Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
DragonDan

goed aan gedaan...of juist niet?

Recommended Posts

Ik kweek dus in een serre. Omdat deze niet zo erg groot is ( 3 meter op 3 meter) en ik er zo'n 10 planten in heb staan beginnen ze zich nu logischerwijze tegen het glas aan op te dringen. Ze groeien wel erg goed maar ik ben bang dat eens de toppen zich beginnen vormen ik vrij makkelijk last van toprot ga krijgen omdat verschillende toppen dus tegen het glas zullen zitten en het vocht van de nachten niet zullen kwijt raken. Daarom heb ik nu dus alle uitlopers die tegen het glas opgroeiden verwijderd, en ga dat ook blijven doen tot de toppen er zijn. Op deze manier snij ik wel vrij veel mogelijke toppen weg maar ik dacht zo; Beter minder maar mooie toppen dan een heleboel meer die dan toch vroeg of laat allemaal door toprot aangestoken zullen worden...Wat denken jullie??? :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die zijn er, enerzijds een grote raam in het dak dat ik overdag open zet, anderzijds is de helft van de deur met vliegengaas bespannen zodat lucht kan binnenstromen maar beestjes buiten blijven. Ik overweeg echter ook een afzuiging dmv een ventilator omdat in september de luchtvochtigheid er te hoog zal worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even je mening hierover;

 

Ik vond het toch zo'n zond om alles wat ik er af sneed zomaar weg te gooien. Nu leef ik wel in de veronderstelling dat je van blaadjes waar geen hars op zit en zeker van planten die nog geen bloeiverschijnselen vertonen geen high kan krijgen.. Toch wou ik het eens proberen, sneed dus alle kleine blaadjes uit de okseltjes, droogde dat handjevol snel even in de microgolf, daar een stickie mee gedraaid en opgerookt. Het effect is nu niet echt denderend...maar het is er wel!!!!! :whistling :D :)

 

 

 

Of ben ik nu gewoon even met weinig content, heb al sinds enkele weken geen wiet meer gezien....LOL :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd zou ook nog wat stekken zetten tog nog wel genoeg voor n grammetje of 25 mss...

 

kan je misschien eens wat foto's posten?? en waarom zet je ej planten nu niet naar buiten als e tegen t plafond aangroeien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, jammer dat niemand reageert op die high die ik kreeg van die blaadjes.

 

Om op je vraag terug te komen gr33n, over de planten naar buiten te verhuizen, Ik woon in een rijwoning in Belgie, de tuinen liggen logischerwijs ook allemaal tegen elkaar en als ik de platen dan buiten zou zetten zou het gewoon veel te veel opvallen, om maar te zwijgen over de geur die ze gaan voort brengen als ze in bloem komen. De serre waar ze in staan heb ik trouwens rondom gewit, enerzijds omdat anders de temperatuur te hoog oploopt, anderzijds om nieuwsgierige blikken buiten te houden....Ik moet wel zeggen dat ik 2 jaar terug in de tuin een plant had staan, opgekweekt uit kempzaad van visvoeder, deze is zo'n 3 meter hoog geworden en ook 3 meter in omvang. Heb ik niets rookbaar kunnen afhalen maar was wel een machtig mooie plant. En daar heb ik geen probleem met de buren mee gehad...

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK Gr33n, hier is't adres van een weppage die m'n vrouw voor me maakte met foto's van m'n plantjes.

Hoewel ze er in groep van 6 opstaan zijn er eigenlijk telkens 4 foto's getrokken; van elke stek dus 1. Ik ben dus begonnen met 4 stekken; De eerste 4 foto's dateren van 17 april, vlak nadat ze geplant waren. De volgende 4 foto's zijn ze net 1 week oud; 22 april, daarna 4 foto's van 6 mei; 3 weken en tot slot 13 mei; 4 weken. Ondertussen zijn ze zo'n 12 weken en heb ik er al 11, plus 19 nieuwe stekken. Van't weekend zal ik zorgen voor nieuwe foto's.

 

http://users.telenet.be/thegreenhouse/

Share this post


Link to post
Share on other sites

als het water maar kan verdampen in die serre dan krijg je ook niet zo snel budrot. gewoon voor goede ventilatie en verluchting zorgen. stilstaande lucht en vochtigheid zijn de hoofdoorzaak van budrot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

7 nieuwe foto's bij op de pagina gezet. 2 foto's van de bloiende toppen van 1 plant, 1 foto van de jongkies, 3 fotos van de andere planten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe heb je ze nu al te bloeien als ik vragen mag?? lijkt me een beetje te groot om te verduistern. of komt het omdat sommige wanden van je kas niet meer doorschijnend zijn>??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neen, volledig verduisteren van de gehele serre is idd ondoenbaar. Rond die ene plant heb ik een houten gestel gebouwd in dunne houten latten, daar over heb ik in zwarte tuinbouwplastiek een grote zak gemaakt die ik smorgens om 7h30 omhoog haal en met een touwtje op z'n plaats hou, savonds om 19h30 gaat die terug omlaag, werkt vrij goed, alleen moet je er wel altijd op tijd en stond bij zijn, gelukkig las ik hier dat ik dat zo rond augustus niet meer hoef te doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...