Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Frankie90

Bladprobleem Amnesia Haze?

Recommended Posts

Hoi iedereen,

 

Ik heb sinds een 4 dagen wat bladproblemen met mijn amnesia haze. Ik zal hieronder eerst mijn setup neerzetten:

 

Soortje: 32x Amnesia

Week 4 bloei

Medium: Aarde in 11l potten

pH van het medium : ? geen ec en ph meter

EC van het medium :?

Temperatuur : 20-29 graden

Luchtvochtigheid : 50%

 

150x150 tent

2x 600 watt verlichting

1500m3 filter

1500m3 afzuiging

 

 

De bladeren zien er sinds een paar dagen een beetje apart uit. Het blad is daarentegen echt heel erg donkergroen maar de nieuwe blaadjes die krullen naar beneden, ze zien er heel erg donkergroen uit maar ze krullen gewoon naar beneden. Ze hebben ook een heel erg klein geel puntje maar dat is maar een milimeter denk ik. Verder zie ik ook onderaan de plant dat dit gebeurd met de nieuwe bladeren.. dit zou dus een te hoge temperatuur moeten uitsluiten? Ik gebruik nog geen voeding.

 

Zoals hierboven beschreven werk ik ook nog niet met een EC en PH meter, wil dit volgende ronde wel gaan doen. Ik probeerde om foto's te uploaden maar ik kan nog steeds niet uitvogelen hoe dat werkt.

 

Gr, Frank

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die gele puntjes kan komen doordat je aarde teveel voeding bevat voor de plant op dit moment, ik heb dat zelf ook zonder ook maar 1 druppel voeding te geven.

Als je blad naar beneden krult kan je last hebben van claw blad, een koude bries of een fan direct op je plant kan dit veroorzaken.

Een foto kan uitsluitsel geven want nu blijft het een beetje gokken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

we wachten ff op de foto …..

is beter dan 'schiet maar raak voor een knaak '

 

wat ik nu wel kan bedenken : 11 liter potten met een sneltrein erin … ik denk zo zonder foto dat je 1 x per dag water geeft waardoor de pot\aarde

zo droog word getrokken dat je EC in de pot uit zn kassie knalt ..

 

watergiften verdelen over de dag en de eerste 2-4 watergiften zonder voeding doen .

 

oplossing voor de volgende ronde .. 18 liter potten minimaal met haze , scheelt hoop ellende .

 

maar voorals nog … wacht ff op foto ;)

Edited by urbangrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

20140202 130059



20140202 130035


20140202 125926



Hier wat fotos, heb deze snel even gemaakt

ik geef om de dag water. zon 500 ml per plantje

Share this post


Link to post
Share on other sites

fotos mogen wij niet zien ...

 

maar 500 ml is wel erg karig .. ik zou 2 x per dag 500 ml geven .

 

hier op 18 liter potten een 1,5 liter per dag .. en mijn plantjes zijn een meter hoog .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je bladpunten zijn niet verbrand hoor, zie wel een ander gebrek opkomen maar ik ben geen haze kenner dus weet niet hoe gevoelig die zijn voor alles.

Je hebt wel last van claw blad als ik het goed zie, dit kan komen door teveel water, fan of koude lucht direct op het blad, maar ook door grote verschillen in dag/ nacht temperatuur.

500ml per dag vind ik overigens ook behoorlijk wat maar zoals ik al zei haze is niet mijn BBQ dus dat mag iemand anders even vertellen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okee dus ik heb niet te maken met een temperatuur probleem?

Ik heb inderdaad een open inlaat onderin de tent opengezet, misschien komt hierdoor dat claw blad. Mijn temperatuur is met lampen aan 28 a 29 graden en met lampen uit een graad of 21 a 22 dus zal denk ik niet daaraan liggen? Ik geef ze 500 ml om de dag dus niet 500 ml per dag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kreeg er last van doordat de lucht die binnenkwam meteen tegen de plantjes aan kwam, nu de inlaat net boven de lamp gehangen en het probleem is weg.

Maar ik haalde mijn lucht direct van buiten, nu te koud dus heb de slang naar buiten losgekoppeld.

 

Temperatuur vind ik ook iets aan de hoge kant al moeten ze het wel kunnen hebben maar omdat je gekrulde blad vooral bovenin zit zou ik zeggen hang je lamp ietsje hoger.

Edited by Casto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn grootste inlaat komt boven de lampen naar binnen. Ik zal de kleine inlaat dan dichtmaken om te kijken of het daaraan ligt. Mijn gekrulde blad zit niet alleen bovenin maar ook juist onderin de plant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok op de 2e foto lijkt het vooral bovenin te zitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

probeer eens fatsoenlijk goed door te wateren, zodat er minimaal 20% uit is gevloeid.

wacht met je volgende watergift tot de pot wat lichter is en herhaal.

 

je zou nu de hoge ec wat kwijt moeten zijn

 

vervolg nu met je schema, maar geef 1 x p week een etmaal allee water

 

 

over twee weken wacht je na een gulle waterguft even tot ie echt droog staat , en geef je hoog ec voeding - volgens het oude schema

ik vermoed dat ie dan explodeert in bloei

 

no worries

 

je gaf te weinig water= altijd beter dan teveel

deze schade is niet zo hoog

en je hebt nog een beste bloeitijd te gaan , dus komt wel goed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb ze vandaag en gisteren meer water gegeven, ik geef ze nu 2x per dag 250 ml per plant. Ik zie nu bij de nieuwe bladeren dat deze niet meer naar beneden buigen. Het gekrulde (oude)blad eronder is nu erg droog en krom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...