Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Snaaiper

Snaaiper's eerste Gumbydraai

Recommended Posts

Dit jaar men eerste plantjes gegroeid, link naar het verslag vindt je in men underscript.

Deze heeft me een 25gram kristalrijke knip van 2 autoflowers opgeleverd dus met wat rond te struinen hier en online kom je dan op Gumby uit.

 

Dus 2 emmers, stuk Aquariumslang, een zeefje en gipsmenger/accuschroef en een zak gemalen ijs

gallery_37919_15761_2876364.jpg

Het zakje is de knip, de wiet in het alu schaaltje (links) is net van de tak gehaald en moest nog ff nadrogen, zit in de weckpot inmiddels ;) zit niet mee in de Gumby.

gallery_37919_15761_2798106.jpg

gallery_37919_15761_865978.jpg

Knip in de emmer met ijs, lekker onder duwen en mengen. laat het ijs maar eerst ff zen werk doen, knip is gewoon droog erbij gegooid, niks eerst in het vriesvak ofzo.

Watertemp = 0°C

gallery_37919_15761_2102026.jpg

Lekker verrot mengen die zooi, eerste schuim zichtbaar

gallery_37919_15761_1908699.jpg

Looks like beer, zeven die handel.

gallery_37919_15761_2462659.jpg

Extra hand ijs erbij en laten staan.

gallery_37919_15761_2056800.jpg

Maar dan heb je dit nog over

gallery_37919_15761_1722903.jpg

En nog 15 gram bagger wiet

gallery_37919_15761_341982.jpg

Dat pleur je der dus bij en ga je weer als een gek aan de slag, enkel ijs, de knip en 15 gram bagger dat wordt vanzelf weer bier.

gallery_37919_15761_2963767.jpg

Inmiddels is de eerste draai al flink bezonken

De tweede draai is net zolang gemengd tot er geen ijs meer was, gezeefd en ook te bezinken gezet.

Beide afgeheveld en in kleinere pot gedaan, weer bezonken en afgeheveld en

gallery_37919_15761_1918655.jpg

Krijg je dit

gallery_37919_15761_306600.jpg

En met een dagje op het schaaltje krijg je dit

 

En dan komt het leukste, schrapen, uitknijpen, doorkneden en

gallery_37919_15761_3661271.jpg

5.62grammen heerlijke Gumby uit 25gram knip en 15gram bagger wiet das volgens mij niet slecht :)

 

Net een proevertje gerold met een magere 0.2gram erin en ik mot toegeven dan de oogleden erg zwaar wegen nou :lol:

 

Voor mij Project Gumby geslaagd :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat kan een beetje "afval" van onze leuke hobby je soms weer leuk bezighouden, en nog voor wat lekkers zorgen ook. :)

 

Geniet er maar van. Het is vast voor herhaling vatbaar.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee Joh trekt op niks, moet je niet doen. Geef die knip volgende keer maar aan mij ;)

 

Hehe is zeker voor herhaling vatbaar maar dan motten we eerst weer wat ploppen en dat zie ik dit jaar niet meer gebeuren :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk gedaan, ik wil het ook is een keer proberen :)

 

Handig die foto's :)

 

Zal wel lekker smaken ;)

Edited by miami

Share this post


Link to post
Share on other sites

altijd lekker je eigen hasj maken...goed bezig

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geniet er maar van Snaaiper, ziet er goed uit :) .

Ik ben ook helemaal hooked aan ICE. ;)

Om het proces sneller te laten verlopen, heb ik een set ICE bags besteld van mijn verjaardagsgeld. Deze ga ik na mijn huidige ronde eens proberen. :lol:

 

Groeten Beaker :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miami: doen joh, gewoon weer een extra aspect in de hobby he. :lol:

Gobru: thx, ben er blij mee, en 5.6gram uit 40gram is meer als de beloofde 10% he, bijna 50% meer :)

Beaker: Tof, al moet ik zeggen dat mijne Gumby al bij al zeer zuiver is, die zakken kunnen hier nog wel ff wachten, eerst een tentje :)

Amecheesia, geen vakantie dit jaar, maar een Jay met dit spul doet je wel in leukere sferen komen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gumby is niet zuiver, als je het zuiver wil hebben, moet je al met bags werken voor het zeven. :)

 

Wel een lekker stukje en een leuk verslag . ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wou maar zeggen dat er nauwelijks plantmateriaal inzit :)

lekker is het zeker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik je een tip mag geven?

Als je het niet perst maar kneed moet je het eigenlijk een tijdje op een donkere plek wegleggen om het vocht eruit te laten verdampen, daar wordt het alleen maar beter van.

Dat voorkomt ook dat het gaat schimmelen als je het nu afgesloten weglegt.

Geniet ervan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nesta, voor of na het kneden?

 

schrapen, uitknijpen, drogen en dan kneden?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gobru: thx, ben er blij mee, en 5.6gram uit 40gram is meer als de beloofde 10% he, bijna 50% meer :)

Dat is zeker niet slecht ,maar je had ook wiet er bij zitten en niet alleen knip ;) zou je het met de zakken gedaan hebben dan zou je ook wat minder opbrengst hebben , zoals podhead al eigenlijk zegt

 

ik doe wassen , door de zeef heen ( dan is het fijner en droogt veel sneller) en dan na 2 dagen ga ik het persen zo zit er zeker weten geen vocht meer in en hoef je niet bang te zijn dat het gaat fermenteren

 

 

het ziet er in ieder geval tasty uit..geniet er maar lekker van

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nesta, voor of na het kneden?

 

schrapen, uitknijpen, drogen en dan kneden?

Schrapen, uitknijpen, drogen, persen of

Schrapen, uitknijpen, kneden, drogen.

 

Als je perst pers je de lucht eruit.

Ik heb een persje gemaakt van wat pvc buis onderdelen van de bouwmarkt, koste 5 euro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die wiet die ik er bij heb gedaan was eigenlijk nauwelijks wiet te noemen, amper kristal, nog minder smaak om over effect maar te zwijgen, gewoon als filler gebruikt, met resultaat.

 

Dan zat ik toch goed denk ik.

ik heb geschraapt, uitgeknepen, gekneed en de eerste nacht open laten liggen, bij het uitknijpen overigens een 3 tal druppels, bleef even modderig bij het kneden om dan vrij snel te "binden". Bij het voordrogen in het schaaltje was het mooi droog en met barstjes in, echt een koek.

het is nu trouwens 2 dagen later al heel wat taaier en nog wat donkerder geworden.

 

Lijkt nog het meest op een zwarte afghaanhasj kwa structuur

effect is een heerlijk sloom, zwaar gevoel op het lichaam met toch een actieve high in het brein :)

 

Persen is nog niet voor direct en dat gaat dit blokje niet meer meemaken ;) mettertijd fabriceer ik zelf wel wat als ik weer eens aan een draaibank sta.

 

Al bij al was het een leuke ervaring die in elk geval voor herhaling vat baar is. Zakken ga ik niet mee beginnen, ik ga immers nooit meer als 1 plant thuis hebben staan + hopelijk volgend jaar enkele op guerilla. Dus de investering in die toch wel dure zakken kunnen beter naar een kweekplekje gaan.

Edited by Sniper78

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snaajp,

 

Ga et da iel goej gedoan joeng! Mo ge moe wel zorege datawe hasj goe droog is vanbinne, anders gatem rotte en voos worre.

 

Ik ben van plan om zo'n ICE-O-LATOR bags te gaan kopen in de toekomst om het allemaal wat sneller en efficiënter te laten verlopen (ik verlies nogal wat hasj in de suspensie)

 

Als ik ze zou kopen mag je ze volgend buitenseizoen gebruiken :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helaba mateke, oek is koome zing, mercikes, da kregt genne tid veu te rotte, ik smoor da rapper oep dan dat da rot.

En bay ze waai em ek et ok de eeste nacht laatte open liggen en dernaa nog es goe deurgekneet.

 

We zing wel waat veulgend jaa zeei :) ik oop tege dan wel e kaske temmen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja, euh ... hè? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baekie verstaat het wel hoor Baekie :D Antwerps schrijven is veel moeilijker dan het spreken :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik was ook niet bang dat Baekieboy het niet zou snappen hoor. :rofl

Antwerps lezen en verstaan is voor MIJ niet weggelegd. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oak van antwaarpe ofwa!!

Bangelijk reclammeke :D

 

Slons die van ons!

 

Yeah!!!

 

Tette...woehoe!

Edited by dentette

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier geen probleem , het lezen en verstaan ....jaren in de haven in Antwerpen gezeten daar pik je wel wat op

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baeker, niet van wakker liggen hoor, je kunt niet alles hee, ene van de Vlaanders versta ik ook niet hoor. En ne platte R'dammer al evenmin.

Tette, gelukkig niet meer sinds begin dit jaar woon ik op "den buiten"

Gobru, ik heb ook vaak in Nl gewerkt, vooral Haven Rotterdam (nu ja das al een gebied zo groot als de provincie Antwerpen als je de hoek van Holland erbij telt) en soms ook gewoon in de middle of nowhere. Vaak genoeg communicatie problemen gehad, ook al spreken we dezelfde taal, en ook soms handig, je kunt zaken bespreken met je collega terwijl de klant erbij staat, die hoort het dan ook in Keulen donderen :rofl terwijl je de tactiek aan het bespreken bent om zo snel mogelijk weer naar huis te kunnen karren. :D

Edited by Sniper78

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Beaker:

 

Sniper,

 

Jij hebt die handelingen zeer voortreffelijk uitgevoerd jongeman. Maar je moet wel voorbij enige twijfel vaststellen dat jouw hasj goed droog is binnenin, zoniet zal jouw hasj gaan rotten en onaangenaam worden.

 

Wees gegroet mijn vriend! Kom jij ook eens in mijn onderwerp lezen en reageren? Van harte bedankt daarvoor.

Dat plantenmateriaal beschikt niet over voldoende tijd om het rottingsproces te activeren; het ligt in mijn aard en mijn fysieke mogelijkheid om het extract aan een sneller tempo op te consumeren als het tempo waaraan de gemiddelde blok hasj gaat rotten.

Overigens zou ik willen vermelden dat ik het extract de eerste nacht verkruimeld heb laten liggen drogen zodat het vocht goed kon verdampen. Daarna heb ik het extract nog eens naar behoren samengeperst.

 

Wij zullen zien wat de toekomst en het nieuwe jaar ons zal brengen. laugh.gif Echter hoop ik ten zeerste in de loop van het volgende jaar zelf te beschikken over een kweekruimte binnenshuis bestemd voor de cannabisteelt.

 

Zo moeilijk is het niet :D Het is zoals de Duitsers en ENIGMA; kinderspel als je de sleutel kent :rofl

 

je kunt zaken bespreken met je collega terwijl de klant erbij staat,

 

Ik doe dat ook, maar dan in het west-vlaams :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gobru, ik heb ook vaak in Nl gewerkt, vooral Haven Rotterdam

heb je ook zee containers vervoerd?....ja dat met het taal gebeuren ken ik wel...het Limburgs verstaan ze daar ook niet :D :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...