Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Grow Weed

wie o wie is dit monster

Recommended Posts

hallo kwekers vrienden en mede haters,

 

net me vorige ronde afgerond en me moeders wer even onder de hps ipv tneon,

 

maar nu wil het volgende, toen ik net ter controle me bugscans bekeek zag ik op de voorkant van de kaart 2 vliegjes zitten van 1 a 2 milimeter op de achterkant zag ik er nog 4

 

gallery_34588_15690_563104.jpg

 

is dit varenrouwmug ?

 

en wat kan ik het beste doen ertegen, ervanuitgaande dat het varenrouwmug zou zijn ga ik ervanuit dat me santa shiva moeders al besmet zijn met de larve

heb al 2 nieuwe kaarten opgehangen (hoog/laag)

ik wil niet met bijv bayer goedjes gaan spuiten, maar wil eerst zeker weten dat het varenrouwmug is voor ik Steinernema feltiae Nematodes of Stratiolaelaps scimitus bestel

Share this post


Link to post
Share on other sites

lijkt mij ook varenrouwmug ik heb 1x nematoden gebruikt hielp wel maar heb nu plakrolletjes en die lijken beter te werken

plakrol van de action 1.29 4stuks ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nematoden hebben een vochtige bodem nodig voortdurend om goed te werken en da's lastig met een groeiende plant.

 

Beter Neem inzetten en wat ook wel helpt is van onderaf water geven zodat je een droge toplaag krijgt en de muggen geen eitjes in medium af kunnen zetten en de larven die er al inzitten ook dood gaan.

 

Plakstrips om de volwassenen op te vangen is ok, volgens mij werken de blauwe nog wat beter en doorbreekt de cyclus mooi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks heren,

Neem oil is leuk als pasief middeltje, dat ik even vergeten was.

 

Het zijn moeders die aan een bluemat hangen dus vochtpercentage van medium is wel vrij hoog, en de wormen die erinzitten kunnen ook geen te droge grond verdragen

 

@pacman ik heb andere soort metadoben al eens tegen trips gebruikt 1000 van die krengen kreeg de plaag er zonderprobleemen mee weg,

Daarbij kreeg ik destijds een verpakking (10st) met gele bugscans ;) die ik tog net wat makkelijker vind dan de bruine vliegen strips,

Edited by Grow Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat losstchild zegt is ook zo, dat van medium vochtig houden is noodzaak anders gaan de nematoden dood

de plakstrips werken behoorlijk goed bij mij 1tje die er tegen aan zit komt niet weer in de bak ;)

 

neem heb ik geen ervaring mee maar hoor goede dingen daarover

succes met de bugs :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
wat losstchild zegt is ook zo, dat van medium vochtig houden is noodzaak anders gaan de nematoden dood

de plakstrips werken behoorlijk goed bij mij 1tje die er tegen aan zit komt niet weer in de bak ;)

 

neem heb ik geen ervaring mee maar hoor goede dingen daarover

succes met de bugs :P

BLUMAT_KAMERPLAN_4a0be98e48c54_4.png

M'n moeders staan op deze dingen met een 50 liter water vat me medium is nooit "droog" maar zal uitknijpbaar nat moeten zijn ?

 

Ik zal ze wel dompelen in neem oil en het even aankijken en anders laat ik een of andere wants erop los

Share this post


Link to post
Share on other sites

ook ff de plakstrips aanbrengen de vliegjes kunnen ook ergens anders in de tent zitten

succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites
ook ff de plakstrips aanbrengen de vliegjes kunnen ook ergens anders in de tent zitten

succes!

Beste mede ridder lees de eerste post van het topic eens rustig voornamelijk de 4na laatste regel,

Er hangen nieuwe strips die ik zaterdag avond (eerder ben ik niet thuis) weer zal checken

 

+ in mijn tent hangen geen hps lampen en momenteel nog 16 whitewiddows/criticals te drogen,

De ds 60 gaat niet meer ingezet worden voor growen me moeders komen terug in een nieuwe tent van 1*1 meter maar niet voor ik het vertrouw, ik wil deze s1 santa shiva moeders niet kwijt heb namelijk 3 8 week pheno's en 2 10/12 week shiva haze phenos

 

Ik denk dat ik de Stratiolaelaps scimitus zou gaan bestellen omdat deze wantsen zelf na doorlopen van aantal stadia zelf ook gaan vliegen,

 

Maargoed zie ik zaterdag wel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...