Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
haagsekweeker

problemen...

Recommended Posts

Beste WF'ers,

 

ik heb een paar dagen geleden een blumat systeem aangeschaft en geistalleerd. een uur na het installeren ben ik toch even gaan kijken of het nog goed ging. toen ik boven kwam, stroomde het water over de randen van de potten... ;). beetje verkeerd afgesteld.

 

gallery_37661_15836_55204.jpg

 

- misschien dat de kromme puntjes het gevolg is van de "kleine" overstroming?

 

- het middelste plantje, heeft relatief grote gele/bruine vlekken. en de punten van de bladeren zijn helemaal opgekruld!!

hoe kan ik deze nog redden??

 

gallery_37661_15836_68805.jpg

 

gallery_37661_15836_28885.jpg

 

PS: afgelopen week is het ook veelste warm geweest in mn tent. als de lamp aan stond was het gemiddeld 36 gr.. met lamp uit 26 gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kruisje slaan en hopen dat ie een zwemdiploma heeft. En effe rustig aan met water geven.

Als je de boel verzuipt ga je rare problemen krijgen, heb ervaring ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

die blu-matkegels steken veels te ver boven de grond uit!

wat dieper stoppen, anders heb je zo onderdruk in die kegel...

Share this post


Link to post
Share on other sites
die blu-matkegels steken veels te ver boven de grond uit!

wat dieper stoppen, anders heb je zo onderdruk in die kegel...

 

in de boekjes van blumat staat het ook zo aangegeven... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voordat je ze allemaal 100% vertrouwd: gebruik geen groot watervat.

 

Ik heb het systeem in ieder geval niet meer in gebruik, het was bij mij altijd of het één of het ander, of te droog of te nat, de gulden middenweg heb ik niet kunnen vinden.

 

Je planten overleven dit overigens wel prima. Laat je grond weer lekker uitdrogen tot 120 mbar en het komt wel weer goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Simpel gevalletje van teveel water gewoon paar dagen niets geven alleen wel bakkie voor lv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welke grond heb je in de potten?

Potgrond vd bouwmarkt is zo zwaar overwateren echt killing voor jonge planten, die hebben hele leven last van ongereguleerd vrijkomen van stoffen en kettingreactie met wat je eventueel toevoegd later.

 

Als het de custom van GL is komt het wel goed, heb je de grond nog wat meer uitgespoelt dan ie al was (zit echt niks in die custom) al kan het lang duren voordat dat kleintje in het midden erbovenop zal zijn daar zo recht onder de lamp :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...