Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
tpzfice

autoflowers oogsten

Recommended Posts

goedenmorgen allen,

misschien een rare vraag,maar is het bij autoflowers ook zo dat als ongeveer 80procent van de haartjes bruin zijn je de plant oogst?

ik weet dat de beste manier o het te weten is naar de kleur van de trichomen te kijken is,maar ik vind dit bij normale normale wietplantjes ook altijd wel een redelijke maatstaaf.

dit is de eerste keer dat ik autoflowers heb staan.en ik weet ook nie echt meer wanneer de zaadjes ontkiemt zijn.

dit zijn de plantjes,ben dr nog steeds niet achter hoe afbeeldingen te draaien.sorry

 

dit is de royal bleu auto

gallery_27309_15940_283418.jpg

 

ende royal dwarf

gallery_27309_15940_147996.jpg

 

groet tpzfice

Share this post


Link to post
Share on other sites

Autoflowers zijn gewonen wietplante het enigste verschil is dat je automatisch gaan bloeien. Dus je kan gewoon aan de haartjes zien waneer de plant klaar is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat met die haartjes is achterhaalt! als de trichomes wit kleuren dan is het klaar voor de oogst.....buitenwiet en haartjes die bruin kleuren kan oa ook komen door regen etc...dus dat is geen graatmeter....het is handig om te onthouden wanneer ze in bloei gaan, wat de totale afbloeiperiode is ( daar is ook weer verschil in, je hebt de commerciele oogstperiode zaadboeren zeggen bijv 6 weken omdat dat verkoopt maar meestal is het dan langer )

wat ik meestal doe ik dus onthouden wanneer ze in bloei gaan en bij het eerste rot topje oogsten.

 

maar goed aan deze info heb jij nu geen reet maar misschien voor de toekomst?

 

gr ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goede morgen,

 

Wanneer heb je haar ontkiemt.

Die datum zal je vast nog weten.

 

Dat maakt het ook wat gemakkelijker.

 

Een autoflower heeft 9 tot 12 weken nodig, afhankelijk van het soortje.

 

In week 3 a 4 wordt de bloei zichtbaar.

 

Als de trichomen amberkleurig zijn kan je ze oogsten.

Je kan een zakmicroscoopje kopen voor nog geen 5 euro, zeker de moeite waard.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doe maar al gewoon 11-12 weken en ga dan eens naar de trichs kijken zoals hierboven aangehaald.

Ik heb me behoorlijk ingelezen over autoflowers, uiteindelijk is het een gewoon plantje dat vanzelf bloeit. En ze gaan vrijwel allemaal vlot voorbij de 10 weken.

Mijne zit in week 10 en is nog bijlange niet klaar, nog steeds witte haartjes, slecht enkele bruine, vrijwel alle trichs nog helder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik oogst als de calyxen gezwollen zijn , en de meeldraden verschrompeld en teruggetrokken zijn in de calyx.

Dat is meestal een late oogst met bijna uitsluitend verkleurde meeldraden.

 

paar keer gekeken onder vergrootglas; met mijn methode zijn de harsklieren overwegend richting melkkleurig , met hier en daar een amberkleurige klier.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie plantjes,....ehh foto omdraaien doe je voor je ze upload naar WF.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog even 2 a 3 weken laten staan zijn nog veelste groen zitten nog geen herfst kleuren in

(Afn info hier nu gedeeld )

 

dat met die haartjes is achterhaalt! als de trichomes wit kleuren dan is het klaar voor de oogst.....buitenwiet en haartjes die bruin kleuren kan oa ook komen door regen etc...dus dat is geen graatmeter....het is handig om te onthouden wanneer ze in bloei gaan, wat de totale afbloeiperiode is ( daar is ook weer verschil in, je hebt de commerciele oogstperiode zaadboeren zeggen bijv 6 weken omdat dat verkoopt maar meestal is het dan langer )

wat ik meestal doe ik dus onthouden wanneer ze in bloei gaan en bij het eerste rot topje oogsten.

 

maar goed aan deze info heb jij nu geen reet maar misschien voor de toekomst?

 

gr ejb

Dit is met auto flowers, meeste rotten eerde weg dan dat ze amber worden

Edited by Grow Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo daar was ik weer,ff geen tijd.

kheb besloten een usb micro te kopen,dan is het toch idd veel beter te zien allemaal.

ik heb eens even terug zitten rekenen,ik kom nu uit op de achtste week.

volgens de site van konimklijke zaden heeft de royal dwarf tussen de acht en negen weken nodig,dat zou dus nog een weekje zijn.

maar met micro wordt het allemaal veel duidelijker.

bedankt voor de antwoorden.

hier nog een closeup,wederom gedraaid. ;)

gallery_27309_15940_2812610.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dit is met auto flowers, meeste rotten eerde weg dan dat ze amber worden

Ik geloof dat het tot nu toe meevalt met de rot. Nog weinig over gelezen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het heeft gelukkig ook nog weinig geregend de afgelopen tijd,maar ik neem aan dat als de trichomen gaan rotten dat dat ook zichtbaar is.

ik neem aan dat dit niet hetzelfde is als toprot?? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

trichomen rotten niet, zij sterven af en verliezen potentie. Dus dat is idd niet hetzelfde. Toprot is waar het plantmateriaal rot door vocht dat opgesloten zit in de top en niet kan verdampen.

 

Maar een plant overrijp krijgen duurt wel ff en dat zie je aan de plant dus geen zorgen maken.

Je plant is nog niet overrijp ;)

Edited by Baekelandt

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok,dus ik kan nog met een gerust hart 12 dagen op vakanitie?

heb wel iemand gecharterd om water te geven maar diegene heeft er verders geen verstand van ofzo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze staat toch in een pot...? gewoon water geven via het schaaltje. Zelfs een 4-jarige kan dat ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad, moet wel kunnen die 12 dagen. Planten zijn gemaakt om te overleven tenslotte. Zo snel gaan ze niet kaputt.

 

@Baekelandt:

gallery_38111_15965_133.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...