Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
mrinfinity

Stekke van aarde -> cocos brixx BioNova

Recommended Posts

Beste leden,

 

 

Heb een drastische beslissing genomen om me potten die met aarde zijn gevuld waaral me stekken 8 dagen 18/6 staan, de aarde weg te gooien en te vervangen met cocos brixx van BioNova.

 

Ik zou het liefst mijn stekken over zetten op cocos, maar als het niet aan te raden gooi ik die stekke ook weg.

 

 

Info over huidige situatie:

 

In een notendop is het volgende aan de hand: ik heb mijn aarde verkloot, stekken willen de hoogte niet in gaan, en wordt er tureluur van.... Vorige oogst had ik maar 377g Haze.... Schandaliggggggggg... Schaam me beetje om te zeggen maar het is niet anders...

 

Daarom wil ik alles doen om dat te voorkomen deze keer.. Vandaar mijn oproep hier.

 

 

Setup:

- 21 x 18L

- gevuld met Plagron Light Mix ( 3e x herbruikt, opgewaardeerd met Bio Super Mix)

- 3x 600w Greenpower

 

Voeding:

- a + b voeding van Canna cocos

- Supertrive

- Enzyme Plagron

- Wortelstimulator Canna

- Greensentation

- Royal Sugar Plagron

- Fish Force Plagron

 

 

 

Hier onder mijn specifieke vragen:

 

1a. Hoe moet ik de cocos brix van BioNova klaar maken voor gebruik? ( op de verpakking staat 4 á 5L water per brix, op growshop site staat 3L ? Wat is het beste?)

 

1b. Moet ik de vat vullen met water en afzuren naar 5.8PH en gelijk a + b voeding indoen en dan de brix in doen?

 

2. Heb gehoort dat je geen wortelstimulater bij moet geven, klopt dat?

 

3. Moet ik die schema aanhouden van basis voeding (40ml op 10L?) is dat niet een beetje veel?

 

4. Wat zijn de valkuilen/ waar moet ik voor waken?

 

5. Op 1 na belangrijkste vraag: kan ik kijn dames redden? Dus van aarde overzetten naar cocoss? Of gaan ze kapot stresse en nix meer doen, want denk dat die wortels 100% gaan breken als ik ze uit de potten haal.. Graag advies

 

 

 

Ik ben jullie alle super dankbaar voor bruikbare tips en advies.

 

 

Mvg,

 

 

Mr. Infinity

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met BioNova coco bricks gaan je plantjes dood na 4-5 weken.

Die zijn niet gebufferd en zitten vol met zout. Goedkoop blijkt duurkoop

Antwoorden:

1a: Die moet je weggooien of..veeel spoelen met warm water, kalk toevoegen (met Mg), mengen..laten staan(een paar dagen)..dan weer spoelen..laten drogen (een paar dagen)..en met juiste PH inwateren..Dat is onbegonnen werk

Aan BioNova coco bricks heb ik veel tijd en geld verloren..

Blijf van dat ku$%#@&^%zooi af

Hier is nog iemand:

http://www.wietforum.nl/142x-PP-op-cocosbr...-BN-t69695.html

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Marko77:

Ongelovelijk... Bionova brixx zijn dus troep..

 

Morgen dan maar trug maar de shop en canna cocos zake halen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey ik ben er ook ingestonken met bionova coco bricks. Ik zit nu in week 7 en het word een schrale oogst. Niet rampzalig schraal, als ik moet schatten denk ik dat ik 0,4 gr per watt ga draaien. Ik heb de cocos gespoeld maar was niet genoeg.

Mijn planten hebben paarse steeltjes en weinig zijtakken.

Als je het kan ruilen echt doen!! Het zal je een hoop extra grammen opleveren.

Ik heb ook alweer growmix gekocht voor de volgende keer haha. Vond het wel weer leerzaam. Succes gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou nieuwe stekken en/of nieuwe aarde bestellen, hoe lang staan die stekken al op die overvoede aarde?

 

Of Je zou nog kunnen proberen om de aarde nog te redden, gewoon de komende week alleen (afgezuurd) water en wellicht dat ze nog bijtrekken, bestel ondertussen bij sannies shop wat perfect start, gold label wormenmest (dit zo goed en zo kwaad als het gaat door je aarde mengen) en 1 x per week sannies bacto door je watergift, 2 a 3 buffertabs per pot erbij als de stekken het over een week nog hebben gered en deze ronde lekker bio afmaken zonder hoofdpijn, als je aarde gewend bent en het al 3 jaar goed gaat wat ik in je andere topic las dan gewoon op aarde verder draaien.

 

En uiteraard de laatste 2 weken spoelen dus geen voeding en of pk's er doorheen. dan kan je de volgende ronde gewoon met je oude aarde verder draaien, bovenste laag eraf, nieuwe aarde met wormen mest perfect start en wat biochar er doorheen en draaien maar. KKdeWD

 

Succes en laat ff weten wat het uiteindelijk geworden is.

 

Gr.

Knakie

Edited by Knakie blind

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Topjuh: weet hoe het voelt! Maar gelijk heb je lesgeld is betaald en hup door!

 

@Knakie blind:

 

Bedank voor de info!

 

Dus jou advies is ' ga niet kutten met cocos en gewoon op aarde draaiden' ?

 

Ik ga nu naar de shop en kijken of ik die troep kan inruilen, heb ook namelijk a/b voeding genomen, hoop dat ik alles kan ruilen voor 8 zake aarde...

 

 

Uiteraard post ik mijn updates van wat het is geworden en/of de huidige stekken het hebben overleeft plus wat fotos voor de illustratie.

 

 

Mvg,

 

 

Mr. Infinity

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kunt natuurlijk ook die bricks omruilen voor kokos die wel goed is, moet je wel slepen maar dat moet je met zakken aarde ook :)

 

Gold Label en Canna kokos zijn degene die je moet hebben, hier enorme builen (2x ingestonken) gevallen aan die * bricks:

DR100 en 2jr later nog eens 240W vol, week 4 wordt alles geel en amper wortels in de pot.

 

De 'nieuwe' partijen zouden wel goed gespoeld moeten zijn maar of je een nieuwe partij hebt weet je niet en volgens mij heeft BN geen grote terugroep actie gedaan (dit probleem is echt wel bekend bij ze).

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Lostchild:

 

Ben net terug, hij vond niet echt leuk dat ik ze kwam terug brengen. Denk dat ie zich beledigt voelde toen ik zij dat bionova brix troep was ( refereerde naar wietforum) maar heeft ze wel terug genomen.

 

 

Nu wil ik langs andere shop gaan en een medium halen waarop de dames wel goed kunnen groeien en bloeien.

 

 

Wou al langer op cocos gaan en zie dit wel als een kans, dus mijn vraag is: is Plagron cocos brixx een goed alternatief?

 

 

Want het liefst wil ik vermijden om te slepen met zakken aarde...

 

 

Mvg,

 

 

Mr. Infinity

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt me allemaal haastwerk wat je nu aan het doen bent.

Gewoon even aankijken wat ze nu doen met afgezuurd water zonder voeding.

 

Ik heb er nu 4 potten cocos tussen staan die speciaal gemaakt is voor ons plantje, de rest is naar mijn mening allemaal behelpen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

+1

 

plaats anders eerst eens een foto dan kunnen we zien of het zin heeft om door te gaan, hoe lang staan ze er nu in?

 

gr. Knakie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gold Label en Canna kokos

 

Durf ik mijn handen voor in het vuur te steken :)

Niks geen geneuzel met kalk en magnesium ook :)

 

Van Canna kun je ook meterslabs halen en die zelf kleiner maken (deed ik toen er nog geen GL in mijn regio verkrijgbaar was).

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Prutsertje: Probleem is dat ze niet drinken die potten wegen als beton.

 

@ Knakie blind: Morgen zet ik er paar fotos op.

 

@ Lostchild: Heb cocos brixx van plagron besteld (voor ckrheid)

 

 

Mvg,

 

Mr. Infinity

Share this post


Link to post
Share on other sites

plagron coco brix zijn goed. ik kwam laatst een forum tegen van iemand die die gebruikte was er zeer tevreden over. plagron garandeerd ook een goeie ph en ec

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Topjuh: Ja ik had hem ook gelezen/ gezien, was wel goeie verslag

 

 

Fotos:

 

gallery_34423_13980_2115250.jpg

 

 

 

 

 

 

gallery_34423_13980_2530200.jpg

 

 

 

 

 

Het lijkt alsof ze goed groeien op de fotos, maaarr totaaalll niet dit is al ruim 9 dagen 18/6 !

 

Normaal had ik oerwoud.

 

 

Plus de potten wegen echt zwaar terwijl ik al ruim 4 dagen geen water heb gegeven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als mogelijk is vloerverwaming :)

 

Nu zit al het vocht onderin de pot (heb ze ook gehad ooit eens :) ) en als die pot niet genoeg opwarmt/ flink wortelstelsel, dan gebeurt er amper wat en krijg je luie stekken met amper wortels die niks kunnen hebben.

 

Vloerverwarming en de toplaag afdekken zodat het bodemleven flink op gang komt, dan zijn ze er zo bovenop :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Lostchild:

 

Sirieus?????

 

Wooowww als dat ook werkt bij mij ben ik super blij!

 

 

Ga gelijk kijken of ik wat kan vinden om aarde af te deken, en verwarming aanzetten in de kamer (ook vloer)

 

Kijken of het werkt...

 

 

Zowiezo maandag komen de brixx, als het nix wordt kan ik gelijk over gaan op cocos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als pot niet opwarmt en lekker vochtig is duurt het met verse stekken echt eeuwig, gaat het licht uit en is er dan nog steeds amper verschil dan staan ze als het ware stil en komen ze pas op gang als ze meer wortels aan hebben gemaakt maar die wortels hebben onderin die koude natte pot helemaal niks te zoeken...

 

Heb de 18ltrs tijdje in huis gehad en zette er na 2x op me bek gegaan te zijn, alleen maar flink voorgegroeide planten in en dan nog had ik probleme als het in de kamer zelf teveel afkoelde(kamer op noordwesten), zopen ze dagen helemaal niks en stonden stil desondanks dat het makkelijk 30+ kon worden in de tent en de CV aanstond etc.

Voor en najaar draaide ik toen beste ronde, mede omdat nachttemp aardig was, is nu wel anders.. hier brandt af & toe CV omdat het lager dan 21C is.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja klinkt eigelijk heel logisch..

 

Dit is de 2e keer dat zoiets mij gebeurd.

 

Met nieuw aarde heb ik er totaal geen last van, daarom begin die aarde gedoe zat te raken...

 

Maar ben benieuwd hoe ze op reageren.

 

 

Heb zelfs nog gedacht om tempratuur op te laten lopen naar 30 á 35 grade is dat wat ? (idee daarachter is hoe warmer het wordt hoe meer ze drinken?) het is uit de lucht gegrepen maar toch..

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet doen, hoe moeten ze die turbo stand bijhouden zonder genoeg wortelstelsel?

als je dat doet gaan ze in 2dgn helemaal kapot (vreten zichzelf op).

 

alleen maar zorgen voor voldoende opwarming en niet teveel afkoeling en geen voeding de komende tijd, 18ltr zit barstensvol voor een stek met een slechte start.. wel zaak om pot niet uit te laten drogen want dat trekken ze ook weer niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok

 

Bedoel je in die super bio mix zit genoeg voeding? (waarmee ik heb opgewaardeerd)

 

Ik heb zowiezo vanaf de start geen voeding gegeven, alleen Wortelstimulator + enzyme + supertrive en ben 5 dagen geleden begonnen met alleen water + Stikstof(3ml op 10L).

 

 

Vandaag water + stikstof(6ml op 10L) PH 5.8

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom N?

Zit toch ook in de bio opwaardeer?

 

Combi N en superthrive werkt flink verzurend ook nog eens (maggi geurtje trouwens superthrive)

 

Alleen water, ook geen enzymen (komt er meer voeding vrij) en weet niet hoe je water uit de kraan is qua ph maar ook zo min mogelijk ph - gebruiken.

 

Wat je ook nog kunt doen (bovekant potten bekijkende) is de toplaag met een plantenspuit besproeien, dit vocht zal snel verdampen en zo voor een lekkerder klimaatje bij je stekken zorgen, pas wel op dat je de stekken zelf niet besproeit.

Je kunt ok nog een soort zeiltje (doorzichtig plastic met wat gaatjes) boven je planten spannen om de lv flink op te krikken maar je moet dan wel zachtjes ze weer afharden.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja klopt,

 

Superthrive heeft indderdaad een rare geur, ik dacht zelfs aan bolognese chips :)

 

Ik moet je eerlijk zeggen dat ze sinds ik gister heb water gegeven en verwarming heb aangezet etc. ze wel wat zijn gegroeid!

 

Nou weet ik niet waar het aan ligt..

 

 

Maar zowiezo ik ben niet tevrede ze zien er veelste dun uit, bladeren zijn klein en dunne stengels etc.

 

 

Morgen krijg ik denk me nieuwe dames en cocos, ik ben van plan ze in kleine voorgroei potjes te zetten en deze dames uit de aarde halen en ook in voorgroei potjes zetten, zodat ik de potten kan legen (van aarde) en vullen met coco's (dit pas na een paar dagen )

 

Ik zal wel een fototje uploaden morgen

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja klopt,

 

Superthrive heeft indderdaad een rare geur

 

maar doet zijn werk :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste leden,

 

Ben vandaag over gestapt op cocos brix van plagron!

 

Heb alle potten leeg gemaakt (van aarde) gespoeld en een paar gevuld met cocos.

 

De dames heb ik eruit gehaald en in kleine potjes gedaan met cocos.

 

 

Mijn vraag nu is voor de zekerheid: Zal ik de nieuwe stekken in kleine potjes doen met nieuwe light mix aarde en na een week ofz voor groein in de potten doen met cocos?

 

Of gelijk in cocos doen?

 

 

(ga verslagje maken is beter om feedback ook te ontvangen denk ik, hieronder de link)

 

http://www.wietforum.nl/index.php?showtopic=101565

Tot wederhoor!

 

 

Mvg,

 

 

Mr Infinity

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...