Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
ouwe zak

geluidsproductie en levensduurte torin + zwenkventilator

Recommended Posts

zit op het einde van men 2de draai en gisteren zen men eerste meisjes omgegaan en bij het omgaan had ik men zwenkventilatoren afgezet, nl. honeywell ht900 30cm

 

na dat ik gedaan had wou ik ze terug opzetten en dit is me met veel geluk gelukt, de motor had geen kracht meer om hem op gang te trekken, deze draai maakte ze al meer lawaai en zat er een geklop op de as in, sinds 12/12 ong.

 

zijn torin zuigers ook zo beperkt in tijd of gaan deze langer mee ?

 

mijn 250 inblaas is in mdf en 500 is in ijzer, de mdf box is veel stiller dan de ijzeren box, klopt dit of heeft dit te maken met de grotere motor ?

 

om 21 uur gaat men licht aan en om 9 uur uit, om de nachtrust van de bewoners beter te garanderen wou ik men ventilator enkel laten draaien tijdens lamp uit en tijdens licht (nacht) aan een mdf 750 box laten draaien

 

deze zal dan onder de planten aanzuigen en boven de toppen uitblazen aangesloten met sonodec leidingen om het geluid te dempen en toch een luchtverplaatsing te garanderen, of zou ik nog zwaarder moeten gaan

leidingen lopen uit de tent natuurlijk en zijn lang genoeg om het geluid 100% te dempen

 

zou dit genoeg luchtverplaatsing geven om toprot te voorkomen LV is 45% tijdens licht aan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey ouwe zak,

 

Tegen toprot gebruik ik altijd regulieren ventilatortjes, gewoon kleintjes welke dus ook niet veel lawaai zullen maken.

 

De afzuiger is volgens mij meer om de lucht te verversen en overtollige hitte af te voeren. Aangezien dit constant moet blijven gebeuren lijkt het mij ook niet verstandig om deze snachts uit te doen, wat je misschien wel kan doen is hem m.b.v. een fancontroller langzamer laten draaien als de temp onder de 29 is, als je deze nog niet gebruikt. Houdt er wel rekening mee dat hij bij hitte. Dus bij lamp aan, nog wel op volle toeren zal gaan draaien.

 

Let wel even goed op als je van plan bent om een fancontroller aan te schaffen, of deze toepasbaar is op jou afzuiger.

 

Toppen

Share this post


Link to post
Share on other sites

als is dik in orde kwa controllers bij mij, momenteel heb ik van belange geen last van toprot ;-)

 

deze honeywell ventilatoren (heb er 3 in men tent, 2 bovenaan en eentje onder het bladerdek) deze zijn een van de stilste op de markt maar maakt nog teveel lawaai voor degene die de kamer er net onder slaapt daarom wil ik dus een torin gebruiken om de lucht in de tent te verplaatsen

 

de kleine clip ventilatoren maken nog een pak meer herrie en dit wil ik dus niet meer

 

men vraag is of een torin genoeg luchtverplaatsing geeft om toprot tegen te houden

 

met licht aan is de LV Zowieso lager

 

en omdat een torin inwendig zit (kan je niet direkt zien of ie draait of bromt), vraag ik me af hoeveel draaien hij meegaat met 100% bedrijfszekerheid

 

ik verlies liever geld voor 100% betrouwbaarheid

Share this post


Link to post
Share on other sites

men tekst klinkt ingewikkelder dan het is :-)

 

tussen 21uur en 9 uur licht aan enkel een 750kub als luchtverplaatsing in de tent

tussen 9 uur en 21uur 3 honeywell ventilatoren die zullen draaien

 

omdat de lv lager is met licht aan hoop ik dat de luchtverplaatsing van een 750 genoeg is

 

inblaas blijft 250 mdf

afblaas word 500 mdf

 

fancontroller voor 750 word g-tools 10a (heb ik al)

fancontroller 250 + 500 word ghe fancontoller af en inblaas afzonderlijk te regelen en onderdruk controle

 

hoop dat het overzichtelijker uitgelegd is ;-)

 

en hoeveel draaien of uren draait een torin zonder problemen, natuurlijk vallen er sommige op maandag gemaakt sneller kapot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zalman 12cm computer fans kopen. Bijvoorbeeld per twee samendoen (tape, tie rips,...) Dan doe je vier boutjes door de gaten zodat er een paar cm tussen de fans en de wand zit. Zo blijven ze ook netjes hangen. Aansluiten op gsm adapter. Gebruik die zalmans ook om andere dingen te ventilleren en ze draaien in een stoffige omgeving toch makkelijk 1 à 2 jaar. Stofzuig ze af en toe, en als ze stiller beginnen draaien knal ik ze gewoon weg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...