Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
wietbladeren

Rood/paarse stam bij stekplug

Recommended Posts

Mogguh,

Ik zit in mijn 2de week bloei(12/12) en ik zie vanaf de stekplug op de stam een licht paarse verkleuring en het loopt iets naar boven en de rest van de stam is gewoon mooi groen,stikstof tekort ?

Tempraturen in de nacht en dag zijn goed RV is ook goed.

 

Mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Coco slabs

Te nat kan niet,want ik heb net aan drain(niet eens elke slab) en de LV is ook goed

Als het de LV zou wezen gaat dan je stam en de stelen verkleuren ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Coco slabs

ik heb net aan drain(niet eens elke slab)

 

Beetje drain is alleen maar beter, kunnen zomaar je problemen voorbij zijn met een dag of 2 ;)

Ophoping (omdat je amper drain hebt) vinden ze niet lekker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wietbladeren. ik heb ook wel eens paarse steeltjes gehad. overige problemen kon ik 100% uitsluiten, maar een te lage ec, wortels te nat of een te lage lv kon wel, vandaar mijn comment.

 

uiteindelijk is t vorm van stress en kan meerdere oorzaken hebben

Edited by supernoob

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is altijd een fosfor probleem, dat kan meerdere oorzaken hebben.

Meet eens wat de Ph in je medium nu is?

Edited by Cannaz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Canna heeft het over meer of minder drain in relatie tot EC, Plagron is er duidelijk over:

 

Is het noodzakelijk om elke voedingsbeurt een drain van 10 tot 25% te creëren?

Om de beste resultaten te krijgen en de minste problemen te ervaren is het essentieel om drainage te hebben.

Wil je zonder drainage kweken, dan kun je beter met potgrond in plaats van 100% COCO substraten kweken

:withstupid:

 

Zonder drain weet je eigenlijk niks, grondmeter voor meten in kokoslab is er niet en hoe iets meten zonder drain?

Ervanuitgaan dat het gelijk is aan wat je erin gooit?

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sinds gister hebben we overal drain,ik gaan vanvavond alles maar is ff meten.En kijken of de verkleuring wat wegtrekt als alles goed is.

Misschien toch maar zorgen dat we de volgende keer iets sneller drain hebben.

 

@ cannaz

Dit lees ik over fosfor tekort

Symptomen

 

Een fosforgebrek uit zich bij cannabis door een kleine plant met paars/zwarte necrotische

(afstervende) bladdelen die het blad vervormen en doen opkrullen.

En vind niks over dat de stam daardoor verkleurd,en dit is niet het geval bij mij

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe zien de bladstelen eruit?

Zijn die groen of ook iets paarsig/rood?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Groen

 

Rode stelen = een fosfor tekort,maar daar is hier geen spraken van.

 

Even iets anders, kan je beter losse P en losse K hebben ipv PK 13/14 ?Of maakt dit niet zo heel veeel uit ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

we weten dat je geen P tekort hebt, ik ga niet vragen naar een bekende weg..

Het kan ook zijn dat de plant tijdelijk WEL een P honger had omdat er niet geneg beschikbaar was, ph waarde, hogere zoutspanning omdat je niet drainde.. er zijn (op koude na) geen andere dingen waarom je stam wat paarsig zou kleuren, op soortje na.

 

Na je drainmeting heb je een 1e indicatie omdat je al die tijd geen drain had en nu ineens ook zouten door gaat spoelen en meten.

Kan zo maar hoog in de 4 aan EC zijn, en je ph richting de 5 (veel zouten) wat dat dan precies aan EC en PH is?

Omdat je geen drain had gaat niet op: erin en drain opvangen en meten en verschil geeft een aardige indicatie, eerder vaststellen en volgende keer al stuk meer richting hoe het hoort bij kweken op slabs/kokos en voeden op gemeten EC en PH waarden.

 

PK 13/14 is troep

 

.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus kan ik in me hele kweek geen "juiste" waardes meer halen uit de drain ?

Ik heb de drain net gemeten en er komt precies uit wat erin gaat.

Ik dacht juist de worteltjes lekker laten zoeken de eerste weken,maar hoe snel moet je dan al drain hebben ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een onzin, waarom zou je geen juiste waardes meer uit je drain kunnen halen?

Natuurlijk kan dat wel, drain is altijd een gemiddelde van wat er in je medium zit en wat je geeft.

Drain vanaf het begin geeft je zekerheid dat ze genoeg water hebben, meer niet.

Sneller wortelen doen ze niet als je ze droger hout, verdamping is de beste wortel stimulator.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok bedankt voor de info heren.Hier ga ik verder mee aan de slag.

Over de verkleuring van de stam,ik dacht te zien dat het minder werrd,maar misscchien toch ff te kort dag.

We gaan het zien :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...