Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

nino470

Balkon; lage plantjes/mooie opbrengst

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik heb er genoeg van mijn wiet te kopen in de wietshop en wil eens zelf wat plantjes(vanuit zaad) op mijn balkon te laten groeien. Ik vraag jullie hulp omdat ik graag een plant wil hebben die niet al te groot(max. 1.00 meter hoog) is, evt. niet te sterk ruikt en een goede opbrengst geeft.

 

Ik heb natuurlijk al heel wat gegoogled en gelezen maar er is heel veel informatie en ik zie de bomen door het bos niet meer.

Ik wil voor gefeminiseerde zaden gaan maar niet auto-flowering.

 

Wat ik heb gevonden aan 'kleinere' plantjes is: Dwarf, Northen light, Frisian Dew, AMS, Maroc.

 

Kunnen jullie je mening geven over deze plantjes of over andere planten die het goed doen op het balkon?

 

Alvast bedankt,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou toch gewoon autoflowers nemen als ik jou was die worden meestal rond een meter.

 

Je kan elke soort pakken die je wilt. Kijk eens bij dutch passion bij het autoflower aanbod daar vind je hele leuke goed opbrengende autoflowers.

Neem bijvoorbeeld een specikuip en zet daar 4 of 3 autoflowers in dan heb je een brede bos en niet al te hoog.

 

Als je toch absoluut geen autoflowers wilt zou ik voor indica dominante soorten gaan, en iets later zaaien in het jaar of verduisteren als je daar zin in hebt. Je kunt natuurlijk toppen en bijsnoeien als ze te groot worden.

Ook een kleinere pot neem je als je ze niet te groot wilt worden maar dit neem stress met zich mee en vinden ze niet fijn.

 

Ik denk nog steeds dat autoflowers de beste oplossing voor je is, waarom wil je geen auto's pakken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou toch gewoon autoflowers nemen als ik jou was die worden meestal rond een meter.

 

Je kan elke soort pakken die je wilt. Kijk eens bij dutch passion bij het autoflower aanbod daar vind je hele leuke goed opbrengende autoflowers.

Neem bijvoorbeeld een specikuip en zet daar 4 of 3 autoflowers in dan heb je een brede bos en niet al te hoog.

 

Als je toch absoluut geen autoflowers wilt zou ik voor indica dominante soorten gaan, en iets later zaaien in het jaar of verduisteren als je daar zin in hebt. Je kunt natuurlijk toppen en bijsnoeien als ze te groot worden.

Ook een kleinere pot neem je als je ze niet te groot wilt worden maar dit neem stress met zich mee en vinden ze niet fijn.

 

Ik denk nog steeds dat autoflowers de beste oplossing voor je is, waarom wil je geen auto's pakken?

 

-----------------------------------------------------------------------

Bedankt Ghost voor je antwoord. Ik heb niet aan autoflowers gedacht omdat ik zelf wil verduisteren. Maar ik ga dit verder onderzoeken. Ook bedankt voor je verder info.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 wietplanten stinken

2 als je het beu bent om naar de shop te gaan, heb je dan wel genoeg aan 1 plant?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind wietplanten lekker ruiken, anderen vinden dat ze stinken.

Ik ga voor meer dan 1 plant.

 

Ik sta nog open voor meer suggesties van leden. er moeten toch genoeg ervaringen zijn

van mensen die op hun balkon wat wietplantjes hebben laten groeien

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lowrider 2, vindt ik wel een lekker wietje. Is wel een auto.

 

Die Dwarf die hebt aangedragen is die van Kera seeds? Dan is het ook een auto en niet de beste op brenger.

 

Wat me het slimste voor jouw lijkt is verduisteren. Hier een link naar een topic hier op het forum met uitleg. http://www.wietforum.nl/topic/16914-het-verduister-topic/page__hl__verduister__fromsearch__1 Dan nog een leuke soort kiezen, wat rook je graag van de shop? Ik zou zelf gaan voor een lekkere indica van sannies huis. Dat duurt allemaal niet te lang en kan prima op je balkon. Zaden van hunnie zijn niet duur. Ik zal zelf binnenkort de KO kush aanschaffen, die ga ik ook verduisteren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb geen last van buren maar ga dit jaar ook voor auto's. Snel klaar, misschien wel minder op gebied van opbrengst maar ik was het beu altijd de zelfde soort te roken verleden seizoen en zo kan ik verschillende soortjes door elkaar roken. Ps: Wij hebben een grote mooi zuid gerichte terras en zal voor vier per keer gaan tussen eind april en oktober gaan. Plus twee gewone fem klaar half oktober

Share this post


Link to post
Share on other sites

1:ze mogen niet groot worden

2:ze mogen niet ruiken

3:en ze moeten goed opbrengen

 

1: autoflowers of kleine pot nemen als je geen auto's wil

2: ruiken doen ze altijd, dus enige optie binnen beginnen en goede filter hangen

3: kijk naar 2

 

dan heb je opbrengst en geen geur hinder

 

als dit je 3 eerste vragen zijn, zit je al te panikeren op voorhand dat ze je gaan betrappen of linken, geen goede start en zou ik er niet 2 of 3 keer over na denken maar voldoende over na denken

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 plant, 80 x toppen en vervolgens scroggen op een net. Wordt ie wel breed ( of in een bepaalde vorm welke past bij je balkon én nog te verduisteren is.) maar dan kun je best een opbrengst hebben.... Moet je wel nu al bezig zijn met groeien.......

 

Auto flower of verduisteren? In mijn ogen absoluut verduisteren....

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

wrm zou je auto's niet mogen toppen, kan perfect

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoek maar eens op google achter verslagen van getopte auto's je zou nog versteld staan of anders gewoon eens testen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal ik zeker doen hoor! leuk om te proberen...

Nu ik hier ben, misschien kan iemand mij een antwoord geven op volgende vraag:

Kan ik verschillende soorten die de zelfde tijd nodig hebben om klaar te zijn in een zelfde (wat groter) pot growen? Ik bedoel op gebied van bemesting en additieven...

Share this post


Link to post
Share on other sites

is mogelijk om verschillende soorten in 1 kuip te zetten, maar hou er wel rekening mee dat elke soort andere verzorging vraagt ivm voeding, dus zou goed uitkijken naar de verschillende soorten dat ze ongeveer hetzelfde nodig hebben

 

de ene vraagt meer voeding dan de andere

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...