Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
jeffmansje

luchtvochtigheid

Recommended Posts

hallo allen ik krijg mijn luchtvochtigheid niet hoger dan 30 % wat kan ik doen heb de hele vloer nat bakjes met water en natte handoeken erin liggen

 

vr gr jeffmansje

Share this post


Link to post
Share on other sites

meer info over je hok/tent zou wel handig zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

afzuiger uit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe groot zijn je stekplanten ? als ze nog klein zijn is het simpel zat,

petfles erop.

Neem aan dat je in de groei zit dus afzuiger afzetten kan , maar moet ook mogelijk zijn

i.v.m. warmte van de lamp en hangt ervan af of je een passieve of actieve inlaat hebt voor verse lucht

en waar die vandaan komt.

 

Overigens komt de lv in mijn hok ook zelden boven de 30% en heb nooit problemen,

maar werk wel met zaad planten die een pen wortel hebben,...bij stekken is het alleen nodig in het begin als

ze nog geen wortels hebben ,..zodra ze goed aangeslagen zijn is 30% niet verkeerd hoor.

 

Maar zoals Gobru al zei,...Info Info Info,..met daarnaast een fotootje is altijd een pre.

 

Gr, ST :)

Edited by StoneTwisted

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb een hok van 150 breed 1 meter breed en 150 hoog ik heb 300 m3 afzuig en een actieve inlaat van 200 m3 verder heb ik er een 400 watt lam in hangen

ben een beetje leek met computers vandaar geen fotos

 

o ja de stekken zijn 20 cm groot en ik geef ze voeding van hi pro terra met een ph van 5.5 en een ec van 1.6 ook geef ik 2 keer per week bladvoeding met deze waarden

gewoon het hele schema van hi pro

 

gr jeffmansje

Share this post


Link to post
Share on other sites

niemand

 

 

ik heb een hok van 150 breed 1 meter breed en 150 hoog ik heb 300 m3 afzuig en een actieve inlaat van 200 m3 verder heb ik er een 400 watt lam in hangen

ben een beetje leek met computers vandaar geen fotos

 

o ja de stekken zijn 20 cm groot en ik geef ze voeding van hi pro terra met een ph van 5.5 en een ec van 1.6 ook geef ik 2 keer per week bladvoeding met deze waarden

gewoon het hele schema van hi pro

 

gr jeffmansje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk of je een tweede hygrometer kan lenen. Het zou kunnen dat die niet helemaal de goede waarde aangeeft.

Als je je hok vol met water plempt zou je toch een stijging verwachten. En anders de luchtverversing iets omlaag brengen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nat maken en handdoeken zet geen zoden aan de dijk. Afzuiging uit en misschien het licht wat dimmen zodat het niet uit de hand loopt.

 

Staat je hygrometer wel onder een afdakje?

Edited by racker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom moet een hygrometer onder een afdakje?

Share this post


Link to post
Share on other sites
niemand

 

jawel, maar daar doe je niks mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net bij de dames wezen kijken en 60% lv, doe ik helemaal niks voor, behalve de planten water geven. En alleen de inlaat laten blazen, afzuiger komt later pas.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Waarom moet een hygrometer onder een afdakje?

 

Omdat hij de relatieve RH% meet, afhankelijk van temperatuur dus, er zit een temp sensor in. Als deze de infraroodstraling van je lamp meeneemt, dan klopt er geen hol van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank, dat wist ik niet.

Dat geld met name voor die witte digitale kastjes met temp en Lv ? (die goedkope dingetjes waar iedereen mee kut )

Edited by mrWeed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor alle temp en hygrometers. (behalve de hygrostaat van de opticlimate, die werkt alleen met het licht uit)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou ik denk dat mn stekjes overleden zijn maar ik heb nog zaad ga ik daar wel mee verder pff wel jammer

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb vandaag een luchtbevochtiger van samsung mist gekocht RV zit nu tegen 65 % ook heb ik de hps lamp even uitgezet en ze even alleen op tl licht staan nu blijft de RV mooi hoog als de stekken weer zijn aangeslagen gaat de hps weer aan 2 van de drie stekken gaan t wel redden de andere 3 gaan we zien

als morgen de lampen aan zijn zal ik nog een paar fotos posten

 

gr jeffmansje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze staan nu al in bloei?

Heb je ze in het begin geen groei gegeven?

Dus licht aan voor 18 uur dan gaan ze namelijk nog groeien en wortels aan maken en blad.

Volgende keer minimaal week groei en niet te nat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...