Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Bluebloomer

Irrigatie voor een hempy, tips welkom..

Recommended Posts

Hallo my fellow growers.. :)

 

Ik heb mezelf vandaag getrakteerd op een GIB compacte irrigatie set voor 20 plantjes bestaande uit de pomp, de aanlsuting, de spin en 20 slangetjes keurig kant en klaar aangesloten.

 

1 slangetje geeft 25 ml water gedurende 1 minuut, dus alle 20 samen geeft een halve liter gedurende 1 minuut, leuk setje.

 

http://www.btt.nl/cataweb/pdf/Dpag191.pdf

 

Nu was mijn vraag, hoe kan ik dit het beste inzetten voor de hempy ? Ik wil geen re-circulerend systeem, omdat dit pas mijn eerste echte hydro kweek wordt en je met een circulerend systeem net iets meer moet meten, en een foutje catastrofaal kan zijn. Voorzichtig beginnen dus.

 

Het medium is 20% coco peats en 80% perliet in mooie Bato emmers met top-feed lids waar de druppelaars in kunnen.

 

Ik lees hier en daar dat de hempy maar 1 watering per 2-3 dagen nodig zou hebben terwijl andere dagelijks wateren, dus mijn vraag was hoe zal ik dit aanpakken ?

 

Mijn idee was om 2 maal daags 2 druppelaars per pot gedurende 5 minuten te laten draaien. Dit is 5 min x (2x25 ml) = 250 ML per keer of misschien beter 10 min x (2x25 ml) = 500 ML per keer.

 

Voor de 2 maal daagse watering dacht ik uur voor licht uit, en uur na licht aan, en voor de 1 maal daagse watering alleen een uur nadat de lamp aan is.

 

Suggesties ? Alvast bedankt,

BB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou je niet beter continu kunnen druppelen? Ik denk dat de 70% perliet er anders voor zorgt dat het geheel tesnel afwaterd waardoor jewortels droog komen testaan

 

OW en water geven vlak voor de lamp aangaat en als die brand anders heb je meer kans op wortelrot door natte voeten inde nacht als ze eigenlijk geen wateropnemen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Grow Weed bedankt voor je input :lol:

 

Vrijdag en zaterdag continu aan het knutselen geweest en een re-circulerend systeem gemaakt omdat 1 van de pvc aansluitingen begon te lekken en ik de boel dus moest aanpassen.

 

Plantjes tijdelijk buiten gezet (overdekt balkon) net voor de lamp uitzien, en de overige potten over de plantjes gezet bij wijze van verduistering (lights out at 14.00) lekkende PVS eruit gezaagd en nieuwe materiaal geplaatst.

 

Dus begrijp ik je goed; continu druppelen gedurende de licht periode en daarna stoppen tot lampen weer uit gaan, en weer druppelen als de lampen aangaan ?

 

 

Het druppelen net voor de lampen aan gaan was juist een goed ding had ik begrepen, omdat de wortels dan een verse dosis voeding krijgen zodra het licht aangaat.

Maar elders hier op WF lees ik weer dat je pas een uur na licht aan moet gaan druppelen tot uur voor licht uit ?

 

Koude voeten en wortelrot wil ik natuurlijk koste wat kost voorkomen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...