Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
smokkah

grond?

Recommended Posts

jooo!

 

ik heb nog 2 fast bud zaadjes liggen en zou deze in volle grond willen planten.

 

maar mijn vraag is moet ik gewoon universele potgrond gaan halen bij de aveve en deze hier in planten of heb ik nog iets meer nodig en hoeveel heb ik nodig per plantgat

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon proberen zo veel mogelijk en allmix gebruiken .

zou ik doen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

of kan ik gewoon de grond gebruiken van de spot en daar meststoffen aan toevoegen ?

 

zou graag alles bij de aveve halen dat ik niet naar een shop moet

 

en hoeveel heb ik nodig dan voor 2 plantjes en hoe groot is het plant gat , heb iets gelezen van 50 cm op 50 op 50?

 

daar kan toch al wat aarde in

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haal gewoon 100 liter aarde bij de growshop, ben je misschien 15 a 20 euro kwijt.

Dat is tenminste kwalitatief goede aarde en iets duurder dan potgrond.

 

 

Heb zelf lightmix ( ze hadden niks anders bij de growshop ).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haal gewoon 100 liter aarde bij de growshop, ben je misschien 15 a 20 euro kwijt.

Dat is tenminste kwalitatief goede aarde en iets duurder dan potgrond.

 

 

Heb zelf lightmix ( ze hadden niks anders bij de growshop ).

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan niet meer bij de shop graken vrees ik en opsturen is geen optie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er moet niks en als je niet naar de shop kan doe je het gewoon in potgrond. Niet helemaal ideaal maar het gaat prima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus gewoon 1 zak universele potgrond en hoeveel neem ik dan ongeveer voor 1 plant ? is een halve zak genoeg ?

 

en terwijl ik bij aveve is het nodig dat ik dan iets van meststoffen meeneem ?

 

of maakt dat niet veel uit is voor guerillia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hangt er van af hoe groot het gat is wat je graaft. Ik zou hem thuos ontkiemen in een klein potje. Gat graven op je spot, aarde eventueel mengen met wat cocos om het wat losser en luchtiger te maken en als je plantjes wat blad heeft op de spot zetten. Mest enzo had je eerder mee moeten beginnen maar in de vrije grond zit meer dan genoeg.

Voor volgend jaar zou ik wat gaan lezen over grond verrijking en dergelijke.

 

@wietsmoker

Een maatje van me doet maar 10 liter, werkt goed, bomen van 2 meter ruim.

Edited by mrWeed

Share this post


Link to post
Share on other sites

is cocos te verkrijgen bij de aveve ? , dus cocos , universele potgrond en de aarde die terplaatse te vinden is mengen , en dit zou goed moeten zijn dan

 

anders geen koeien of kippen mest

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hangt er van af hoe groot het gat is wat je graaft. Ik zou hem thuos ontkiemen in een klein potje. Gat graven op je spot, aarde eventueel mengen met wat cocos om het wat losser en luchtiger te maken en als je plantjes wat blad heeft op de spot zetten. Mest enzo had je eerder mee moeten beginnen maar in de vrije grond zit meer dan genoeg.

Voor volgend jaar zou ik wat gaan lezen over grond verrijking en dergelijke.

 

@wietsmoker

Een maatje van me doet maar 10 liter, werkt goed, bomen van 2 meter ruim.

Ja bij een maatje van je ja, niet bij iedereen is de grondkwaliteit hetzelfde.

Als het bijvoorbeeld alleen maar klei is is 10 liter natuurlijk veel te weinig.

 

En wat kost grond nou... 50 liter 5 tot 10 euro per zak ( growshop grond ), lijkt me niet veel voor wat je er voor terug krijgt..

Share this post


Link to post
Share on other sites

of hoe ik die grond kan benaderen met materiaal van de aveve of andere winkels ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je slim bent haal je wel bij een growshop want die aarde houd meer vocht vast wat je goed kan gebruiken buiten als er een tijdje droogte aan komt oid

Share this post


Link to post
Share on other sites
als je slim bent haal je wel bij een growshop want die aarde houd meer vocht vast wat je goed kan gebruiken buiten als er een tijdje droogte aan komt oid

 

en als jij nu eerst goed zou lezen dan zou je zien dat hij niet meer bij een growshop kan geraken, en opsturen geen optie is :verrygood

 

edit : ben het er wel mee eens hoor dat growshop en aldi grond een wereld van verschil zijn en dat je beter bij de growshop je grond kan halen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
of hoe ik die grond kan benaderen met materiaal van de aveve of andere winkels ?

Als je er niet aan kan komen helaas, dan word het bestellen of andere grond zoeken.

 

En pas op met bemeste aarde's die ze verkopen ( Dit kan veel te sterk bemest zijn voor een stekje/zaadje ) Dus probeer gewoon de regular grond te halen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

is het zo'n groot verschil tussen aveve grond en growshop , mss dat ik vrijdag er om zou kunnen maar moet dat dan regelen met mijn werk enz , zal proberen en hoeveel zakken aarde heb ik dan nodig voor 5 planten ? is voor volle grond op guerillia (fast bud) en heb ik anders nog iets nodig

 

ik zou er om gaan naar de heksenketel in sluis

Share this post


Link to post
Share on other sites

op de site vind ik deze 2

 

Terra Professional (50 liter)

Grow Shop » 'VOEDING' » CANNA » CANNA Terra

 

PRIJS IN EURO, € 8,00

Terra Professional is een voedingrijk medium dat voldoet aan de strengste RHP-normen.

 

Terra Professional onderscheidt zich van andere aardesubstraten door zijn eerste klas uitgangsmateriaal, fijnheid van structuur en zuiverheid. Terra Professional is een organisch product, homogeen van structuur, 100% natuurlijk en vrij van schadelijke virussen of bodemziektes. Terra Professional heeft een complex water/luchtsysteem, dat de ideale omstandigheden vormt voor bijna iedere kweekvorm en is na gebruik uitstekend geschikt als grondverbeteraar.

Leg in winkelmandje

Prijs:0.00EUR

Terra Professional PLUS (50 liter)

Grow Shop » 'VOEDING' » CANNA » CANNA Terra

 

PRIJS IN EURO, € 13,50

Terra Professional Plus+ is samengesteld uit 100% organische grondstoffen.

 

De kwaliteit van de verschillende elementen is van het allerhoogst niveau. Er wordt onder andere de hoogste kwaliteit witveen gebruikt en er is (ter vervanging van perliet) biologisch boomschors toegevoegd. Terra Professional Plus+ bevat spoorelementen en biologische chelaten, die ervoor zorgen dat de plant beter beschermd opgroeit.

 

Terra Professional Plus+ is voorbemest met speciale voedingspreparaten die alle voor de plant noodzakelijke elementen bevat, zodat men de eerste week geen voeding hoeft te geven. Bovendien geeft Terra Professional Plus+ een snellere groei en doorworteling, waardoor de plant eerder resistent is voor ziektes en ongedierte.

 

 

iemand ervaring mee ? anders vindk ik niet derict op de site andere soorten en als ik die duurdere soort koop mag ik mijn zaadje na ontkiemen daarin plaatsen of zit er teveel voeding erin waardoor het zal verbranden ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

vindt net nog dit ook

 

http://www.deheksenketel.com/qc/-tt-organi...nd-tt-,243.html

 

 

op mijn plaats is de grond niet egt optimaal denk ik dus zou veel weg scheppen en dan van growshop grond plaatsen

 

maar welke zouden jullie aanraden , ik groei dus niet voor en plaats het zaadje rechtstreeks in deze aarde wanneer het ontkiemd is

en anders heb ik niets nodig ?

alvast bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Persoonlijk zou ik zelf zoveel mogelijk van die zakken van 8 euro halen, is altijd goed. ( gewone Gs aarde dus )

Die laatste grond die je laat zien lijkt me te zwaar bemest voor kleine plantjes.

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

moet ik dan niet bijvoeden als zij gaan bloeien als ik die neem?

 

nog andere mensen die ervaring hebben met deze grond ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

probleem: heb geen auto dus kan niet achter aarde naar de shop dus zal toch aveve worden ofz ? dan toch gewoon universele potgrond kopen om toch iets te hebben ?

snel antw aub , zaadje is al bezig met ontkiemen , of gewoon zo ind grond plaatsen en hopen op goede grond ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan maar universele potgrond.

 

De grond waar je gaat planten is veel te arm.

Als je slim bent koop je meteen een zak zaaien stekgrond erbij.

 

Dan maak je een kuil met universele potgrond, en dan maak je een klein kuiltje met zaai en stekgrond, waar je het zaadje in doet.

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...