Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

khbhk

diverse plantjes

Recommended Posts

Hallo Allemaal.

 

Beter laat als niet denk ik dan maar.

 

Met vele fouten en vooral doorzetten heb ik er nog wat zaden bijgekocht.

Alleen de laatste zaden waren blijkbaar autoflowers want die gingen spontaan in de bloei.

Van de 2e serie zaden heb 1 mannetje en 1 vrouwtje in de kast gezet en die doen het ook erg leuk.

 

Van de oudere heb ik wat gestekt en die probeer ik nu in leven te houden (-:

 

Ik zal kijken ofik nog wat foto's kan posten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 maanden later en nog steeds niets geoogst of bijna klaar ? zonde van je hok en apparatuur

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 maanden later en nog steeds niets geoogst of bijna klaar ? zonde van je hok en apparatuur

 

Ja, dat kan jij inderdaad vinden.

Maar....

 

Ik heb er heel veel van geleerd, 2 x teveel water gegeven, 3 x zaden laten ontkiemen, 1x stekken gemaakt en mijn zaadplant hang ik een dezer dagen te drogen want de zaden onder de oksels vallen er al uit.

Dus... Heeeel veel van geleerd, ook met mijn voeding veel gedaan.

De een zal zeggen zonde, de ander zal het verstandig vinden (hoop ik).

 

Feit is wel dat ik nu veel aan mijn plantjes kan zien, ik weet wanneer en hoeveel water met of zonder voeding moeten, wanneer het te warm is, etc.

Ik heb dus ook getopt en nu 1 van 2 dezelfde planten geklieft, en ga zomaar door.

Veel gespeeld en geleerd, en ook heel veel fouten gemaakt.

 

Volgende x gaat het vast sneller (-;

Morgen zal ik een foto maken en proberen te plaatsen, ik wilde dat vandaag doen maar dat lukte niet.

 

4dec is de klok omgezet en nu kan ik zien wat en hoeveel het gaat worden.

Ik heb er in ieder geval een mooie hobby bij :yummy:

 

Groetjes...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb wel 1 foto.

 

gallery_38676_16167_25296.jpg

 

En dit is van wat ik de slechtste plant vind. Dit is trouwens net voor het water geven aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
want de zaden onder de oksels vallen er al uit.

 

Heb je een zaadkweek gedaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep.

 

Althans, geprobeerdt....

 

gallery_38676_16167_2770.jpg

 

Dit is mijn zaadplantje, het mannetje stond ervoor maar die heb ik gisteren weggehaald.

Ik denk dat deze wel zover is dat ik hem kan drogen, wat denken jullie ?

 

gallery_38676_16167_5520.jpg

 

Bovenstaande een close up van een klein topje (van de zaadplant).

Share this post


Link to post
Share on other sites

FF een update-tjs.

 

Sinds 5-12 is de klok om en dit is dus dag 8 van de bloei ?

Ik heb er maar provisorisch een rek ingehangen zodat alle bladeren wat meer licht mogen ontvangen.

 

Er beginnen zich overal topjes te vormen, en ik vraag mij af of ik de ondersten ook weg zal moeten knippen ?

Op de onderste foto is te zien met wat ik bedoel met overal.

 

gallery_38676_16167_3438.jpg

 

gallery_38676_16167_4619.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi khbhk,

 

Lastig hé, maar wat al gezegd wordt, Kweken is leuk en leerzaam.

 

Ik zou al dat kleine bijna niet ontwikkelde spul weghalen. Kost de plant alleen maar energie, en die kan je beter in de grotere toppen stoppen.

En blijven lezen.. Doe je al, begrijp ik. Maar elke keer leer je weer meer.

Ik zelf kweek al ruim 15 jaar en leer zelf ook steeds meer bij.

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb dit net allemaal gelezen, in het begin vh topic staan daar temperaturen van 39 graden enzo?? dat was uiteraard om problemen vragen

goed dat je dat in orde hebt gekregen

ik vraag me af als je dat allemaal gekweekt en gestekt en gescrogged hebt in 3 maanden welke lamp er dan instak en op welk uurritme, als je nog met stekjes zit en dan al nieuwe plant en tegelijk wil afbloeien??

 

probeer je temp op 21 ~ 25 te houden in groei en 25~29 te houden in bloei

ik kan je een smscom hybrid controller (zoals mezelf) hier zeker voor aanraden, die regelt het dan wel

 

je scrognet ziet er ook maar vaag uit? is dit allemaal dezelfde soort? in dezelfde stadia? staan die al niet in bloei? zijn dat geen autoflowers??

als het net niet voller is als op die foto en ze al wel vol id bloei staan zou ik niets weghalen, het licht kan overal aan en je gaat nu al bijna niets hebben voor je wattages die je verbruikt

 

alle begin is moeilijk! je moet eens proberen leren snowboarden op je 30 jaar, niet de leukste ervaring! maar als het dan uiteindelijk eenmaal goed komt het mooiste wat er is, net zoals de kweek :P

 

veel suc6!

 

imo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Bedankt voor de antwoorden.

 

@blackgemini, Omdat ik het niet zeker wist heb ik gisteren van 3 planten al het kleine spul weg gehaald en ook de bladeren waar geen schaduw bij komt. (Klopt het dat dit dieven heet ? )

Zo kan ik mooi vergelijken hoeveel invloed het heeft in dit stadium.

 

@ Lord Imotep, Als de lampen aan zijn heb ik de temperaturen tussen de 29 en 31 graden en in de nacht geeft het minimum 19 of 20 aan. Waarom het schommelt weet ik ook niet, de afzuiging staat op 1 vast tempo en de kachel (snachts) werkt met een thermostaat.

 

Ja, misschien moet er wat meer uitleg bij mijn verhaal (-:

Ik ben begonnen met wat oude zaden te ontkiemen in een bakje op de kachel in de kamer, daarna in een plastic kweekbakje, en toen onder een hps lamp.

Daar gingen een hoop van dood, dus heb ik er 5 fem zaden bij gekocht (ook omdat ik nergens stekken kan kopen).

Die gingen heel mooi, maar ik was bang dat ik daar geen moeder uit kon halen en degene die het gered hadden van de eerste serie deden soms raar (heel oude zaden).

Dus (serie 3) heb ik er 11 regular zaden bij gekocht.

 

Ondertussen een 2e ruimte provisorisch gemaakt en daar de regular ingezet. Ik was namelijk bang voor het zaad van de mannetjes. En terecht want het bleken autoflowers te zijn en dus niet regular (met dank aan head-shop, pffffllrrttt).

Deze heb ik flink gestresst door ze geen water te geven, teveel water, snachts naar binnen, kachel 1 nacht uit.

De vrouw die absoluut geen enkel mannetjes bloem maakte en de 3 sterkste mannetjes heb ik in een kledingkast gezet met 4 tl buizen van 1.50 meter en een kachel. Deurtje op een kier en lekker de natuur zijn gang laten gaan.

 

Van de overgebleven (8 stuks) uit de 1e en 2e serie heb ik stekken genomen en deze in een aquarium gezet te groeien/wortelen.

Degene die leuke worteltjes hebben/krijgen gaan naar de provisorische kweekruimte die nu leeg is.

 

Dus op de foto in het hokje staan idd een aantal soorten in verschillende stadia bij elkaar.

 

Vooraan (niet op de foto) staan de 3 overgebleven autoflowers, volop in bloei en die stonden ook de hele tijd onder 18/6.

Wat je op de foto ziet zijn de 8 van de 1e en de 2e serie door elkaar (wel zelfde soort) en deze staan net sinds 1 week op 12/12.

Zoals je op de foto van een willekeurig takje kunt zien krijg ik overal bloei en nergens 1 bal te zien. lol

 

Als laatste, de mannetjes zijn inmiddels allemaal weggegooid en de laatste heb ik in een grote zak gedaan, vandaag ga ik het stuifmeel proberen te vangen en bewaren.

 

Waarom dit nu allemaal zo denken julie vast ?

Wel, een snelle kweek zat er niet meer in dus ik wilde er zoveel mogelijk van leren zodat een volgende opzet (dus die nieuwe stekken) wel beter gaat en lukt.

 

Hopelijk is het nu iets duidelijker. (-:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hieronder een stel fot's met de lampen net aan en dus zonder strepen (-:

 

gallery_38676_16167_16048.jpg

 

Met deze foto start de 9e dag bloei.

 

 

 

gallery_38676_16167_12826.jpg

 

En deze foto is natuurlijk van 1 van de autoflowers op de voorgrond.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tijd voor een update....

 

De overige 2 autoflowers zijn inmiddels klaar en hangen te drogen, het duurde nog 2 dagen voordat de trichomen begonnen te verkleuren nadat de meeste haartjes toch echt bruin waren.

 

De knop ging op 5/12 om, en de groei stagneert nu bij de overige planten.

Wel zijn ze veel meer water gaan drinken, van 100ml naar 300ml per dag in 2 weken tijd.

 

Nadat ik beland ben in het slechtste foto topic, nu een foto gemaakt bij het aangaan van de lampen.

Eerst een van het veldje en dan 1 van dezelfde top al laatst, wat een verschil ! wow.

 

gallery_38676_16167_8603.jpg

 

gallery_38676_16167_4454.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...