Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Stoner

Degelijke bewateringsystemen prijs/kwaliteit

Recommended Posts

Hey mensen!

 

Vermits ik een week op reis ga zoek ik een automatisch bewateringsysteem te kopen.

Ik kweek in een 70 liter aardebak waar voorlopig 5 planten in staan.

De waterbak zal waarschijnlijk buiten het hok staan dus de aanvoerslang voor water moet lang genoeg zijn.

Iemand suggesties?

Zou iets als dit goed genoeg zijn? http://www.blumat.nl/Webshop/202112/202207...rplant-set.aspx

 

Greets,

Stoner

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voeding biologisch of mineraal?

Planten in welk stadium? (hoeveel drinken ze?)

 

Na alles wel geprobeerd en gezien te hebben zou ik in jouw situatie het volgende doen:

 

Koop een bak/regenton/regencontainer bij de tuin/bouwmarkt

Koop een (goedkoop) waterpompje bij de bouw/tuin/aquariumwinkel (let op de opvoerhoogte)

Koop een goedkope digitale timer blokker, hema, action etc (die je per minuut kan afstellen)

Koop weekmaker-vrije slang bij de bouw/tuin/campingwinkel

Vergeet de blumats kost je een week afstellen etc, prijs, etc bio voeding is verstoppingen etc.

 

- Vul de waterbak met een paar liter

- pompje met slang naar je aarde bak, eventueel kraantje aan het einde om doorstroom te regelen.

- als je wil kan je aftakkingen maken om het water wat meer te verdelen over je bak

- pak een tweede bak, of nog beter een emmer met de liters aangegeven EN een stopwatch, telefoon, horloge of iets dergelijks.

- zet je pompje aan als het goed is stroomt nu het water, kijk hoeveel water er in een minuut stroomt (teveel? kraantje slag dichter)

- ff aan het rekenen gaan, timer instellen, bak vullen met water en voeding voor je op reis gaat... TADAA! kost je 2 a 3 tientjes....

Edited by haxxorz

Share this post


Link to post
Share on other sites

compleet en volledig eens met haxxorz.

 

Als toevoeging, zorg dat je slang hoger eindigt (bij je planten) dan het pompje. Anders krijg je door de capillaire werking dat het water blijft stromen... ik spreek uit ervaring!

 

Juiste slangen haal je bij de aquarium afdeling.. die zijn zoiezo gifvrij

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedank Haxxorz,

Dat klink als een heleboel werk!

Ik gebruik de buffertabs van Sannie en ben van plan de planten pas in bloei te zetten de dag voor ik vertrek,

ze zouden dan nog geen vloeibare voeding nodig hebben.

Ik ben ook niet van plan het systeem te blijven gebruiken als ik terug ben, vermits ik kweek in mijn slaapkamer en het watervat te veel plaats zal innemen.

Zou het dan niet voordeliger zijn een blumat setje te kopen? (minder werk en kosten)

Als ik het vandaag bestel zou ik nog net een week hebben om ze af te stellen.

 

Greets,

S.

Share this post


Link to post
Share on other sites

veel werk... nee hoor.. draait in 30 minuten... Blumat moet je helemaal afstellen..

 

koop een speciekuip (nog geen 10 euro)

 

pompje er in (20 euro). stekker in de timer (7 euro), slang er aan met 2 of 3 T stukken. (10 euro)

Slang uiteindes beetje verdelen over aarde. (vastzetten aan stokje)

klaar.

 

Water vullen en gaan. Beste is wel de kuip af te dekken zodat er geen licht op valt (algenvorming)

 

Na de kweek gewoon blijven gebruiken. 1 stekker en alles krijgt water.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...