Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
petrix

vraag setup

Recommended Posts

Hallo allemaal

 

Ik heb een vraag over mijn setup wat ik in gedachten heb.

 

lxbxh 270x200x260

 

6xdimlux 230v 600 watt

dimlux controler

opticlimate 3600

afzuiger onderdruk.

 

ik wil dit hok volledig isoleren, voor dit hok heb ik over de breedte nog een halve meter daar wil ik Waterton, vsa ,en controller in plaatsen.

hok in hok dus. nu zit ik met een vraag, kan ik de afzuiging voor de onderdruk in de kleine voor ruimte laten blazen, en waar kan ik het beste mijn passieve inlaat vandaan halen, ook uit dezelfde voor ruimte, of uit de ruimte daarachter (hal).

Nog een laatste vraag, is het een vereiste om met deze set up met co2 re werken i.v.m een te laag ppm in het hok.

Het zijn wat meer vragen geworden, maar hoop dat ik er antwoord op krijg.

 

Alvast bedankt,

 

groetjes Petrix

B) :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou het niet in de kleine ruimte afblazen ivm vocht, en ook niet in die zelfde kleine ruimte afzuigen en inblazen dan heb je nog geen goede onderdruk..

 

aanzuigen uit de kleine ruimte en er buiten afblazen werkt het mooist...

 

en als je het mooist wil sturen in een (semi) gesloten en dimlux setup moet je inderdaad met co2 werken, anders moet je harder afzuigen bij het hok wat je natuurlijk niet wil..

 

hok in hok werkt echt perfect, kijk anders een in mijn handtekening bij protege deel 1 en 2, is precies jou setup.. B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de info, ik heb 2 deuren 1 naar de voor ruimte in de breedte en 1 naar het hok toe in de breedte,

moet deze 2e deur naar de kweekruimte echt helemaal luchtdicht zijn, en de wand ook, aangezien daar nogal wat kabels doorheen gaan, of maakt het niet zoveel uit dat uit de voor ruimte wat lucht naar het hok gaat, en hoeveel diameter inblaas zou ik moeten gebruiken.

sorry voor al die vragen maar ik bereid me liever goed voor, alvast bedankt.

 

gr. petrix B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

is er niemand met antwoord op bovengenoemde vragen, ik weet dat de ruimte volledig geïsoleerd moet worden, maar ben benieuwd hoe je dat met de deur naar de kweek ruimte en met de aanvoer en afvoernaar de optie en met de draden enz. doet, betreft het luchtdicht maken.

ik hoop dat er iemand daar een antwoord op kan geven, alvast bedankt.

 

gr.petrix B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

luistert allemaal niet zo nauw als het maar lichtdicht is, dus die kabel doorvoeren en deur hoeven niet helemaal lucht dicht te zijn, hij zal gewoon via daar wat lucht naar binnen zuigen door je onderdruk..

en neem gewoon een maatje groter aan inlaat dan zit je goed omdat je toch niet zo veel afzuigt door het semi gesloten systeem, of neem er 2 van de zelfde maat als je afzuig, zorg wel dat ze zo ver mogelijk van je afzuig af zitten zodat de lucht door de hele ruimte gaat..

 

succes..

Share this post


Link to post
Share on other sites

dank je wel, daar heb ik wat aan , kon het niet zo gauw vinden op het gr.Petrix

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hai petrix je hebt een mooie setup zo te lezen.

 

Ik denk dat je niet vreemd moet opkijken als jij wat langer op je antwoorden moet wachten en soms een bumb moet doen om uberhoubt antwoord te krijgen, omdat je nogal gevorderde problemen hebt.

 

De meeste mensen werken hier met een simpele onderdruk of tentje zonder optie en c02 ;).

 

maar geef de moed nooit op want er zijn nog genoeg mensen die het wel weten.

 

veel plezier met het bouwen en je rondes.

 

m.v.g. budgetman.

Share this post


Link to post
Share on other sites

al zijn vragen zijn toch beantwoordt.? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

dank jullie wel, ik heb geduld, wil me zo goed mogelijk voorbereiden ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...