 misty & ak

Ch 4 papaya's

 

Zal hier later deze week nog mee verder gaan maar moet eerst wat kabel gaan regelen voor Ch5 op de fancontroller 5 aderig 3 a 4 mtr

De inbouw van de fancontroller in de baby kamer zal niet gaan lukken unit is een paar mm te breed voor het gat dus dat zullen we anders moeten oplossen ,ook moet er nog een bakje gemaakt worden om de aansluit /verdeel unit te behuizen

 

Plant monitor

gallery_38549_16594_219440.jpg

 

Fancontroller aanzuiging vanaf buiten heb ik uitgeschakeld wegens te koude lucht

gallery_38549_16594_86877.jpg

 

Sensor gemonteerd op de fan

gallery_38549_16594_401056.jpg

 

Baby kamer sensor plaatsing

gallery_38549_16594_133678.jpg

gallery_38549_16594_206428.jpg

 

In de baby kamer gaan de sensors nog wel een vastere opstelling krijgen maar dat is voor na deze ronde wnr de kast zijn uiteindelijke indeling krijgt

Was het weer voor vandaag :wave:

 

9-04 20:00

Lekker hoor eerste fout is al boven komen drijven

Wakker geworden vandaag stroom uitval gehad tijdens de licht aan uren lamp is aan het branden geweest voor 3,5 a 4 uur zonder enige inblaas en lamp koeling

Pc uitgevallen dus ook de fancontroller :thumbsdown:

Vergeten om de bios te checken dat de pc terug aanspringt na een power out :withstupid: ,meteen veranderd

Als het weer gebeurd zal de controller gewoon terug aanspringen in auto mode

Ben benieuwd wat de gevolgen hiervan zullen zijn ,nog geen verbrande bladeren gezien in het donker

dalijk meer duidelijkheid als de lamp aangaat :fish:

De baby kamer heeft ook zonder koeling gedraaid maar daar viel het qwa temp gelukkig mee 29 graden op de sensors toen de controller terug aansprong tegen 24 /25 graden normaal

 

De plant monitor stelt mij ook voor een vreemde vraag ,de potten met de kleinste planten zijn volgens de sensors al semi droog en de kush en papaya zijn medi nat :huh: het vertrouwen erin is dus al aan het zakken :whistling

Uitgaande dat het systeem werk zoals aangeprezen betekend dit dan dat de kleine plantjes die half in de schaduw staan meer drinken dan de kush en papaya's :rolleyes2: mss nog maar een sensor bij bestellen om in de berg tussen de potten te steken :D

 

10-04 1:00

Schade is beperkt gebleven enkel het blad van de kush die recht onder de lamp zat heeft een kleine tik gekregen leeft nog en geen bruine plekken maar is duidelijk terug wat de gele kant op getrokken

 

Het topje kush wat onder de filter zich aan het verstoppen was had ik gister nacht toch maar een knak gegeven ,de knak is echt geknakt deze keer al is de top op 3 a 4 cm vanaf de knak al terug omhoog gebogen

Dacht eerst dat er een uitloper extra omhoog was geschoten ,bleek de top te zijn die zichzelf compleet geherorienteerd had go kush go

 

Ik heb ook 1 papaya omgehaald had geen nut om ze te laten zitten ,had er al 5 takken afgesneden die ik had geknakt voor de bodem scrog en niet meer omhoog kwamen spriet stond toch in het donker dus het had geen nut om ze te laten verder groeien

 

gallery_38549_16561_286732.jpg

gallery_38549_16561_18115.jpg

gallery_38549_16561_130660.jpg

 

Ergenst onderin de hoek bevind zich ergenst een bubblegum

gallery_38549_16561_281909.jpg

gallery_38549_16561_531300.jpg

 

Het papaya hoekje

gallery_38549_16561_524143.jpg

 

Kush blad wat het heeft begeven had ze iets te ver naar onder gebogen ,zat nog wel vast maar beetje extra licht ..

gallery_38549_16561_5402.jpg

Edited by speedy weedy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Einde week 2 effectieve bloei

De kush is nog wat doorgegroeid paar cm dus nu zal het hopelijk echt gedaan zijn

De opbouw van topjes gaat traag maar gestaag ook het luchtje wat er in de tent hangt :icecream:

Papaya's lekker diep groen ,de kush paar gele randen wss door de spray mix test die ik de laatste paar dagen heb gegeven

4ml terra flores 4ml boost 0.5-1ml pk13/14 gemixt op 1ltr water voornamelijk om de kush een voedings shot proberen te geven

 

Ook het watergeven wat aan het minderen ,de water sensors aan het opvolgen maar niet blind vertrouwen

De misty en bubblegum sensor zijn ondertussen al 1 x gezakt tot medium droog

Kush en papaya staan stabiel op medium nat

De berg tussen de potten is momenteel nog vochtig genoeg dus echt droog zullen ze niet staan

Kush toplaag begint nu wel stilletjes aan lichter van kleur te worden dus hopelijk springt die sensor deze avond cycli ook naar medium droog

Die extra 100 liter medium Is een lekkere vocht buffer :D

 

De temp sensor die net boven het randje van de lamp kap zit geeft 25 graden aan de sensor die bij de filter in de zon hangt 29 graden met 20%lv al ben ik zeker dat die waarde niet klopt daar de lv sensor ook in het licht hangt en in de afzuigings lucht stroom :) te lui geweest om daar het sensor bakje voor te maken ..mss dit weekend

 

Zal ook een van de vocht sensors eens in een van de stek potjes steken voor een test wss de misty pot daar die trut toch niet lang meer zal blijven kan ik daarna de eerste selectie ronde gaan doen in de baby kamer :)

 

gallery_38549_16561_425764.jpg

gallery_38549_16561_76165.jpg

gallery_38549_16561_406859.jpg

 

Kush topjes

gallery_38549_16561_172744.jpg

gallery_38549_16561_3324.jpg

 

Kush hoofdtop

gallery_38549_16561_12900.jpg

 

Voornamelijk kush met een paar ak toppen

gallery_38549_16561_270373.jpg

gallery_38549_16561_66354.jpg

 

De papaya's zijn al langs de poeder suiker machine geweest op de kush begint het net

 

Ik ga qwa water geven nu 70% op de sensors af samen met een dagelijkse controle van de medium berg tussen de potten

Ik hou als alarm punt voor het wateren aan dat wnr de bladeren echt gaan hangen dat ze op het te droog punt is aangekomen

Het is gevaarlijk maar daar de potten niet op te tillen zijn zal het zo maar moeten

 

Zijn er nog andere punten wat aangeven dat ze echt water nodig hebben ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Begin derde week effectieve bloei bijna einde week 5 12/12

Tijd voor een nieuwe foto shoot van de dames ,buiten wat licht gekleurde blaadjes met verbrande punten onder de lamp gaat alles nog redelijk

De bubble gum heeft besloten niet onder te willen doen voor de kush en heeft nog een groei sprintje gedaan steekt nu met 2 sprieten boven de papaya's uit ,kwa toppen verwacht ik er weinig van maar we zullen zien

Van de kush paar dagen geleden toch nog een topje proberen te knakken ,helaas steeltje brak half door dus meteen een tandestoker erachter gezet vastgemaakt met een koperen draadje eromheen zal die nog een paar dagen zo laten zitten en dan zien of het zich hersteld heeft

 

Ook nog een paar trich shots proberen te maken maar blijft moeilijk met de gsm achter de vergroot loep

Kush begint eindelijk met de suikers te strooien ,hopelijk dat ze hier lekker snel mee doorzet

 

Zit eraan te denken toch wat van het bladerdek bovenin wat uit te dunnen zodat de kush ook wat licht krijgt om onderin /halverwege nog wat topjes te maken ,maar of het nut gaat hebben

Ze lijkt meer bezig met nog bladeren aan te maken bij de toppen dan met echte top thc opbouw bezig te zijn

 

gallery_38549_16561_446134.jpg

gallery_38549_16561_171686.jpg

gallery_38549_16561_253263.jpg

gallery_38549_16561_554955.jpg

Laatste pic voordat de hps lijnen boven kwamen

gallery_38549_16561_681319.jpg

 

Poging tot trich shots ,geen idee hoe blowsterke die geile pics van haar maakt maar mijn handen krijg ik niet echt stil genoeg :)

gallery_38549_16561_71738.jpg

gallery_38549_16561_50281.jpg

gallery_38549_16561_113695.jpg

 

De kush trichs op de haartjes

gallery_38549_16561_168042.jpg

gallery_38549_16561_162032.jpg

 

De bubblegum nadat de kush even aan de kant is gedrukt :)

gallery_38549_16561_457833.jpg

gallery_38549_16561_707466.jpg

 

2 blaadjes kush van onder de lamp

gallery_38549_16561_129762.jpg

 

Temps uit de babykamer en de intake temps van de tent

gallery_38549_16594_378887.jpg

 

Preview uit de babykamer

gallery_38549_16594_250825.jpg

 

Zo voel ik mij nu elke keer ik de tent openrits Mooi groen of staan ze in brand :)

gallery_38549_16594_626105.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat lekker speedy! Wel erg vol daar! Speedy is een gamer?! Niemand gebruikt razer's om alleen WF te checken :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat lekker speedy! Wel erg vol daar! Speedy is een gamer?! Niemand gebruikt razer's om alleen WF te checken :P

Ben je daar zeker van :)

gallery_38549_16594_208244.jpg

 

Begint wel erg vol te worden indd daarom zal ik een der dagen wss wat blad weghalen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

je hebt een tekort volgens mij, aan het blad te zien

 

vraag me niet wat maar ik herinner me wel een topic van Guest_missJ waar je info kan vinden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt gelijk vena er is een licht tekort is gekomen omdat ik volgens de nieuwe sensors toch nog iets te vochtig zat in het medium

Ben nu bezig de potten wat droger te laten lopen ,ik kan deze ronde ook niet de potten wegen zoals ik hiervoor altijd deed

Maar ik maak me er niet al te veel zorgen over daar het zich echt concentreerd op de bladeren bovenin die recht onder de lamp hangen

Hangen er zo'n 15 cm vanaf dus weinig aan te doen anyway ,de kush is in het algemeen wel iets lichter van kleur

Zeker vergeleken met de papaya's die zijn allemaal mooi donker groen ,wat mij ook zeker stelt dat het geen groot tekort zal zijn anders hadden die er ook wel last van gehad

 

Volgende ronde weer een nieuwe poging doen om het wateren onder de knie te krijgen ,gister was de eerste dag dat ik droog medium zag op de toplaag ;)

Heb er ondertussen al voeding op gespoten ,wortel stim ,/voeding mix met bloei booster ,/voeding ,booster met een klein beetje pk14/15 heeft ook niets geholpen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Speedmans;

 

Je probleem is hoe dan ook te herleiden tot je wortelmilieu( als dat al een woord is,je begrijpt het wel), misschien gewoon te nat zoals je al aangeeft. Dit zorgt er dan ook voor dat bepaalde elementen niet opneembaar zijn voor de wortels en/of het bodemleven.

 

Kan ook zijn dat je ph( ph van het medium of bodemtemperatuur) moet bijsturen.

 

Volgende keer zou ik ook proberen je planten wat op gelijke hoogte te houden, niet de moeilijkste klus als je kijkt hoe andere kwekers hun planten soms mishandelen :whistle:

 

Stekken staan er precies wel nog gezond biij

 

 

Tis allemaal maar een gedacht eh :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het wortelmilieu heeft deze ronde meer opties dan enkel te nat en ph

Daar ik een dikke laag medium onder en rond de potten heb gedaan van de vorige 2 rondes ,waarbij het medium van mijn eerste ronde hevig over voed was tijdens de ronde en waarbij 100 liter medium nog vol zal zitten met citroensap elementen :)

 

Mix dit met de batmix en en hopen dat het goed komt ..... ik vind het zelf al een wonder dat de problemen zich beperken tot een paar geel getrokken blaadjes onder de lamp ik had het zelf erger verwacht

 

De ph ben ik deze ronde zeer goed in de gaten aan het houden 5.9 begonnen en zit nu met water gift op 6.1 ben het nu omhoog aan het trekken om te zien of het verbeterd ,maar van de groei problemen en snelle uitdroging die ik in de eerste ronde had is nu geen sprake

Ik verwacht door de grote hoeveelheid oud medium dat de ph buffering anders zal verlopen dan normaal ,het medium brengt zichzelf niet meer naar de correcte ph niveau voor de beste opname ,kzal een der dagen eens een algemene medium ph controle doen

Om daar een idee van te krijgen

Bodem temp is de eerste week bijgestuurd door heet water op de berg tussen de potten te gooien maar dat doe ik nu niet meer daar er teveel wortels door de berg lopen ,beter iets te koude wortels dan gestoomde wortels denk ik maar

Voor de volgende ronde komen er wel verwarmings kabels te liggen ;)

 

De plantjes op gelijke hoogte houden is indd wel beter maar na de vorige ronde mijn papaya's te hebben mishandeld ,had ik in het begin van deze ronde al besloten om ze lekker hun eigen weg te laten gaan

Ook in de hoop dat de andere soortjes de kush nog wel wat zouden gaan inhalen ,af en toe moet je de gok nemen

 

Al bij al vind ik het veldje nog goed gevuld geworden tijdens een ronde waar zoveel voor de eerste keer word gebruikt

1 batmix al had ik het voordeel van sniper zijn problemen ermee mijn setup ervoor te hebben kunnen aanpassen

2 5 verschillende soorten in de tent met verschillende ontkiem tijden waarvan er eerder ook maar 1 soort is gegroeid

3 inplaats van 4 potten te vullen met medium nog 2 zakken oude aarde erom heen gegooid om een water buffer te creeren ,nadeel hiervan was ook meteen dat ik de potten zelf niet meer kon optillen en ook de watergift moest leren geven door de plant zelf te lezen

 

Dus al bij al is het voor mij zelf al een zeer leerzame ronde geweest ,zoals een hobby kweker dat graag heeft

Veel proberen en nog steeds iets te roken overhouden op het einde dan is het een geslaagde ronde voor mij ;)

 

De stekjes gaan indd als een trein al hebben sommige ook wel wat mindere puntjes ,al kan het zijn dat dat de gesneden delen zijn en niet de nieuw gegroeide stukken :) beetje lastig te zeggen met zoveel stekken op verschillende tijden gesneden

Deze week gaat de eerste selectie ronde beginnen ,heb er gisteren even met de schaar doorgegaan om de verkrampte bladeren alvast eruit te knippen

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik vind het zelf al een wonder dat de problemen zich beperken tot een paar geel getrokken blaadjes onder de lamp ik had het zelf erger verwacht

 

niet te vroeg houzee schreeuwen, wat je ziet is slechts het topje van de ijsberg.

Fanleaves zijn longen. Stel dat ik een TB patient op de tafel krijg, ik neem een foto en zeg "de problemen beperken zich tot de longen".

 

Klinkt optimistisch maar de realiteit is dat TB patient geen marathons zal kunnen doen, laat staan enige inspannende taak zoals schoenen knopen of zichelf een snokje zetten.

 

Dus word of the wise:

 

Het is niet omdat ge slechts één visueel facet van de plant kunt herkennen als zijnde problematisch dat het daarom het enige problematische aspect is.

 

Elke gele nerf is meer als gewoon vergeling, het is een verlies in opbrengst en kwaliteit. Een verlies dat je uberhaupt niet gaat zien, want je hebt geen gezonde klonen als referentiepunt voor de gemiddelde opbrengst van de plant. Maar een verlies desalnietemin.

 

ik had het zelf erger verwacht

 

wees pesimistisch noch optimistisch maar realistisch. Verwacht geen problemen, maar als ze zich voordoen moet je wel ondernemen en niet rooskleurig gaan denken want de plant neemt dat niet in dank af.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geef je 100% gelijk hoor maar de vergeling van de bladeren recht onder de lamp zal niemand echt alarmeren ,de hiite straling bij die bladeren voel je ook echt goed als je je hand erbij houd

 

Kwa sturing hiervan heb ik al veel dingen geprobeerd ,de kush bv al een weekje apart gevoed door minder voeding te geven ,ph te verhogen enz maar het blijft moeilijk daar alle potten in verbinding staan door de medium onder en tussen de potten

 

Ook heeft mijn paar weken bladvoeding met de novatec geven ook niet echt geholpen :)

Begrijp me niet verkeerd hoor ik zie het wel als een probleem maar daar er geen simpele oplossing voor is ,volgens mij kan het namelijk even goed zijn door wortels die te droog liggen naast de potten

 

Dat de opbrengst minder zal zijn dan mogelijk was ben ik ook wel zeker van maar dat wist ik op het begin al als ik voor hoogst mogelijke opbrengst ging had ik 2 zakken canna pro + besteld en daar mee begonnen omdat ik die al wat beter ken ;)

Tijdens een test moet je kunnen leven met een mindere opbrengst anders moet je geen test doen ;)

Voorlopig blijf ik proberen met de voeding en ph er wat extra groen in te krijgen kan me nog weinig andere dingen bedenken die ik kan doen om ze vooruit te helpen

 

Heb gisteren wel gedacht om de plant een 12 uur licht ritme over te laten slaan om te kijken of dat wat zal helpen ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

vergeling van warmte mijn ol

test mijn ol

12 uur licht overslaan zeker doen, dan gaat de vergeling zo weg!!! :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gelieve gewoon abn te gebruiken in mijn topic daar met ol ik denk dat je hersenschade hebt opgelopen ...

 

De link is vrij makkelijk gelegd ,als het echt een ph probleem is zouden al mijn plantjes er problemen mee hebben

1 Daar het enkel de kush is lijkt me dit dus niet het voornaamste probleem daar ze over het algemeen wel altijd is ingewaterd uit dezelfde fles

2 Daar het enkel de bladeren van de kush zijn die geel vertrekken en vooral de bladeren die Onder de minimale lamp afstand zitten

Lijkt mij het niet ver gezocht dat het vooral warmte zal zijn ,

plant stuurt meer water naar het blad om te koelen maar dat houd toch ook op een gegeven moment op toch

 

Commentaar geven om commentaar te geven is leuk maar daar kan ik wel zonder mee als je niks leest

Dan hoef ik ook niet alles 5x te herhalen want daar heb ik namelijk en bloed hekel aan

Ik zeg wat ik denk ,verwacht en ik ben zo eerlijk om mijn fouten te tonen alsook waar ik aan denk wat mogelijk zou helpen

 

Als je dan zo sarcastisch overal op antwoord zonder enige onderbouwing ... neem ik geen enkel antwoord van je serieus

Is ook geen aanval enkel even een verduidelijking ,ik doe ook niet voor elke vraag een nieuw topic openen ik stel een theorie voor hier wat mogelijk zou helpen

Ga eerst eens wat meer tijd steken in het in de gaten houden van je eigen kweek ,dan zal je mss ook wat sneller door hebben dat je schakel klok is veranderd de volgende keer ;)

Herinner mij namelijk ook nog een reactie van je over de fans in mijn voorgroei kast .... nog geen 2 weken later ben je een fan aan het plaatsen op je lamp omdat het te warm eronder word .... ff nadenken voordat je blind begint te klagen graag meer vraag ik niet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Commentaar geven om commentaar te geven is leuk

 

wat het zegt

 

en voor dat fan-gedoe moet je mij eens quoten, want ik vind niets terug en het lijkt me sterk dat ik fans afraad.

Ik was degene die nog zei: zet een zwenkventilator op je planten,

waarop jouw respons was te gaan vastbinden aan stokken en die fan achterwege te laten

dat is het enige over ventilators dat ik mij herinner Gerard

 

dus onderbouwd reageren, waarom? als je het toch allemaal negeert?

Edited by Baekelandt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk dat je volgende ronde beter je planten enkel in potten houd, zullen je dame(s) niet meer zo groot worden, nu krijgt ze alle ruimte

 

enne kun je grond die mineraal gevoed is hergebruike dan ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

:whistle:

Zelfs nu de tweede kast gebouwd wordt hier is er nog geen sprake van fancontrollers; enerszijds is het een overbodige luxe in een micro-set up zoals de mijne en anderszijds zijn isolatie, bespiegeling en lichtdichtheid prioriteiten over een variabele luchtstroom.

grtz

 

De volgende ronde ben ik nog niet helemaal over uit ,mss dat ik er een grote bak in ga maken

 

Mineraal gevoede grond herbruiken zal wel niet zonder risico zijn door de ophoping van de rest producten ,maar voorlopig na een zeer hevige spoeling denk ik wel dat het zal werken

Het werkt elk geval al een stuk beter dan de plant in de pure batmix te steken ;)

Momenteel zijn de potten gevuld met een 1op2 batmix/herbruikte aarde mix en zijn de planten toch aan het groeien geslagen

Perfect zal het niet zijn maar soms kan je ni anders

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik HEB ook geen fancontrollers

en ik blijf bij mijn punt dat er andere prioriteiten zijn als fancontrolers,

dus ik snap je verwijzing niet

 

Herinner mij namelijk ook nog een reactie van je over de fans in mijn voorgroei kast .... nog geen 2 weken later ben je een fan aan het plaatsen op je lamp omdat het te warm eronder word .... ff nadenken voordat je blind begint te klagen graag meer vraag ik niet

 

Mijn reactie was aldus dat je overbodige luxe boven prioriteit zette

en mijn eigen fan op mijn lamp is een prioriteit

deze twee zaken hebben verder niks gemeen dus het bevestigd nogmaals vanalles... ;)

 

Mijn planten zijn gezond, groen en kunnen tegen een stootje

jouw planten zijn geel en je hebt schrik dat ze ocharme een zwenkventilator zelfs niet gaan aankunnen

 

ik ga je vanaf hier gewoon negeren, tenzij wanneer je weer foutieve informatie ligt te ijlen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pfffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffft

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ga je vanaf hier gewoon negeren, tenzij wanneer je weer foutieve informatie ligt te ijlen

 

:wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...