Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Kladbloque

2e kweek 3x Damnesia SCROG 90W LED

Recommended Posts

zo.. M'n wiet is op, tijd voor de volgende kweek :)

 

Ik had een tijd geleden het volgende besteld wat ook te lezen was aan

het einde van mijn vorige verslag.

 

gallery_39050_16351_1219571.jpg

 

Na een hoop gedoe zijn deze zaden dus helemaal fout gegaan en moest ik deze

helaas weg gooien :(

 

Hierna ben ik naar Amsterdam gegaan om toch wat nieuwe zaadjes te kopen en ik

kwam terug met 3 zaadjes Damnesia van de Strain Hunters.

 

gallery_39050_16690_909816.jpg

gallery_39050_16690_1207967.jpg

 

Ik was van plan deze zaden weer in de watten te leggen maar door een handige tip van @spacefrog2

heb ik ze maar laten ontkiemen in de aarde in plastic bekers.

 

gallery_39050_16690_4449601.jpg

 

 

Na een weekje zien ze er inmiddels zo uit :)

 

Dag 1 Dame1

gallery_39050_16690_4070826.jpg

 

 

Dag 1 Dame 2

gallery_39050_16690_2888133.jpg

 

 

Dag 1 Dame 3

gallery_39050_16690_3954071.jpg

 

 

 

 

Zoals de titel al zegt ga ik deze dames scroggen. Dit is de eerste keer dat ik dit doe aangezien dit me 2e kweek is en de 1e 2 autoflowers waren :)

Ik heb er super veel zin in en ik ga proberen elke week een update te doen met wat fotojes.

 

Dus..

Tot volgende week!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes met je kweek, ga je deze keer weer de spaarlampen erbij gebruiken?

Edited by franksinatra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes met je kweek, ga je deze keer weer de spaarlampen erbij gebruiken?

Bedankt :)

 

en Ja, omdat die lamp rond is en m´n tent vierkant blijven er steeds wat hoekjes slechter belicht. Ik denk dat het zeker met deze scrog wel erg handig is. Ik heb ze nu nog niet aan staan omdat ze nu nog mooi onder de led lamp passen. Maar zodra ik ze heb overgepot gaan de spaar lampjes aan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De lampjes zijn 9W per stuk met 460 Lm dus in totaal 1740 Lm extra :). Toch een leuke aanvulling bij de 3380 Lm van de UFO

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke thanks, ja blijft toch jammer dat dat soort LED niet op zich zelf sterk genoeg is. Maar een maat van me heeft het eens zelf geprobeerd met high power led. Die had wel een vrij hoog wattage per led zelf. Misschien als je daar een stuk of 25 van op een rij zet dat het interessant word. Maar dan zit je wel met de warmte van die LEDjes dat je misschien net zo goed een HPS lampie kan gebruiken qua warmte en wattage :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb veel verschillende meningen gelezen over het kweken onder LED. Ik wil met mijn setup en vooral met deze kweek bewijzen dat dta geen enkel nadelig effect heeft voor de planten :) Ik hou >> dit << verslag in de gaten om mijn kweek me te vergelijk en aangezien hij ongeveer de zelfde omstandigheden heeft. Het enige verschil is de 250W HPS met de 90W LED.

 

Ik heb veel opgezocht over de effectiviteit van de hoeveelheid led's en de soorten en ben er achter gekomen dat deze lamp de beste verhouding heeft van stroom kosten, aanschaf kosten en opbrengst. Om er nou zelf 1 te gaan maken kost tijd, kennis en geld wat ik van alles maar een klein beetje heb.

 

Ik ben overigens ook nog van plan om nog een setup te kopen om te expirimenteren met soorten kruisen en verschillende lichtbronnen.

Hier bij ga ik beginnen met een spaar lamp en 5 AFjes en kijken wat er van af komt :)

 

Dit word mijn volgende (extra) setup:

Tent - Lamp + Kap - Verwarming - Afzuiger - 5x 3.5L pot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kladbloque,

Als je met een 90watt lamp zo'n ufo bedoelt, deze heeft vaak minder power (lichtintensiteit) vergeleken met hps, omdat wietplanten vaak toch een behoorlijke hoeveelheid licht nodig hebben om goed te kunnen groeien en bloeien gaat dat vaak moeizaam. wel heeft deze lamp vaak de goeie wavelength's aan licht.

de meeste kweekjes die ik zie zijn niet veelbelovend, maar jou lukt het wel :D

 

check de site ledgrow.eu eens, ook met leds en resultaten als 56 watt aan leds 93 gram, en 224 watt en 371 gram aan wiet. misschien wel interessant voor jou ;).

 

zie hier de grafiek van bij welk lichtspectrum het beste/snelste chlorofyl word aangemaakt, zoals je zit zit er een 2 e piek bij 700nm voor chloriphyl b, dit is infrared.

ben benieuwd of er bij jou led lamp wel infrared's in zitten?

 

 

4978046_f260.jpg

 

over je volgende setup: 4300K spaarlamp kan, maar is niet optimaal. Je kunt beter 6500K voor de groei en 2700K voor de bloei pakken (6500K heeft meer blauw licht, 2700K meer rood) dit geld ook voor tl's.

 

Franksinatra, dat kan zeker interresant worden ;) met name bij Cree XP-E leds

 

Grtz S37

Edited by S37

Share this post


Link to post
Share on other sites

@S37 Haha, bedankt voor het vertrouwen :) Ik heb trouwens even rond gezocht

naar informatie over mijn UFO (heb hem 2e hands gekocht zonder documenten)

en dit heb ik gevonden over de kleuren:

Wavelength:

Red 630/660nm, Blue450-460nm

orange610-615nm

Basic colour ratio Red:Blue:0range

= 7:1:1

 

Ik heb hier nog niet echt veel verstand van maar het komt er aan :) ik weet niet of dit goed is maar mijn

vorige kweek bewees dat ie het goed doet ;)

 

En over die volgende kweek: Ik heb inderdaad gelezen dat 6500K groei en 2700K bloei het beste is en daarom heb ik een middenweg genomen om te kijken of dit ook werkt en zo ja hoe het dan gaat uitpakken :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
oke thanks, ja blijft toch jammer dat dat soort LED niet op zich zelf sterk genoeg is. Maar een maat van me heeft het eens zelf geprobeerd met high power led. Die had wel een vrij hoog wattage per led zelf. Misschien als je daar een stuk of 25 van op een rij zet dat het interessant word. Maar dan zit je wel met de warmte van die LEDjes dat je misschien net zo goed een HPS lampie kan gebruiken qua warmte en wattage :lol:

 

Nee, dat maakt een verschil. Er zit geen IR in de straling naar de plantjes als je LED gebruikt. Dus is het veel eenvoudiger een wietje met een erg hoge THC % te kweken als je LED gebruikt - de IR zorgt ervoor, dat THC afbreekt, als het boven ca. 20-25° gaat (direct in het licht).

 

Maar er is toch een goede lamp met Osram/Philips/CREE LEDs nodig om een goede resultaat qua stroom verbruik te bereiken. Met de juiste lamp (en de juiste kweek techniek!!!) is het toch lekker mogelijk, HPS te toppen - vooral, als je naar de totaal THC hoeveelheid kiekt die er geproduceerd word. Er zijn ook beginners die al 1g/w met een goede LED verlichting bereiken, dat zie je niet vaak met beginners die HPS gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoeveel was nu het eind gewicht van u vorige kweek eigenlijk kvindt het ni direct terug precies...

 

En isr al meer nieuws?

Trouwens wat is er juist mis gegaan met de vorige zaadjes?

 

Ik volg dit !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het eind gewicht van de vorige 2 dames samen was 31,7 gram :) Vond ik best wel lekker voor mn eerste keer.

 

De zaadjes die ik eerst had had in watten gelegd met heel veel laagjes daardoor bleven de watten wat te nat en ik had ze op een plek gelegd waar het temperatuurverschil iet wat te groot is. Dus toen er 2 van de 3 worteltjes hadden bleef het daar bij.. Ze werden niet groter, er gebeurde helemaal niks meer dus heb ik ze maar weggegooid :(

 

En als vanmiddag weer thuis ben komt er weer een update.

 

Tot straks!! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@kladbloque, ken het probleem

Had vorig jaar mn durban poison zaden op de verwarming gelegd, in maart.

Maar het vroor nog dus dat ding word 70graden , 37 euro weggegooid :lol:

Toen heb ik ze maar opgegeten

Grtz

Ps: ik volg dit ook ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beeeeeeste mensen tijd voor een updeetje :)

 

Het is weer een weekje verder en ik moet zegen dat alles wel weer naar wens gaat.

 

Dames Dag 7

gallery_39050_16690_111091.jpg

 

 

Ik heb wel een verzoek aan mijn mede kwekers te zegen wanneer ik ze kan overpotten. Ik kan absoluut niet inschatten wanneer dit ongeveer moet gebeuren. Dus mijn vraag is of jullie mij daar wat raad over kunnen geven.

 

 

Ik ben ook begonnen aan een projectje genaamd "project kistje lowbud" :P Ik had nog een kistje staan op mijn kamer waar over ik vanmiddag opeens dacht dat ik daar wel een leuk low budget kastje van kon maken dus daar ben ik aan begonnen :)

 

gallery_39050_16690_656358.jpg

 

Ik heb de binnenkant beplakt met wat aluminium folie en heb er pootjes onder getaped. Dit projectje ga ik zo lowbudget mogelijk houden dus er komen nog 2 12cm pc fans in en er moet nog een aansluiting voor de volgende lampen komen die ik binnenkort ga halen voor rond de 5 euri.

 

gallery_39050_16690_1465030.jpg

 

Op de manier hoe de lampjes nu liggen ga ik ze ook ophangen in het hokkie. Ik ben ook nog van plan om 1 RQS Special kush #1 te halen om die hier in te stoppen maar misschien kan ik ook 1 van de 3 dames die nu bezig zijn hier in doen. Wat vinden jullie?

 

Nou hopen dat het snel volgende week is voor weer een uitgebreide foto update :)

 

Tot ziens en moge uw avond-J lekker smaken!

 

gallery_39050_16690_125575.jpg

 

Chears!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je ukkies nou ff geen water geven, laat die potjes maar wat uitdrogen, niet poeder droog he. Gewoon dat de aarde wat inkrimpt zodat je het kluitje gemakkelijk te verplaatsen is. In de nieuwe pot ingraven tot net onder de kiemblaadjes. Zie wel dat je het stengeltje niet knakt. dan ff wateren en laten doen. Niet te snel wateren, laat ze het vocht maar zoeken.

 

Misschien toch een T-neon setje overwegen?

 

Enne volgende keer ontkiem je op zen minst in een niet doorzichtig potje/glas/beker/whatever. wortels hebben niet graag licht.

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb jij graag brandpunten Kladbloque? Want met zo'n alu folie ga je nogal lachen :)

Probeer eens verwarmingsisolatie, dat isoleert en reflecteert beter, met minder brandpunten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Radiatorisolatie is idd een goeie, reflecteert blijkbaar ook erg goed heb ik gezien met wat testjes van verschillende folie's op dit forum.

 

Blijkbaar is spiegelfolie ook 1 van de beste die je kan hebben als ik het niet verkeerd heb.

 

Zorg er wel voor dat je alles goed glad heb gekregen zonder kreukels of what ever om hotspots te voorkomen.

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...