Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

nova

water

Recommended Posts

ik pm je mijn msn adres even of heb je dat niet ??

nope

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik pm je mijn msn adres even of heb je dat niet ??

nope

sorry, had je mail niet gezien, en je bericht niet goed gelezen, nu heb je ze ....

 

 

 

thx

 

Nova

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik pm je mijn msn adres even of heb je dat niet ??

sorry, had je mail niet gezien, en je berichtje niet goed gelezen, nu heb je ze alle 2

 

hoop dat ze niet te groot zijn ....

 

 

grtzzzzzz

 

nova

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier zijn je foto's nova ... Ik heb er maar 2 uitgekozen omdat het anders een m0d3mk!ll3r zou worden :smoke

 

Dsc00708[1].jpg

 

 

Dsc00709[1].jpg

 

Gr33tz ! :verrygood

 

(toelichting over de piczz kan je zelf wel ff schrijve he :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik pm je mijn msn adres even of heb je dat niet ??

sorry, had je mail niet gezien, en je berichtje niet goed gelezen, nu heb je ze alle 2

 

hoop dat ze niet te groot zijn ....

 

 

grtzzzzzz

 

nova

Je bent bedankt man, echt waar .... :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
hier zijn je foto's nova ... Ik heb er maar 2 uitgekozen omdat het anders een m0d3mk!ll3r zou worden :smoke

 

Dsc00708[1].jpg

 

 

Dsc00709[1].jpg

 

Gr33tz ! :verrygood

 

(toelichting over de piczz kan je zelf wel ff schrijve he :blink:

Je bent bedankt man, echt waar

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hey levensgenieters,

 

Is 2 dl water om de 2 dagen in een pot van 7l 1/2 voor een plantje 25 cm te veel of te weinig??

 

Blijkbaar verkeerd gezet, het gaat over indoor ...

 

Thx

 

grtz

Zoals beloofd ging ik jullie op de hoogte houden :blink:

 

hier vinden jullie enkele pics, deze kon ik posten dankzij gr33nf!ngers!! :verrygood

 

Gebruikte tips:

In bloei laten

Ander manier van bewatering (met schaal)

Groeilamp laten zakken tot 20 a 25 cm van de plant

Nu 1 week 1/2 buiten gezet (soms nog onder de 160 watter, te zien het weer)

 

pic 1 http://members.home.nl/m.bosten/forum/Dsc00708%5b1%5d.jpg

pic 2 http://members.home.nl/m.bosten/forum/Dsc00709%5b1%5d.jpg

 

Voor jullie zal het wat een magere plant zijn, maar sinds ik jullie tips gebruikt heb zit er verandering in, er komen zijtakken op en denk dat het een vrouwtje is

 

Wat vinden jullie van test 1? :smoke

 

Grtzzzzzzzzzzz

Edited by nova

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij is goed , alleen jammer dat ie niet wat lager is gebleven . Ik denk dat die 160 Watt groeilamp er nog een stuk lager boven had gekunt ,op 10 of 15 cm .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hij is goed , alleen jammer dat ie niet wat lager is gebleven . Ik denk dat die 160 Watt groeilamp er nog een stuk lager boven had gekunt ,op 10 of 15 cm .

Nog lager ..... <_<

 

had hier advies gekregen rond de 20 a 25 cm :blink:

 

ga ik ze dan niet verbranden? :whistling

 

nu staat ze ongeveer 1 week 1/2 buiten en veranderen ongelooflijk :verrygood

 

ben nu 4 nieuwe aan het ontkiemen, zal dan de lamp lager hangen,

 

ik hou je op de hoogte

 

en als er nog ergens een goedhartige mens is die mijn foto on line wil zetten dan zal ik u binnen kort nog nieuwe geven .....

 

greetz en bedankt voor uw advies :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik jou was zou ik die zaadjes hebben bewaard tot volgend jaar, buiten planten gaan rond deze tijd in de bloei dus als ze nu nog moet gaan ontkiemen en alles zal je amper wat hebben :verrygood

 

Greetz,

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als ik jou was zou ik die zaadjes hebben bewaard tot volgend jaar, buiten planten gaan rond deze tijd in de bloei dus als ze nu nog moet gaan ontkiemen en alles zal je amper wat hebben :verrygood

 

Greetz,

Hey,

 

Ben aan het testen, wil het ganse jaar door testen ....

 

ze staan nu buiten, in de schaduw, morgen zet ik ze in de zon

rond 18 - 19u ga ik ze binnen zetten en nog tot 24u onder de tl of in een kas met zw folie met daarin een groeilamp van 160 watt.

 

Wat ik juist ga doen,weet ik nog niet, heb nog 8u tijd

 

Wat zou jij doen?

 

Tl 33 op 2 a 5 cm afstand of

Groeilamp op 10 a 15 cm?

 

Bedankt voor je tips

 

grtzzzzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij een goede ventilatie kan een 250 watt natrium hoge druk lamp al op 20 - 30 cm afstand(zie info hier) . Hieuit leidt ik af dat jouw 160 watt groei lamp dus nog lager kan .

 

hoe groot zijn de potjes waar de zaden inzitten? als het kleine potjes zijn kunnen ze beide onder die groeilamp ,en anders is de tl misschien handiger.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bij een goede ventilatie kan een 250 watt natrium hoge druk lamp al op 20 - 30 cm afstand(zie info hier) . Hieuit leidt ik af dat jouw 160 watt groei lamp dus nog lager kan .

 

hoe groot zijn de potjes waar de zaden inzitten? als het kleine potjes zijn kunnen ze beide onder die groeilamp ,en anders is de tl misschien handiger.

de potjes zijn niet te groot, ze kunnnen er bijde onder ...

 

dus vanavond onder de groeilamp op 10 15 cm?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat kan maar dan nog ff op 20 cm ,als er ook wat ventilatie is . En blijf er voor zorgen dat de bovenlaag vochtig is ,zodat het zaadje niet uitdroogt . Het plantje komt eerst met z'n 'nek' naar boven (Helemaal gebogen,een soort zwanenhals ) . de eerste 2 blaadjes zitten dan nog in het zaadomhulsel in de grond . dat omhulsel blijft als het goed is achter in de grond .

blijf het opkomende zaadje en de grond nog ff vochtig houden

Houdt de lamp nog ff op 20 cm afstand totdat het vliesje ook van de blaadjes is afgevallen . Hierna ontluikt het plantje pas echt en gaat rechtop staan , dan kan de lamp er dichter op, en moet je het plantje niet meer nat sproeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja dat kan maar dan nog ff op 20 cm ,als er ook wat ventilatie is . En blijf er voor zorgen dat de bovenlaag vochtig is ,zodat het zaadje niet uitdroogt . Het plantje komt eerst met z'n 'nek' naar boven (Helemaal gebogen,een soort zwanenhals ) . de eerste 2 blaadjes zitten dan nog in het zaadomhulsel in de grond . dat omhulsel blijft als het goed is achter in de grond .

blijf het opkomende zaadje en de grond nog ff vochtig houden

Houdt de lamp nog ff op 20 cm afstand totdat het vliesje ook van de blaadjes is afgevallen . Hierna ontluikt het plantje pas echt en gaat rechtop staan , dan kan de lamp er dichter op, en moet je het plantje niet meer nat sproeien.

Ok bedankt, zal ik doen

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja dat kan maar dan nog ff op 20 cm ,als er ook wat ventilatie is . En blijf er voor zorgen dat de bovenlaag vochtig is ,zodat het zaadje niet uitdroogt . Het plantje komt eerst met z'n 'nek' naar boven (Helemaal gebogen,een soort zwanenhals ) . de eerste 2 blaadjes zitten dan nog in het zaadomhulsel in de grond . dat omhulsel blijft als het goed is achter in de grond .

blijf het opkomende zaadje en de grond nog ff vochtig houden

Houdt de lamp nog ff op 20 cm afstand totdat het vliesje ook van de blaadjes is afgevallen . Hierna ontluikt het plantje pas echt en gaat rechtop staan , dan kan de lamp er dichter op, en moet je het plantje niet meer nat sproeien.

nog een vraagje,

 

aangezien ik moet opletten op de afstand van mijn lamp, mag deze morgen buiten in de zon of moet ik wachten tot het velleke weg is, ze staan nu onder tl op zoeen 2cm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja , wacht ff tot het vliesje er vanaf is want deze kan in de zon uit gaan drogen ,en dan wil het nog wel eens moeilijk loslaten . Maar als dat er eenmaal af is kan het plantje gewoon in de zon .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja , wacht ff tot het vliesje er vanaf is want deze kan in de zon uit gaan drogen ,en dan wil het nog wel eens moeilijk loslaten . Maar als dat er eenmaal af is kan het plantje gewoon in de zon .

Ok bedankt voor de tips, hou hem nog ff onder tl tot dat ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hey levensgenieters,

 

Is 2 dl water om de 2 dagen in een pot van 7l 1/2 voor een plantje 25 cm te veel of te weinig??

 

Blijkbaar verkeerd gezet, het gaat over indoor ...

 

Thx

 

grtz

Korte feedback van de nieuwe zaadjes,

 

de 2 SS hebben vandaag hun kopje boven de grond gestoken ....

 

morgen gaan ze naar buiten ....

Edited by nova

Share this post


Link to post
Share on other sites

En nog geen voeding geven voorlopig !! wanneer ze eenmaal overeind beginnen te staan ,gewoon de volle zon in of dicht op de lamp/tl ,ze kunnen er goed tegen ,het zijn geen stekken namelijk ! Die eerste uren gaan de hele verdere levensloop van de plant bepalen.

 

Met veel licht en genoeg ventilatie kunnen het zeer sterke lage plantjes worden , bv 10 cm hoog ,met een stammetje van 4 mm dikte !

Share this post


Link to post
Share on other sites
En nog geen voeding geven voorlopig !! wanneer ze eenmaal overeind beginnen te staan ,gewoon de volle zon in of dicht op de lamp/tl ,ze kunnen er goed tegen ,het zijn geen stekken namelijk ! Die eerste uren gaan de hele verdere levensloop van de plant bepalen.

 

Met veel licht en genoeg ventilatie kunnen het zeer sterke lage plantjes worden , bv 10 cm hoog ,met een stammetje van 4 mm dikte !

Ok, bedankt, staat genoteerd

 

ze staan nu nog tot 01u onder tl op zoeen cm van de lamp, morgen dan buiten en dan vanaf 17 - 18u onder de 160 watter op zo een 20cm ....

 

wat de voeding betreft, buiten beendermeel heb ik nog geen voeding, moet nog gaan shoppen

 

van zodra er wat leven in komt stuur ik enkele pics

 

grtzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Korte feedback

 

De 2 ss zijn al één cm 1/2, ze staan sinds 8u30 buiten ....

 

2 ww nog niet ontkiemt ... heb een 3e zaadje bij gedaan voor alle zekerheid

 

tot later

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...