Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
wietbladeren

Wanneer drain meten uit coco slabs

Recommended Posts

Goedenavond,

Ik had laatst een iets wat te hoge EC drain,dus heb gespoeld met water en enzymen.Nou heb ik het net zo lang laten gespoeld totdat ik de juiste EC had.Nou heb ik dat water wat ik gemeten heb toch voor de zekerheid is laten staan om vervolgens wat later het weer te gaan meten.Er kwam een verschil uit van 0.3,de eerste was 1.3 en een aantal uren later was het 1.65 en dat is precies wat ik erin gooi.Ik doe alleen Hypro A+B en enzymen erbij.Ook gebruik ik een bruin koffiefilter om het water "schoon" te spoelen(dit kreeg ik als tip van harry van 123).

Nu is mijn vraag wanneer is het juiste moment de drain te meten ?meteen als de slab gaat lopen ?of even laten lopen en dan opvangen en meteen meten of moet je het even laten staan alvorens te meten?

Mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

1e kleine beetje geeft beste indicatie, des te meer drain des te gelijker aan wat je geeft qua waarden, logisch ook want je bent dan als het ware aan het spoelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En dat met dat koffiefilter ,komt je dat bekend voor ?

En over hoeveel water gaat het ongeveer?(zal wel waarschijnlijk moeilijk te zeggen zijn)

Dit is erg lastig namelijk omdat het er een x aantal zijn en die lopen niet allemaal gelijk.

Of kan ik in dit geval gewoon beter met een iets hogere drain werken ipv de 20 %

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koffiefilter komt weg van : neem delen kokos uit de pot, meng en filter deze voordat je meet van Canna.

In drainwater van een slab zit niet zoveel troep als je zou hebben als met kokos in pot, heb je veel troep in de filter ontdekt?

 

Als je water geeft gaat het toch bij meerdere slabs lopen (ene wat eerder dan de ander) en omdat je met drain werkt weet je zeker dat dan elke slab goed bevochtigd is.

 

Meting van drain op kokos is alleen ter indicatie, daarop gericht gaan sturen kan grote schade veroorzaken omdat wat je meet je niet zoveel zegt (EC is toch EC zou je zeggen, was het maar waar).

 

Komt eruit wat je erin gooit met slechts een kleine afwijking in gemeten drain tov van elkaar zit je goed, ga je ineens heel andere waarden meten dan is er iets niet goed en zou je dat in de plant teug moeten kunnen lezen en overeenkomstig acteren met bijv. spoelen of hoger in de voeidng gaat zitten.

 

20% drain is zonde en nergens voor nodig, ben je alleen maar eerder toe aan een nieuwe can voeding (x2), 10-15% is meer dan zat.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja er zat wel wat troep in het filter .Ik kom uit noord holland wij hebben erg hard water hier,dus vandaar die 20%(is me ook aangeraden door harry).

En ik denk dat ik goed gehandeld heb,want de planten kregen heel erg kleine gele bladpuntjes(heel licht)en ook heel licht kromtrekkend bladpunten.

Me eerste drain heb ik ook gemeten en deze was hoger dan dat ik erin gooiden.

Erg leerzaam dit ,

In ieder geval alvast bedankt daarvoor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...