Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

GanjaFyah

hasj maken! B)

Recommended Posts

yoooooooo, Goedenmiddag wfers

 

wil hasj gaan maken maar welke manier is nou het beste en haal je de beste kwaliteit :P

 

heb ong 100 gr droog afval van goede kwaliteit en een hangende niet goed afgebloeide special kush :) weet niet wat het was maar goed ong 5 weken gebloeit bijna

 

dus welke manier zou het beste zijn

 

alvast bedankt

 

Greetz GanjaFyah :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

die van 5 weken heeft weinig zin daar zit nog niet veel thc op, en voor de rest zou ik zeggen op de ice-0-lator manier heb je de spullen niet dan de gumby manier

 

gallery_30925_13648_731205.jpg

gallery_30925_13648_2681074.jpg

 

ice-0-lator

Share this post


Link to post
Share on other sites

yoo :lol:

 

 

ga het op de ice o lator manier doen, alleen moet de ice geperst worden of ken je het aan mekaar kneden?

 

 

 

 

 

Greetz GanjaFyah ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

persen /kneden of zo roken gaat allemaal

Share this post


Link to post
Share on other sites

@gobru

 

hoeveel haal je gemiddelt uit 1 draai ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

genoeg...of bedoel je dat niet :lol: ;) :( ligt er al helemaal aan de ene keer 10% dan andere keer misschien 15%

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het verschilt zoals veel dingen per soortje, maar bijvoorbeeld de klassieke Northern Light #1 heeft na 5 weken al 2/3 (zo'n 15%) van de THC op piek tijd (zo'n 22%). Je krijgt, afhankelijk van het soortje, na 5-6 weken 33% minder dan dat je na 7-9 weken zou hebben. Er zit dus voldoende op om er hash van te maken ipv bijvoorbeeld weggooien :lol:

Edited by Sativied

Share this post


Link to post
Share on other sites

weggooien moet je inderdaad niet doen , maar je bent met me eens dat hasj met veel amber trichomen een veel sterke effect heeft dan hasj gemaakt van te vroeg geknipte wiet waar nog alles bijna helder van is :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry Gobru, dat ben ik, de wetenschap, en de ik durf wel te zeggen 'de meeste wietkwekers op de planeet' niet met je eens. Amber is feitenlijk gedegradeerde THC, in CBN, wat een sloom/ziek gevoel geeft wat mensen vaak verwarren met CBD. Iets wat elders geen geheim meer is. Wat jij een veel sterker effect noemt is in werkelijkheid een veel zwakkere high waardoor het CBD effect wat meer naar voren komt. Door de THC te laten degraderen krijg je relatief meer CBD maar als je dat wil is het veel efficienter om een soortje te kiezen met hoog CBD gehalte.

 

Zie mijn amber mythe thread in Info forum en ignore de wanhopige poging van een aantal mensen die liever mijn ongelijk aantonen dan beginnede kwekers op de juiste weg helpen... alles wat ik zeg valt simpelweg te verifieren in www.google.com.

 

Daar op aansluitend, HET verschil tussen NL-se hash, o.a. de isolater hash die cups winnen, en de import hash, is juist dan onze NLse dure hash een veeeeel hoger THC gehalte heeft en veel van de import hash vooral hoge CBD heeft. Dat hoge gehalte THC wordt bereikt door ruim op tijd te oogsten, op THC piek time, en dat is niet amber, en dat is geen cloudy, meer dat is jawel, schrik niet, helder. Zie bijvoorbeeld: http://www.hightimes.com/microsites/beginn...arvest2.inc.php Nederwiet en nederhash is all about high THC.

 

Een cannabis plant bouwt THC op vanaf het begin, dat doet het echt niet tijdens het amber worden, in tegendeel. Het THC gehalte stijgt TOT aan het moment dat veel thrics cloudy worden (en er geen nieuwe of dikker kopjes bij komen), en bij amber is het al veeel te laat.

 

Ik voel na zoveel controversie (voor WF dan) al weer een paar "gatekeepers" aankomen, take it or leave it, of "ga eerst 's ff wat lezen" : http://www.actionablebooks.com/summaries/t...non-conformity/

 

Hier's voor de volledigheid de bron van de THC gehalte NL#1 voorbeeld wat ik noemde. Kun je meteen zien waarom al die hoge P voeding onzin is, maar dat terzijde:

http://www.growersunderground.com/PhosphorusMyth.pdf (vanaf pagina 12)

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
dat ben ik, de wetenschap,

ik ben meer van de echte waarnemingen door mij zelf , kan wel allemaal zo zijn ,leuk verhaal maar ik heb er toch een andere mening over. wat de planeet ook zegt wat ik zelf voel kan niemand voor mij beschrijven zeg maar...

 

dat amber een ziek gevoel geeft vind ik al helemaal grappig hoor..

 

ja je kan veel lezen op het net ...staat veel info op klopt ook alleen staat er ook veel onzin op ..dat klopt ook :(

 

je eigen waarnemingen zijn nog altijd het beste , en die weet ik wel na 26 jaar :D

weet het verschil wel tussen high stoned en ziek zijn :lol: ;) no offence kerel

 

 

 

alles wat ik zeg valt simpelweg te verifieren in www.google.com.

daar klopt alles bij :D :D

 

of "ga eerst 's ff wat lezen" :

waarom lezen wat ik ook kan voelen ...ik hou meer van de praktijk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helaas was je al beledigd bij het woordje 'ziek'. Dat is nou eenmaal de omschrijving die veel gebruikt word voor CBN door experts en een buiten WF wel-bekend feit. Ach, je hebt het iig netjes gehouden :lol: Ik zal hetzelfde doen.

 

Je eigen waarneming is niets meer dan perceptie en zoals je weet, things aren't always what they seem to be. Het verschil tussen mijn post en jouw gevoel is dat het van mijn geen 'verhaal' is maar wetenschappenlijke feiten en iedere pro kweker in de VS zal je hetzelfde 'verhaal' vertellen. Je weet wel, waar ze medische dispensaries hebben en men een medicijn kweekt en niet de luxe hebben om maar wat te hobbyen op basis van gevoel (no offense).

 

Dit is waarom je 'gevoel' vaak niet klopt:

Confirmation Bias

 

Psychologists have shown that people have a very, very strong, robust confirmation bias. What this means is that when they have an idea, and they start to reason about that idea, they are going to mostly find [often completely irrational] arguments for their own idea. They're going to come up with reasons why they're right, they're going to come up with justifications for their decisions. They're not going to challenge themselves.. And the problem with the confirmation bias is that it leads people to make very bad decisions and to arrive at crazy beliefs.

 

Wat je zou moeten doen is je eigen waarnemingen heel kritisch bekijken aan de hand van wetenschappelijke feiten en basis plantenkunde (allemaal at your fingertips als je een beetje kan googlen). Dan kun je niet alleen iets (ik ga ervan uit dat jouw hash top is, maar het kan altijd beter) dan weet je ook de redenen erachter.

 

Beter beide gevoel en verstand gebruiken en als verstand (logica) het niet eens is met je gevoel, dan ff je gevoel (ego) op zij zetten. Dan ga je erachter komen dat je het soms mis had. Nou en, who cares. Dan weet je het vanaf dat moment wel. Mooi toch, dat iemand als ik de moeite neemt om dat verhaal te posten. Maakt het je wat uit van wie de info komt, klik dan ff op tweede link in mijn signature. Kijk eens kritisch naar je gevoel en het eens op de bovenste drie lagen van de pyramide waar beschaafde professionals zich bewegen tijdens discussions of accepteer de feiten. Het is een plant. Geen black box waarvan de innerworkings helemaal onbekend zijn.

 

Iedere cannabis expert, ieder auteur, iedere oldskool grower die niet met forum mythes zijn mee gegaan, iedere serieuze wiet kweker in de VS weet al jaren dat amber gedegradeerde THC is. Zeggen dat je het daarmee oneens bent om je gevoel en eigen waarneming is tsja... ik zou het netjes houden dus vul zelf maar in :(. Niet anders dan je pH op 9.0 zetten. Ik vind het oprecht jammer. Tegen de tijd dat het legaal is in NL worden de hobbykwekers hier ingehaald, binnen 3 maanden, door jochies van die landbouw school die ontslagen worden als ze met dingen aankomen zoals 'dat is mijn gevoel' of 'ik geloof wel in een [vul forum mythe hier in].

 

wat de planeet ook zegt wat ik zelf voel kan niemand voor mij beschrijven zeg maar.

Als we, als zelf-respecterende volwassen mensen alleen op gevoel en waarnemingen af zouden gaan dan zou er een man met grijze baard in de hemel zijn die alles en iedereen altijd controlled ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ga er niet meer veel op in jij hebt gelijk :D en die onderzoekers ook wat zelf waarschijnlijk niet roken ....

 

nogmaals wetenschappelijk feiten doen mij niks op dit gebied( die veranderen net zoals het weer) eigen "echte"waarnemingen wel...dagelijkse ondervindingen van diverse wiet en hasj bho etc en de vergelijkingen daarvan

 

maakt zeker wat uit waar de info vanaf komt lijkt me logisch ,of geloof jij alles zonder het eerst zelf waar te nemen en neem je gewoon klakkeloos alles over wat je overal leest????

 

als er wat onderzoeker stukjes schrijven dan heb je uiteraard weer horde mensen wat dat direct geloven ...ach ja iedereen zijn ding maar geen heldere kristalletjes voor mij hier...

 

 

maar nogmaals je hebt gelijk :D

 

en Wikipedia klopt ook altijd :lol: ;) :( papier en tekst is geduldig :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
waarom lezen wat ik ook kan voelen ...ik hou meer van de praktijk
Vraag dat maar aan je rij instructeur. Het is geen kung fu of zo dat je leert door eeuwig te herhalen. Je maakt een veelvoorkomende typisch NL-se denkfout, doen alsof theorie er bij betrekken in strijd is met de praktijk terwijl ze in werkelijkheid elkaar aanvullen en onlosmakkelijk met elkaar verbonden zijn. Er is geen praktijk zonder theorie en andersom. Al die experts en wetenschapper en kwekers spreken ook uit ervaring die onderbouwd is door theorie. Veel van de praktijkhandelingen die jij doet zijn gebasseerd op je eigen theorie die weer gebasseerd zijn op gevoel. En daar zit het verschil.

 

nogmaals wetenschappelijk feiten doen mij niks op dit gebied( die veranderen net zoals het weer) eigen "echte"waarnemingen wel...dagelijkse ondervindingen van diverse wiet en hasj bho etc en de vergelijkingen daarvan
Het verschil met jou waarnemingen is dat die van de experts uitvoerig getest en gemeten zijn. Jij voelt dat het 2 cm is, ik ga uit van de vele metingen die zeggen dat het 3 cm is. Wetenschap is weten, niet geloven. Edited by Torsti
Gaarne niet op de man spelen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Sativied en Gobru,

ik wil jullie allebij gelijk geven.

De wetenschap beweert en Gobru gaat af op zijn gevoel.

 

Voor mij is het resultaat belangrijk.

Ik ben slapeloos in de nacht en ben overdag depressief, zodra het fout gaat.

Ik probeer met een doel te kweken, ik wil de CBN:

Het maakt mij platt, ik slaap rustig in de nacht en ben s´ochtends uitgerust en nuchter wakker.

Dat heb ik nodig!

Ik bloei dus zolang mogelijk af.

Ook al is het wetenschappelijk fout, maar ik wil niet aan denken wat er gebeurd als ik s´avonds een high krijg.

 

Ik zou het erg waarderen, als jullie niet elkaar de koppen inslaan op dit forum.

Er zijn ook situaties, waar iedereen gelijk heeft, gevoel en wetenschap!

(Denk maar aan sex! Voor de wetenschapper is het voortplanting en voor de gevoelsmens plezier!)

 

Groetjes

Torsti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...