Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Lode

Oeps in de bloei en nu er weer uit?

Recommended Posts

Mijn planten van ongeveer 35cm hoog heb ik een tijdje terug in de bloei gezet om te kijken hoeveel mannetjes ertussen zaten, hup mannetjes eruit, nu staan de dames alweer een paar weken buiten maar de sprietjes van vrouwelijke planten gaan gewoon door...wordt dit nog wat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jawel, maar die plant moet even de biologische klok omdraaien en dat duurt even. Voor de volgende kweek, trek gewoon een stek van je plant in de bloei, dan kan de moeder/vader gewoon doorgroeien en aan de hand van de uitslag van de stekken, verwijder je naar believen de vaders.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt Bambo,

 

Moet zo'n stek eerst wortelen of kun je ze gelijk onder 12 uur zetten in glaswol?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee hoor, je kan de stek ook in een glas water zetten onder een 12/12 regime. De stek hoeft immers niet te wortelen, alleen sexe openbaren.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bedankt Bambo,

 

Moet zo'n stek eerst wortelen of kun je ze gelijk onder 12 uur zetten in glaswol?

denk wel da ze eerst moet wortelen é ;)

gewoon eerst 18u licht geven en eventuel je steeltjes in stekpoeder plaatsen maar aangezien je met steenwol werkt, werkt dit ook zonder grtz

:blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bedankt Bambo,

 

Moet zo'n stek eerst wortelen of kun je ze gelijk onder 12 uur zetten in glaswol?

denk wel da ze eerst moet wortelen é ;)

gewoon eerst 18u licht geven en eventuel je steeltjes in stekpoeder plaatsen maar aangezien je met steenwol werkt, werkt dit ook zonder grtz

:blink:

Nee hoor dat hoeft niet, ook in een glas water zal de bloei intreden. Na een week zie je of het een mannetje is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

is het overigens normaal tijdens de groei reeds tekenen van voorbloei (enkele-4 per oksel denk ik- haartjes met kristallen) te zien?

Normaal zou de bloei ongeveer moeten intreden eind juli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

is denk ik per soort verschillend, ik las hier laatst ergens dat early girl ofzo eigenlijk meteen in voorbloei komt alsie klein is, ikzelf heb nu ervaring met 4 soorten (stekken) waarvan er ook 4 etzelfde hadden (early girl, red hair, sneeuwwitje, purple)

 

ik zou er dus niet over in gaan zitten

Share this post


Link to post
Share on other sites

is het niet mogelijk dat door de stress verorzaakt door de in en uit gaan van bloei en verandering naar groei en zo een plant HERMAFODIET kan worre??

 

eb dit gehoord van een vriend nu wil ik wete of dat echt zo is want hij gaf er wel een logisch klinkende verklaring voor maar vind dit nogal raar ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
is het niet mogelijk dat door de stress verorzaakt door de in en uit gaan van bloei en verandering naar groei en zo een plant HERMAFODIET kan worre??

 

eb dit gehoord van een vriend nu wil ik wete of dat echt zo is want hij gaf er wel een logisch klinkende verklaring voor maar vind dit nogal raar ;)

klopt

Share this post


Link to post
Share on other sites

en hoe merk je dat dan?? ;)

 

want ik zou niet willen dat men plantje een manwijf word :blink: :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...