Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
fietspomp.nl

Lamp brobleem

Recommended Posts

Hallo ik heb een brobleem ,door de weers omstadigheden Ben ik gedwongen om buiten plant verder te laten afbloeien onder de lamp.dat is normaal gesprooken geen brobleem,maar om dat vorige week met nieuwe stekkenken Ben begonnen ,staat mijn lamp op 18 uur.dat betekend dat ik mijn 600 watt lamp ook op een bloeiende plant Moët zetten 18 uur .waar om ??? Geen ruimte voor de stekken,kan dit!!! Dus 18 uur op een plant 4 weken in de bloei.

Edited by fietspomp.nl

Share this post


Link to post
Share on other sites

tuurlijk kan dat, gaat ie lekker van reveggen en als je dan op 12-12 gaat, gaat zij zo weer bloeien :P

NEE, natuurlijk kan dat niet. gooi hem dan gelijk in de groene ton .

heb je geen tentje over waar je hem in kan plaatsen ??

hou nu het 12-12 regiem aan, dan kan je nog lekker scoren.

 

grtn Erazer :lol:

 

P.S. bij slecht weer hing ik een lamp [600 watt] in de schuur op en bloeide hem daar af !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Fietspomp,

gaarne effe voorstellen.

Dat kan hier:

http://www.wietforum.nl/Wie-is-wie-en-wie-is-hoe-f21.html

 

Een bloeiende plant terug onder 18/ 6 zou ik niet doen, de plant gaat reveggen.

Dat wordt niets.

 

Topic verplaatst naar "Indoor Beginners Vragen"

 

Groetjes

Torsti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt ,ik dacht dat al,wat bereft voorstellen,Moët ik nog ff doen maar ik Wilde eerst dit ff weeten. Hoe schakel ik die bb code uit,ik vindt dat helemaal niks.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je ver genoeg in de bloei bent is er nog hoop, dus als je bijvoorbeeld nog maar twee of hooguit drie (bij laatbloeiers) weken te gaan hebt.

Max een week kun je op 24 uur licht gaan zitten. Voor 16/8 is in sommige gevallen 2 weken haalbaar. Wel rekening houden dat de plant sneller afrijpt bij langer licht, maar te lang gaat ie reveggen. Bepalend hiervoor is de soort.

In 1 van m'n oudere topics kun je zien dat ik een bubblegum afbloei op 24 uur licht in de voorlaatste week, en dat de laatste week dan vervalt. Dus van 9 naar 8 weken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog ff dit,ik heb de stekken maar in een anderen Kamer gezet,Daar moeten ze het maar ff doen met daglicht.een week of 2 ,ik hoop dat dit geen probleem voor de stekken is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

misschien tijdelijk een verstelbaar bureaulampje erboven? Met een 23 watt 865 spaalampje? Dan blijven ze meestal wel een tijdje goed.

gewoon zo een dingetje uit de kringloop of bouwmarkt. De spaarlampen met kleur 865 vindt je in sommige growshops of speciaalzaken in verlichting.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nog ff dit,ik heb de stekken maar in een anderen Kamer gezet,Daar moeten ze het maar ff doen met daglicht.een week of 2 ,ik hoop dat dit geen probleem voor de stekken is.

 

Ik heb ook wel eens een doos met stekken bewaard achter een raam in het zonlicht op zich goed te doen hoor alleen raken de stekken behoorlijk uitgerekt met zeer dunne steeltjes waardoor je alles zal moeten gaan stutten met sate prikkers ofzo.

Tevens ontwikkellen de bladeren ook een stuk minder vaak produceert de plant alleen 3 vingerig of bij veel stress 4 vingerig blad.

Zodra de stekken echter onder kunstlicht worden gezet en daarbij de volle zorg krijgen zullen ze weer helemaal herstellen.

Het enige grote verschil is dat ik dit in de maand april juni heb moeten doen toen de dagen op hun langst waren zeg maar buitenlicht van 06:00 tot 23:00 dat is zo'n 17 uur licht per dag.

Echter nu is het ongeveer van 7: 00 tot 19:30 licht buiten wat slechts 12.5 uur licht per dag inhoud en dan hebben we het nog niet eens over het spectrum van het licht met andere woorden de kans is groot dat je stekken in de bloei zullen gaan wat gaat resulteren in een verlaagde opbrengst vanwege een onder ontwikkeld wortel stelsel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...