Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Michael Tight

Vraag m.t.b. voeding en water

Recommended Posts

Hoi, ik heb op mun balkon twee planten staan in 11 liter potten die nu zo'n 40 cm hoog zijn. Hoewel beide planten er vrij gezond uitzien, zitten er op sommige bladeren lichtbruine vlekjes. Sommige bladeren zijn ook wat lelijk opgekruld.

 

Ik heb tijdens het overpotten laatst van tevoren wat koeienmest door de grond gemengd en geef ze elk dag ongeveer 1/4 liter water, twee keer in de week afgewisseld met een beetje voeding (one part total gro).

 

Geef ik ze te weinig water, teveel voeding of staan ze te dicht bij elkaar (ongeveer een halve meter afstand)? Is het raadzaam om de bladeren af en toe wat te bevochtigen met een plantenspuit?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Exclaim

Voorkom PH en EC schommelingen... geef met regelmaat water met voeding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

duidelijk overvoeding , gewoon ee,n tijdje water geven zonder voeding tot je merkt dat je plantje zich herstelt daarna begin je terug met voeding geven op regelmatige basis , 1 a 3 x per week greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites
de een zegt teveel voeding, de ander te weinig. wat is het nu? en is de bladeren zo nu en dan bevochtigen wel goed? tenx.

is het niet zo dat ze bladere verbrand zijn doordat ie de bladeren nat maakt? :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites

de blaadjes verbranden door de overvoeding

misschien ook van de zon + water op blaren..

omhooggekrulde bladeren is ook een teken van overvoeding

Share this post


Link to post
Share on other sites
en is de bladeren zo nu en dan bevochtigen wel goed? tenx

 

hier zal het probleem liggen volgens mij ...

 

als jij je planten besproeit met water en de zon schijnt er erna op dan krijg je kleine brand plekken ... besproei je planten het liefst savonds... :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...