Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
maiky

isolator maken 1e x,vraagjuss

Recommended Posts

Beste forum leden,

 

Ik zit al een paar jaar op dit forum omdat ik meer wilde weten over het kweken etc.

Ik heb na de eerste paar weken haast nog amper gekeken op dit forum totdat ik een klein poosje terug zag dat je hasj zelf kunt maken uit bv knip afval.

 

Ik vond het tijd om me hier eens in te verdiepen :)

 

Nu heb ik 3/4 kilo knipsel liggen maar voordat ik het ga verwerken wil ik een paar vragen stellen omdat ik redelijk goed voorbereid eraan wil beginnen.

Ik heb al best veel verslagen bekeken, maar blijf met wat vraagjes zitten.

 

Ik heb een bubbleator... Ofwel een camping wasmachine.

Payload micron bags 5 gallons (5 zakken) van 220 > 20

1x een piramide zipperbag

Een emmer water dat ik de vriezer in ga doen

Een grote emmer voor het filteren.

En knipsel (nat : 3/4 kilo)

 

Ik ben het knipsel aan het drogen maar lees ook veel over je knipsel invriezen...

Kan ik als het knipsel helemaal droog is dit per +/- 400 gr in de zipperbag doen of raden jullie het aan om het na het drogen nog een keer in te vriezen dan alsnog 400 gr in de zipperbag doen of misschien minder?

 

Daarna wil ik de machine max 10 minuten laten draaien en daarna 5 micron zakken gebruiken want ik wil zoveel mogelijk opvangen :D

Ik lees hier vaker dat er minder zakken worden gebruikt..voornamelijk 220 en de 70..

Raden jullie mij aan, om niet alle 5 zakken te gebruiken maar minder? Waarom gebruiken veel mensen niet alle zakken terwijl die wel in zo'n totaal pakket zitten.

Ook zag ik dat ik er een spressing screen (20mic) bij heb gekregen maar wat doet zo'n presing screen?

 

Daarna zoek ik een goede methode om het 'beetje natte' hasj in alluminium folie en natte kranten te wikkelen en de oven in te doen zodat dit redelijk snel droog is.

Hoe warm moet ik de oven verwarmen en alleen mijn bovenste spiraal doet het :(

Hoelang moet de hasj er ongeveer in blijven totdat hij droog is?

 

Alvast erg bedankt voor enige reacties! :D

 

Ik ben van plan om na deze test ronde een verslag te maken dus hoop dat deze ronde me blij gaat maken :D

 

Groetjes Maiky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na drogen, ff invriezen. Dan weet je zeker dat de thrichomen ook bevriezen. (dat wil je juist)

 

Wat betreft de zakken, ik gebruik er maar 3 van de 9 zakken die ik heb -> 220mc en 180mc (de op 1 na grootste) en de kleinste.

Ik heb geen behoefte aan alles los te hebben, want ik gebruik het toch allemaal.

Het duurd wel wat langer voor dat al het water door de laatste zak is maar het scheelt ook werk.

 

De screen is er om je Ice, mee uit te knijpen. Ik gebruik hem nooit, gooi alles op een bord/ bakfolie en laat het drogen.

Je kunt het ook drogen in de vriezer (vriesdrogen)

 

Ik raad het af om in de oven te drogen. Je krijgt namelijk wel wat geur erbij.

Gewoon op de verwarming die bakfolie en wachten. Geen gekloot gewoon ff wachten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

met maar 1x draaien met een piramide zak gooi je flink wat weg :whistle:

1e keer 9minuten, zeven, water terug en nog een keer 6 minuten (of andersom qua tijd).

ik doe altijd een run of 3, je haalt de 10% verhouding stuk makkelijker dan.

 

wel zorgen dat je water op temp is (4C)

 

220mc vd grove troep en daarna alleen nog een 38mc zak hier, zaterdag ochtend nog een onsje verwerkt in de wasmachine

 

drogen zoals Prius al aangaf al zal je op een bakblik wat zonder verwarming op gasfornuis staat , indien uitgesmeerd met bankpas oid op vetvrij bakpapier met een dag klaar zijn.

 

je hebt best wel veel afval, heb je al een manier bedacht hoe je alles gaat persen tot plakken of wil je alles als poeder houden?

 

ohja, vermoedt je nog vocht leg dan je geperste blokje een nachtje in de vriezer, kun je de dag erna het eventuele vocht wat er nog in zat en nu aan de nuitenkant zal zitten er zo afvegen.

 

Gobru (niet actief meer op WF) heeft een heel mooi topic gemaakt over zelf ICE maken, veel info in te vinden.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat is jou probleem dirk?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pirus en lostchild, heel erg bedankt voor de snelle reacties, ik ga hier zeker veel aan hebben, ik laat het drogen op de kagel in bakfolie.

Ik denk dat ik 3 zakken ga gebruiken en ga testen wat ik met de andere zakken kan doen, dit is immers een test ronde :D

En ik probeer alle info die jullie gegeven hebben mee te nemen!

Heel erg bedank daarvoor! :D

 

Ik moet wel even kwijt dat dis echt de eerste keer voor mij is dat ik op een forum zit en dat ik hierover nog veel moet leren... Zelfs over de techniek van dit forum zelf :P

Ik wilde net het een en ander quoten alleen de site zei dat ik het maximale aantal quotes hebt gebruikt :s heb nog niets gequote vandaag maar ben echt noob met dit, hopelijk vergeven jullie mij het haha :P

 

Lostchild... Je vroeg hoe ik van plan ben het te gaan persen... Dat is een hele goede vraag want daar ben ik nog niet mee beZig geweest, zou zoiets kunnen met de peacemaker?

Of is er een andere manier voor als je meer hebt dan in de peacemaker kan? :P

 

Groetjes, Maiky

 

Dirkito en miami, dat is helaas verkeerd gegaan, mijn excuus hiervoor, deed dit via een app ofzo..

Ik heb gezocht hoe ik het andere topic kan verwijderen maar nog geen antwoord voor gevonden, alleen dat ik de admin gevraagd heb dat topic te sluiten.

 

Advies hierover is welkom dit is mijn eerste keer op een forum sorry voor het dubbele topic.

 

Groetjes Maiky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Owja Lostchild, je gaf aan dat het best veel knipsel is, dit iis een test ronde en daarom vraag ik misschien een beetje veel vragen maar wil zeker zijn vd zaak, ik heb een aantal verslagen gelezen en filmpjes bekeken, volgens mij ook het verslag van Gobru.

Ik hoop dat ik met deze eerste paar rondes een leuke opbrengst heb :D

ik krijg volgende week zoveel knipsel dat ik niet weet waar ik het moet drogen, echt heel veel... daarom wil ik dat deze test ronde zo goed als mogelijk gaat en dan is alle informatie natuurlijk welkom :) :) ben immers nog een noob met dit en wil veel leren hierover, in de praktijk is dat de beste manier.

Later nog eens een oplossing verzinnen om het volgende knip spul te drogen :P

Alsnog bedankt voor de reacties! Ik ga er mee ad slag en hoop volgende keer een verslag te posten! :D

 

Ik laat jullie natuurlijk wel weten hoe deze rondes gaan verlopen:D

 

Groetjes Maiky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gister avond het droge knipsel nog gewogen en kwam uit op 650 gr het is echt behoooorlijk gekrompen want nat was het best veel.

Ik heb het niet ingevroren maar droog verwerkt.

Ik heb 4 rondes gedraaid met de bubbleator en heb de 220/90/73/25 gebruikt.

In de 25 zat nog het meest elke ronde, de laatste ronde werd het wel wat groener van kleur en ook nu het opgedroogd is... Is de laatste ronde groener dan de eerste 3.

Ik heb het laten drogen op de verwarming met bakpapier en heb er 6 tot 7 gr vanaf gehaald...

Niet erg veel geloof ik en het is overigens ook nu hard maar brokkeld wel... Ik weet niet of dat meestal zo is maar moet het niet nog een beetje kneedbaar zijn..?

Ook gooide ik na de 4e draai ronde het water weg, had ik dat beter kunnen bewaren om vanavond weer te gebruiken..?

Ik heb 2,5 ons ingevroren en nieuw ijs gemaakt dus ga vamavond de rest verwerken.

Ik neem aan dat hoe beter de oogt en kweek is hoe beter het knipsel is..?

En ik zie vaak op internet dat ze het met gruis doen en dan komt er een hele berg vanaf...

Gruis is dus veel en veel beter?

Ik hoop dat het bevroren knipsel vanavond wat meer opleverd.

Ik heb het trouwens op deze manier gedaan : http://m.youtube.com/index?&desktop_uri=%2F

omdat ik geen passende emmers had voor mn bags ;(

 

Ik hoop dat jullie je meningen geven over deze methode.

 

Groetjes, Maiky

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijkend naar je eindopbrengst en dat je aangaf dat de zak met fijne mc meeste materiaal bevatte.. in welke volgorde heb je de zakken in de emmer gedaan en heb je de temperatuur vh water op 4C gehouden?

Toch wel de 220mc zak als laatste en de 25mc als 1e?

 

Ook geef je aan dat het hard en brokkelig is, heb je het wel door een zeef gedrukt na het uit de zak halen en op bakpapier leggen?

 

Des te fijner de knip des te beter inderdaad en je hebt natuurlijk 'bladafval' en 'bladafval' (alleen topblad of ook schutblad erbij ed).

Invriezen helpt om de trichomen makkelijker van blad af te laten komen maareh.. gekregen afval.. hoe is dat afval verwerkt, is er bijv. een knipmachine gebruikt zoals een Tumble Trimmer waarbij je opbrengst al drastische daalt?

 

Als je goed afval hebt, water op temperatuur ed had je iets van 50-60gr (nog wel hoger met al je zakken) mogen scoren en dat is gedroogd en geperst .. 10% van wat je gebruikt aan afval aan ICE anders heb je iets niet goed gedaan :withstupid:

 

Je Utube link werkt niet (link naar je desktop via Utube oid?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik doe het via mijn tel en denk dat daarom die link niet werkt ;(

" hash making payload bubble-ice-O-lator part 1 "

En part 2

Ik heb idd knip uit een knip machine :(

De 1e zak 25 mc en de laatste 220 mc,

Water tussen de 0 en 4 graden,

Die zeef heb ik niet gedaan :(

Snap nog steeds niet precies hoe ik dat moet doen als het eenmaal op bak papier ligt.

 

Gewoon het pressing screen erop drukken als het erop ligt? Zodat het screen het water eruit perst?

 

Groets, Maiky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah dat verklaart de opbrengst, je had platgeslagen afval uit de knipmachine.

 

Makkelijkste is een keukenzeef ipv zo'n pressing screen,

Blokker LeChef en als je daar bent kun je meteen een Bullit vuilnisbak van Curver scoren waar je zakken PERFECT in passen en je kan dan als volgt te werk gaan:

 

Je hebt de ICE in 25mc zak zitten, leeg die 25mc boven de zeef en druk daarna de ICE door de zeef heen op het bakpapier en spreidt dit iets uit, je krijgt dan een zeer plakkerig poederachtig iets en het is zo met een dag droog.

 

Rechtstreeks uit de 25mc zak op bakpapier heb je grote kans dat er teveel vocht in zit en het gaat fermenteren in je blokje hash omdat het maar heel langzaam droogt dan (in de kern), truukje daarvoor: leg je blokje ICE een nachtje in de vriezer, het water wat in het blokje zit zal de volgende ochtend aan de buitenkant van het blokje zitten en veeg je er dan zo af (geen keukenpapier doen dat plakt aan je blokje dan).

 

Denk dat bijna iedereen de 1e keer met ICE'en wel aan het ontdekken is geweest ;)

 

Waarom niet de handleiding van Pollinator ipv dit Utube filmpje waarvan je helemaal niet weet of dat wel the way to go is?

Zak met afval er al in terwijl water en ijs en nog bij moet, vullen tot halfvol.. vage zooi hoe hun het doen hoor en dan is resultaat echt stukken minder.

 

Vul machine tot M, doe ijs erbij en laat machine even draaien, water 4C dan de afvalzak erin en wassen maar.

Aftappen en zeven, afvalzak uit de machine, water terug, weer op temp maken en herhalen

 

tijdens draaien heb je mooi de tijd om de ICE die je al gemaakt hebt door de zeef te duwen en is alles klaar om de volgende lading te zeven en heb je ook niet dat je steeds maar een water temperatuur van boven de 4C hebt en zo bakken ijs nodig zal hebben, snel en efficient werken )moet je ff de slag van krijgen) scheelt bakken energie maar ook in de opbrengst.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erg bedankt voor je tekst en uitleg erover! :D

Ben gelijk naar blokker gegaan alleen de bullit bing van curver was uitverkocht ;(. Dat zal je net zien, pas aankomende donderdag weer in de schappen.

Wel lag er nog alleen een deksel... Die heb ik uiteraard gelijk gepakt om naar de diameter te kijken maar vraag me af of die payload zakken om die diameter gevouwen kunnen worden want die bullit is best groot, de grootste die ze hadden zei de damen die daar werkte.

Ik heb nu volgens mij ook die grootte en daar passen ze niet omheen maar er wel precies in.

Maar ff zo'n zak meenemen als ik hem ga kopen :P

Ik zag ook 2 zeven liggen bij de blokker.. Een met een grotere mc dan de ander,een fijne en een groffe.. Welke van de 2 zou dan het beste zijn?

Ik had nu toch veeeeels te weinig om het erdoorheen te drukken het waren allemaal kleine beetjes :(

 

Ik denk dat dit erg slecht afval is geweest uit de machine en ook nog van een beroerde oogst :(

Misschien verklaard dat ook waarom ik meer van de 25mc heb dan de grotere zakken...

Het is toch meestal zo dat als het een goede rijpe oogst is dat de thc kristallen groter zijn dan wanneer het bv te vroeg eraf gehaald is?

En dat ik dus meer kleine kristalletjes opvang dan de grotere...

Of is dit niet van toepassing op het maken van ice?

Heb het water wel op 4 graden gehouden maar ik ga het vanavond eerst laten afkoelen tot 4 en dan pas die zak erin.

Denk dat het meer redenen heeft dat het zo weinig is :(

 

Ik ga dat andere filmpje even opzoeken waar je het over hebt :)

En het zo doen als hoe je het hebt uitgelegd :D hopelijk vanavond iets meer alhoewel het knipsel bijna op is.

 

Ik heb hem wel even gerookt en klapte haast van mn zender haha :P

Wow dat spul is sterk zeg, wel ff anders dan de hasj die ik normaal gesproken rook.

 

Ik laat vanavond even weten hoe het gegaan is maar denk dat er alsnog erg weinig uit zal komen door het afval.

 

Groetjes Maiky

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik krijg morgen 10< kg nat afval en weet nog niet hoe ik dit allemaal gedroogd of bevroren krijg :( ik heb niet zo'n opslag die daar groot genoeg voor is.

Misschien moet ik het nat verwerken vrees ik of op een handige manier invriezen.

Als het water uit de bubbleator komt... Moet dit dan nog bezinken? Of kan ik zo die zakken eruit gelijk uit trekken wanneer al het water erin gegoten is?

 

Groetjes Maiky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...