Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

greenlover

DR-90 Green Poison F1

Recommended Posts

Hoi ,

 

Ben bezig met een eerste kweekje,en ben gestart met Green Poison F1

 

Setup : DR-90 ,Evsa :Digistar 600 ,gedimd op 300 watt (ivm met de hoge temperaturen)

 

Ik had enkele vraagjes :

 

Indien je kweekt uit zaad is een temperatuur van 30-31 graden nefast voor de groei? ( in de natuur kan het inmmers ook oplopen? )

 

Iemand ervaring met Green Poison F1?

 

Bedoeling is om te werken in Scrog.

 

Kan iemand me tips geven i.v.m met de hoeveelheid voorgroei?

 

 

Greetzzzz.

 

Foto's volgen indien ik vind hoe ik dit hier op een deftige manier post.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi greenlover,

Als je scrog-netje ongeveer 80% gevuld is kun je overschakelen op 12/12, maar zou je wel gaan scroggen met deze Indica? (klik)

 

Foto's plaatsen (klik) :P .

 

Succes.

 

Groeten Beaker ;)

Edited by Beaker

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi ,

 

 

 

Indien je kweekt uit zaad is een temperatuur van 30-31 graden nefast voor de groei? ( in de natuur kan het inmmers ook oplopen? )

 

 

 

Greetzzzz.

 

Foto's volgen indien ik vind hoe ik dit hier op een deftige manier post.

 

zolang je grond vochtig blijft, komt het wel goed, 30-31 graden is zeker nog doenbaar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga je volgen en omdat ik ook pas in scrog werk zal ik 1van de volgers zijn, succes

 

Goete goete Ali

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

Mooie opzet.

Ik zou ze wat meer water gaan geven, er verdampt veel via de smartpot, helemaal als de temperatuur lastig te beheersen is en je lv ook wat naar beneden duikelt en het komt het klimaat in de tent wat ten goede.

 

Water geven rondom plantje in de pot beginnend vanaf de rand en naar binnen toe werkend, niet er vlak naast geven zorgt dat de wortels goed de pot gaan doorwortelen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok,ga ik zeker doen lostchild.

 

 

@beaker : Waarom is deze soort niet geschikt voor Scrog?Leer altijd graag bij?

 

 

Mvg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Was een beetje kort door de bocht van mij, maar zo bedoelde ik het niet hoor :icecool .

Ik scrog Indica's meestal niet, omdat het over het algemeen compactere planten zijn dan Sativa's (waarschijnlijk weer te kort door de bocht :phone: ).

 

In de omschrijving staat echter:

This variety shows Indica predominance, but with long and flexible side branches, dominated by a large central headbud, with very rapid and vigorous growth. It create large buds and becoming a super producer of flowers in a very short time.

Dit duidt er op, dat deze dus WEL zeer geschikt is om mee te scroggen :P .

Bij deze neem ik de vraag uit mijn vorige post weer terug B) .

 

Excuses voor de verwarring ;) :D .

 

Groeten Beaker B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als dit je 1e ronde ooit is nog niet gaan scroggen..

Zie 1st maar eens een gewone kweek tot een goed einde te brengen voordat je een best wel gevorderde (goed gevuld net en geen overcrowding) techniek toe gaat passen.

 

Je hebt hoogte genoeg en een keer toppen als ze internode 6 bereiken heb je veel meer aan.

Komt er na dat toppen nieuwe uitgroei dan kan je ze op 12/12 zetten en de volgende ronde weet je dan zo'n beetje hoe de plant op alles reageerd en hoe jij kunt handelen.

 

Daarnaast is scroggen niet te doen met verschillende zaadplanten onder 1 net, pheno verschil en dan zit je met gebakken peren nadien, beste is om het met 1 of 2 planten te doen of met wat stekken die uniform groeien.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Beaker : geen probleem hoor ,neem je echt niets kwalijk man ;) .

 

Miss kon ik hier wel iets bijleren ,want dit doe ik nog dagelijks.

 

Geen excuses man!!

 

 

Greetzzz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog eens een update van de dames ;)

 

Temperatuur nog altijd moeilijk beheersbaar op 400 watt,dus dimmen we maar in de warmste uren naar 300 watt.

 

Inblaas is passief.Ik denk nog enkele watertjes te moeten door zwemmen.

 

Dit wordt wel de eerste en laatste kweek denk ik in de DR-90 , daar ik niet had verwacht dat dit zo zo gaan inzuigen.....

 

Of kan iemand me helpen iets improviseren met plastiekbuizen om dit tegen te gaan??

 

Alle tips zijn zeker welkom.

 

 

Plantjes krijgen 2 maal per dag water i.v.m de hoge temperaturen in het tentje.

 

Voedingslijn is van Plagron .

 

Momenteel krijgen ze : wortel stimulator,pure enzym ,en dit sapje wordt afgezuurd op PH 6.0 met de Lemon kick .

 

 

Hier bij nog een foto update :P .

 

 

Miss wordt dit toch nog geen Scrog,en wacht ik af tot ik eventueel een andere tent heb,dacht aan de dr-120.

 

 

 

gallery_17683_16041_614524.jpg

 

gallery_17683_16041_137977.jpg

 

gallery_17683_16041_1285536.jpg

 

 

En hier nog een achterkomertje waar ik bij twijfel.

 

 

gallery_17683_16041_1529049.jpg

 

 

Alle tips en reacties welkom B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het ligt niet alleen maar aan de grote van de tent (al is 600W in een DR90 amper te doen).

Als het buiten 25C is en je kunt de aangevoerde lucht niet koelen tot richting 20C dan heb je altijd een temperatuur battle en moet je beetje schipperen.

De rits van de tent een stukje open wil ook nog wel eens helpen (wel aantrekken insecten door licht en ook buren dus moet maar net kunnen) en gedurende de groei op 300W, wat maakt dat nu uit, als ze het maar overleven niet?

 

De wanden vd tent bollen naar binnen?

Iets boven midden een stuk VD draad strak tussen tentstokken spannen of wat latjes maken (bazz_f gebruikt latten van oude bedbodem van 90br).

 

je kunt ook nog aan de zijkanten 2 slangen in die ronde gaten hangen, wel een ruim stuk slang nemen dan waar je een S-bocht in kunt leggen ivm licht lekken in je tent en doe een pantykous om elk uiteinde tegen inkruipend ongedierte en stof. Staat de tent mnder bol en minder geforceerd luchtgedoe dus ook beter klimaat.

 

1 ding is me wel duidelijk nu ik weer foto's zie

Je planten krijgen verkeerd water ;)

Niet om het stammetje geven maar vanaf de rand en per keer voldoende geven want 1ltr per keer is te weinig om die grote pot een beetje te doorwateren en nog genoeg vocht achter te laten na verdamping als ze bij aanplant onvoldoende ingewaterd zijn om de penwortel goed werk te laten doen.

 

Al het water wat je geeft verdampt in no-time, ik zie her en der een barst in je toplaag wat aangeeft dat je erg droge delen aarde hebt en is het niet zo raar dat ze er nog zo lichtgroen en met hangende blaadjes bij staan.

 

Oplossing?

Meer wateren per keer of eens een paar liter water in de onderbak van de tent gooien en de planten dit via de smartpotten op laten zuigen want nu zal het onderin aardig droog zijn en goed doorwaterde pot is belangrijk voor een opgroeiende zaailing met boven de grond straffe condities.

Heb hier ook aantal zaailingen nu op aarde gezet ipv kokos, de wortels krgen steeds weer een tik omdat ik wel 5x pdg kon wateren als ik wou, allemaal slakropjes van 10cm en internode 6 nu na 3wk, ook leuk voor een keer maar een betere start is denkbaar.

 

Nu ik ze overgepot heb en zeer ruim bewaterd gaan de blaadjes eindelijk wat omhoog staan en komt er wat meer kleur in.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok,thx voor de nuttige tips.

 

 

Dus als ik goed begrijp mag ik zeker 1 liter water geven per smart-pot?

 

 

Mvg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn het 19 of 26ltrs?

 

Makkelijkste voor je.. emmer, 5ltr water en dan de inhoudt zo op tentbodem (wel in binnenbak natuurlijk) en dat kleine potje even op verhoging want die wordt te nat.

Als je uurtje later dan weer gaat kijken zal veel, heel veel van het water al weg zijn.

 

Met die grote smartpotten is het lastig bepalen wanneer en hoeveel water te geven zonder bijv. tensio.

Wat kan helpen is een gladde langere stok een eind naast de stam voorzichtig in de grond te steken en te kijken of er na uitrekken nog aarde aan blijft kleven en vanaf welk nivo.

Optillen van de smartpotten om gewicht te bepalen kan niet omdat je dan de wortelmassa ernstig verstoord en dat moet dan weer herstellen en werkt dus niet en gaat helemaal mis als je na optilen de pot niet goed bewaterd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok Lostchild ,is het dan de bedoeling dat de aarde het water opzuigt?

 

Om dat ik me probeer in te beelden dat de worteltjes van die plantjes nog niet zo groot gaan zijn,en me niet kan inbeelden dat die al water zuigen?of heb ik het fout?

 

De smart-pots zijn 26 liter.

 

Mvg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Water (en de smartpot stof) beschikt over een uitstekende capillaire werking en het water zal zich hierdoor door de aarde van onder naar boven op laten zuigen.

 

Met hoeveel water heb je die 26ltr ingewaterd toen de zaailingen erin gingen en heb je nadien steeds vlak om het plantje met niet zoveel water per keer water gegeven?

 

Dan is het plantje gaan wortelen en ineens droge boel onderin dus staat alles stil en trekken ze gelig weg maar blijven ze wel leven omdat ze elke keer net genoeg water krijgen om bestaande wortels te voorzien maar dieper gaan ze niet de pot in dus kleine plant etc.

Staan ze te nat (water van boven geven en dan teveel krijg je onderin kleffe boel) dan groeit de plant wel door maar zal de plant een slappe indruk geven en met horten en stoten groeien (noemen ze strek) omdat bij teveel water er ook makkelijk oa N vrijkomt want dat is minder gebonden als meststof maar krijg je al snel een Calcium en Fosfor probleem waar je bij te weinig water en problemen met droge meststof hebt waar de wortels door verbranden en een veel teveel vrijkomen van meststoffen ineens krijgt als deze aarde goed bevochtigd wordt.

 

Met van onderaf water geven laat je de aarde het werk voor je doen en houdt je een dorge toplaag waar de plant en afvalzouten in kwijt kan (witte laagje opp aarde na paar weken) maar ook een luchttoevoer extra en een stimulering vd wortels om naar beneden te groeien in de pot want daar komt steeds dat water vandaan.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx 4 info ,

 

 

Ik heb de plantjes gewoon verpot in een smartpot,en gewoon klein beetje ingewaterd.Geloof nog geen half litertje per pot.

 

Nu krijgen ze dagelijks 2 x een halve liter.

 

Dus gewoon die 5 liter de tent in ,en eventueel nog litertje op de bovenkant?

 

Mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee niks bovenkant en 0.5ltr bij inwateren vd pot.. lache man (niet lullig bedoeld) maar da's woestijn vanaf begin.

 

5ltr water de tent in, zet ff een stok in elke pot voordat je dit doet en kijk voordat je naar bed gaat nog een keer en herhaal dit na een dag of 3 nog een keer (5ltr water de tent in). Na een dag zou je al verschil in de planten moeten gaan zien en zet dat kleine potje op een schoteltje oid en doe daar wat water in zodat dat potje zich ook even goed kan bedruipen want die zul je zelfde behandeld hebben vrees ik.

 

Verder er niks aan doen (dus ook niet steeds gaan kijken enzo), komt jouw en je dames ten goede qua stress.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok ,thx ;) ,

 

 

Bij deze volg ik je raad op en duimen dat het hun morgen wat beter af gaat :P

 

 

 

Greetzzzz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi mensen,bedankt voor de hulp en de tips , en heb er eens goed over nagedacht.

 

Zoals ik bezig ben is dit echt klooien ,ivm plaatsgebrek en zo,inzuigen van de tent , helemaal slecht begonnen,extreme temperaturen,'k hebt het echt helemaal gehad.

 

Alles eruit getrokken,lichtje uit ,tentje toe.

 

Zal voor binnen eindje zijn,eerst kijken voor de DR-120,zal al hemels verschil maken. Nu moet ik de ventilator ophangen,dan kan ik hem neerzetten,en in de hoogte zou ik met de DR-120

 

ook al een héél eind verder komen.

 

De tent die ik had was bedoeld voor andere ruimte i.v.m betere temperaturen,maar dit bleek niet te werken....

 

 

Met veel spijt in het hart,een verloren begin van een ronde.

 

 

Maar liever 2 weken verspelen,dan een ganse kweek klooien,die dan toch op niets uitdraaid....

 

Tot binnen eindje ,en nogmaals hartelijk dank aan iedereen voor de nuttige tips en hulp,heb héél wat bijgeleerd,waarvoor dit ook wel bedoeld is ;)

 

 

Veel succes luitjes!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt de beste optie genomen. Een goed start doet heel veel.

 

Vroeg of laat ga je sowiso kweken.....

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Had je nu stekken en zo'n slechte start ja nieuwe stekken maar met zaailingen kun je alle kanten op en die doen je als ze flink op hun donder hebben gehad vaak verbazen in eindresultaat indien ze snel herstel tonen en het verder ok gaat ;)

 

Succes volgende ronde in grotere tent al vindt ik dat je wel heel makkelijk (helemaal na gisteren) bijltje er nu bij neergooit en ze niet eens een kans hebt gegeven alsnog te laten zien wat ze konden.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...