Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Hades

Vraagje over draadloze (868Mhz) Thermostaat...

Recommended Posts

Hey electronica en techniek jongens en mesjes :wave:

 

Even een korte schets van mijn probleem...

Mijn hokkie staat in mijn (met radiator) verwarmde kamer, en haalt zijn lucht ook uit die kamer. Nu heb ik de laatste weken problemen gehad met de op en neer gaande temperaturen buiten. En ik kan niet vaak/snel genoeg de temperaturen opvolgen om via de de standaard radiator regelknop de temperaturen in mn kot op een bepaald niveau te houden.

 

Nu leek een draadloze thermostaat / radiatorkraan set een prima oplossing (ik had dit 868Mhz model van conrad in gedachten) . Alleen zou ik de thermostaat in m'n hokje moeten zetten. En ik zie echt niet gebeuren dat die een signaal door een dubbel-wandige kast, die aan de binnenkant met gemetaliseerde folie bekleed is, naar die kraan gestuurd krijgt. :no

Nu hebben ze bij Conrad meer dan genoeg modellen 868 Mhz antennes, maar ik zou het omgekeerde moeten hebben dacht ik: een of andere signaal repeater die ik door m'n kast kan bevestigen :head_hurts_kr:

 

Iemand opmerkingen/suggesties daaromtrent?

Ik kwam met Google niet veel verder dan een modelletje van Tessco met een list-prijs van een kleine 10.000$ dat me ongelooflijk geschikt leek om een eigen GSM mast in mekaar te zetten, maar voor mijn toepassing misschien toch niet zo geschikt is :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Af te leiden uit de recenties is het niet echt een stukje kwaliteit ,veel meldingen over regelaars die na een paar weken kapot zijn enz

Over je bereik van de temperatuur meter ,is het maar afwachten al verwacht ik daar niet echt grote problemen mee

Een rc auto stopt ook niet met rijden als je hem achter een stalen kastje stuurt ;)

 

Dit ter zijde als je de temperatuur van de kamer op dezelfde hoogte houd ,zou de temp in je kastje ook stabiel moeten wezen

Dus als het signaal dan niet tot in het kastje komt ,kan je wel de kamer op temperatuur houden en zodoende ook de lucht temp die in je kastje terecht komt ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Speedy... thx voor de input :tu

 

Ja, had eerst naar de prijs gekeken voor de reviews... 't zal de EQ3 worden worden met bijpassende aandrijving... voor 10 euries meer, beter geen risico's nemen.

 

Voor wat betreft montage buiten het hok heb je in se wel gelijk natuurlijk, temperatuur in het hok zou dezelfde moeten zijn als die in de kamer. Maar er is ook een aansluiting die verse lucht van buitenaf aanzuigt en zelfs vlak tegen het hok wijkt de temperatuur nogal af van de temperatuur bij de stammetjes... maar misschien heb je idd wel gelijk en is een afwijking van een paar graden wel werkbaar te krijgen. Kwestie van wat op te volgen hoeveel warmer het onder in het hok wordt (tov kamer temperaatuur) als de lichten aan gaan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je temp in het hok zal wss een graad of 2 lager zijn als kamer temperatuur heb in mijn tent hetzelfde maar met de kamer op 23 en de tent op 22 is dat nog goed genoeg

Ik heb 1 aansluiting die lucht trekt uit de kamer en 1 die vanuit buiten lucht haalt ,als je de lucht die van buiten komt dan trekt vanuit de buurt van je radiator is die lekker voorverwarmd

 

Enigste waar je op moet letten is dat je in de donker periode niet teveel van buiten trekt want dan zakt de temp binnen het hokje wel stevig als het niet eerst voorverwarmd word door de kamer

Ik los dit op door het raam dan dicht te doen of door het op een kier te zetten zodat er wat minder koude lucht word getrokken ,je zou je koude lucht kunnen halen vanuit de omgeving van je verwarming om dat probleem niet te hebben

Die eq3 is wel een leuk pakketje had die gister ook even bekeken lekker via de gsm de temp beheren :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...