Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Paulie Walnuts

Passieve inlaat / afzuig verhouding

Recommended Posts

ik heb 16x 400w hangen op een 7000kub afzuiger. hoeveel passieve inlaat moet ik ongeveer hebben? Inblazer kan niet ivm stroom heb maar 1x 6mm2 fase

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inlaat oppervlak 3x zo groot als het afzuig oppervlak, theoretisch. Gewoon proberen en evt bijstellen.

Wenselijk om niet in dezelfde ruimte uit te blazen.

 

Quote growshopoutlet:

 

Passieve inlaat

Wanneer het niet mogelijk is om een aktieve inblaas te maken kan men ook kiezen voor een passieve inblaas, dit wil zeggen dat de lucht aangezogen wordt door de onderdruk die onstaat door de afzuiger. Je kan kiezen voor inlaat roosters om de verse lucht in de ruimte te krijgen maar zorg er wel voor dat de afmeting van een passieve inlaat 3 x de diameter moet hebben van de afzuiging (slangmaat.) Houd de passieve inlaat zo laag mogelijk in de ruimte.

 

Edite: quote toegevoegd

Edited by mrWeed

Share this post


Link to post
Share on other sites

je merkt het vanzelf, als je gat te klein is gaat je deur van je hok trekken. beter te groot dan te klein, labyrintje maken

Share this post


Link to post
Share on other sites
Inlaat oppervlak 3x zo groot als het afzuig oppervlak, theoretisch. Gewoon proberen en evt bijstellen.

Wenselijk om niet in dezelfde ruimte uit te blazen.

 

Met 16x400 watt binnen uitblazen kan je dan überhaupt nog door je ramen naar buiten kijken

Dacht dat met 600 tot 1000 watt je al problemen ging krijgen met condens op de ramen

 

Dit soort hoeveelheden vocht gewoon naar buiten afvoeren

Share this post


Link to post
Share on other sites

wie heeft t over uitblazen in dezelfde ruimte.....

Share this post


Link to post
Share on other sites
je merkt het vanzelf, als je gat te klein is gaat je deur van je hok trekken. beter te groot dan te klein, labyrintje maken

 

klopt, maar dit moet je wel checken als de afzuiger op de minimale capaciteit draaid

Share this post


Link to post
Share on other sites
Inlaat oppervlak 3x zo groot als het afzuig oppervlak, theoretisch. Gewoon proberen en evt bijstellen.

Wenselijk om niet in dezelfde ruimte uit te blazen.

 

Met 16x400 watt binnen uitblazen kan je dan überhaupt nog door je ramen naar buiten kijken

Dacht dat met 600 tot 1000 watt je al problemen ging krijgen met condens op de ramen

 

Dit soort hoeveelheden vocht gewoon naar buiten afvoeren

Als mensen hier op dit forum niet eens weten hoeveel water ze moeten geven lijkt mij dit nuttige info :wOOt

 

@jeice jij hebt nogal problemen met lezen geloof ik, al vaker opgemerkt. Is wat aan te doen hoor.

Edited by mrWeed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mr Weed, volgens mij zaai jij de verwarring, want de ts heeft het niet over binnen uitblazen gehad.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mr Weed, volgens mij zaai jij de verwarring, want de ts heeft het niet over binnen uitblazen gehad.

Nee ik geef extra info. Als je vraagt hoe je je inblaas moet regelen zou het mij ook niet verbazen als je weinig over uitblazen weet. Basic knowledge , you know...

Dus beter vooraf advies dan achteraf huilen, ook al is het overbodig.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mr Weed, volgens mij zaai jij de verwarring, want de ts heeft het niet over binnen uitblazen gehad.

Nee ik geef extra info. Als je vraagt hoe je je inblaas moet regelen zou het mij ook niet verbazen als je weinig over uitblazen weet. Basic knowledge , you know...

Dus beter vooraf advies dan achteraf huilen, ook al is het overbodig.

 

 

Aannames, je kan ook gewoon de vraag beantwoorden ipv de wijsneus uit te hangen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ik ook gedaan, in post 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks jeice en prutser

 

Ik heb verstand genoeg van bouwen etc maar vroeg me af of er een standaard berekening voor was. heb vandaag en vooral gisteren dat mijn overmaatse afzuiger ook niet op kan tegen de temperaturen momenteel. Snachts gaat prima, overdag is ellende. Hoop dat als de planten straks groter zijn ik wel met alle lampen kan draaien dmv de verdamping.

 

Thanks allemaal

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 x 16 x 400 watt en dan vragen over passieve inlaat tsjonge..eerste run met 32 lampen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

afzuiger 7000m3, en toen was de stroom op.

Share this post


Link to post
Share on other sites
:wOOt ach die paar plantjes met de hand bewateren moet kunnen toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites
:wOOt ach die paar plantjes met de hand bewateren moet kunnen toch?

 

Hoezo? Je kan ook gewoon een paar minuten voordat het licht aangaat je pomp aan laten springen. Jaja ik weet 2 uur na je lampen aan is optimaal, maar qua opbrengst scheelt het nihil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou , als je 16x 400 watt kan trekken kan daar vast nog wel een afzuigertje bij

en anders een lampje eraf he , want met zoveel licht(lees warmte) ga je het niet redden zonder inblaas

ouwe hokkenbrouwer

Edited by Frits Bom

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...