Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
vlrs

Hoe schimmel gevoelig zijn de volgende soorten?

Recommended Posts

Yo,

 

mijn planten zijn vernield en ik wil nu graag overnieuw beginnen. (Lees mijn kweekverslag als je meer wilt weten) Maar ik had het idee om nu te gaan scroggen in een klein plastic kasje dat ik gekregen heb. (ben ik erg dankbaar voor) En in dit kasje wou ik 2 of 3 planten zetten, maar omdat in een kas de luchtvochtigheid vaak wat hoger is ben ik bang dat het eerder gaat rotten. Natuurlijk ga ik hier wel voorzorgsmaadregelingen voor nemen, maar dan is het natuurlijk ook belangrijk dat je plantje niet gelijk vol met rot zit. Daarom zou ik graag weten welke van deze soorten het (meest) rot bestendig is. Op de sites van de zaadbanken is niet heel veel te bekennen hierover (het Bubba Kush plantje op de greenhouse seeds site is wel een beetje paars, en paarse soorten kunnen goed tegen rot, toch?) (Ik heb ze ook al gemaild maar hoop zo sneller antwoord te krijgen)

 

Het gaat dus om de volgende soorten:

 

Bubba Kush van Greenhouse

NY Diesel van Vision Seeds

Kushage van TH Seeds

Vanilla Kush van Barneys Farm

 

Bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je minder kans op rot wilt zou je voor de wat fluffy soorten moeten gaan.

Hoe harder de buds hoe meer kans op rot...

Hashplant soorten hebben een wat meer open structuur, de Denen (Royal Dane, Royal Typhoon, Danish gold etc), guerilla plantjes als Guerilla Gold en Henkes Lolland ook maar ook sativa dominante hybrides en landrassen als Parvati en Lebanese hebben doorgaans minder harde buds.

 

Maar je kunt ook goed opletten en de evt. rot op tijd wegknippen, of voor kortbloeiende indica's gaan die de rot bijna voorblijven. Denk aan dames die in ong. 42 dagen afbloeien...Hashplant, Space, Afghan Kush, Hash Passion, Maple Leaf Indica etc.

 

Een garantie tegen meeldauw is het allemaal niet, dat komt eigenlijk bij alle soorten voor, harde of fluffy buds...

Edited by Nesta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...