Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
BioBase

Starten met autoflower

Recommended Posts

Beste kweekcollega's,

 

Dit jaar beginnen ik en een maatje met autoflowers en we hebben beiden geen ervaring met deze dames.

 

De selectie is:

 

5 x Big Northern feminized

5 x Critical Jack feminized

5 x Auto-Mazar feminized

 

Na lang kijken en vergelijken leken dit prettige soorten om mee te beginnen. :lol:

Ik verwacht de zaden morgen binnen te hebben en zal dan ook meteen beginnen met het ontkiemen van de kleine rakkertjes.

 

Nou heb ik enorme twijfel over wat te doen na het ontkiemen.

De betreffende vriend van mij adviseert om eerst voor te groeien voor 5-7 dagen en vervolgens in de volle grond/pot te doen.

Ik heb zelf gekozen om in ieder geval gebruik te maken van volle grond in plaats van een pot.

 

Ik heb ontzetten veel gelezen op dit forum en andere fora, en overal word er gezegd dat het beste met AF is om meteen te zaaien in de volle grond.

Dit zou het formaat wat gepaard gaat met de opbrengst moeten vergroten omdat je zo stress voorkomt.

Kunnen jullie dit alsjeblieft voor mij bevestigen? :tu

 

Het zaaien van de zaadjes wil ik deze week nog doen na het ontkiemen van een paar dagen. Dit is hoe dan ook na de datum van 15 mei (ijsheiligen).

Denken jullie dat ik safe zit met deze datum als uitgangspunt?

 

Ik had het idee om te beginnen met het trucje om een stok in de grond te steken bij iedere plant. En op het moment dat het zaadje de grond in gaat een opengesneden frisdrank fles er over heen te zetten met een opening boven voor de ventilatie.

Vraag 1: Is dit een strak plan?

Vraag 2: Zo ja, hoe lang laat ik de fles staan?

 

Als laatst wil ik graag weten wat de dames en heren van dit forum vinden van de selectie van de soorten.

Het plan is om een tweede kweek te doen na de oogst van de eerste dus suggesties voor goede autoflower-soorten zijn meer dan welkom. <_<

 

Alvast bedankt voor het meedenken en succes in de zoektocht naar mooie wiet!

 

BioBase

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voorgroeien heeft mijn voorkeur. Daarna kun je zelf kijken wat het je beste uitkomt.

Grond heeft zo zijn voordelen zoals grotere planten, maar brengt ook andere eisen met zich mee.

Wat te doen bij regen (toprot)?

Hoe houd je slakken op afstand?

 

In de pot is op zich geen slecht idee, vooral met autoflowers. Kopertape omheen en geen last van slakken.

Bij regen onder een afdak of binnen plaatsen.

 

Probeer gewoon beide en kijk aan het einde van de kweek het resultaat van grond vs. pot.

Eigen ervaring leer je het meest van :tu

Edited by TLTG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het een goed idee om beiden te proberen.

Doe ik het gewoon 50-50.

 

Over het algemeen heb ik mazzel dat er maar weinig slakken te vinden zijn bij mij in de tuin.

Maar dat kopertape is zeker geen slecht idee.

 

Jij zegt voorgroeien als voorkeur te hebben. Hoe lang groei jij ze dan meestal voor?

Het lijkt mij stug dat het goed is want je groeit voor op 18/6. En de temperatuur in mijn voorgroeihokje is 22+.

 

Dan zet je ze buiten met licht/donker verhouding van 16/8 en het is een nog een stukje kouder over het algemeen.

Ik kan me voorstellen dat ze daar een opdonder van krijgen en dat dat stress veroorzaakt.

 

In ieder geval bedankt voor je reactie!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als de wortels onder de voorgroeipot uitsteken dan kun je ze op hun uiteindelijke plek zetten (pot of grond).

In het begin kunnen ze gaan strekken, maar dat kun je later weer goed maken door ze dieper te verpotten tot aan de kiemblaadjes.

 

Je hebt autoflowers, dus 16 uur of 18 uur zal niet veel uitmaken.

Lagere temperatuur zorgt wel voor een trage groei.

Ik heb mijn Diesel Ryders in april ook buiten gezet en ze doen het prima.

Laat de planten desnoods wennen aan het buitenweer door ze 's middags in de tuin te zetten en 's avonds weer naar binnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Overigens mogen mensen best reageren!

 

Heb mezelf inmiddels voorgesteld, dus jullie hoeven me niet meer af te straffen met "the silent treatment". :tu

 

Groet,

 

BB

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb al vaak op het forum gelezen dat je autoflowers het beste gelijk op hun plek van bestemming moet planten. overpotten vinden ze niet tof. ze blijven niet alleen boven de grond klein maar onder de grond ook.het wortelstelsel stelt weinig voor in tegenstelling tot normale planten

 

die fles kan je best een paar dagen nadat ze boven staan laten, maar probeer ervoor te zorgen dat ze niet de wanden raken met het blad.

 

de soorten die je hebt heb ik nooit gegrowd of gesmoked. wat ik weet van de mensen hier is dat mazar een betere smaak heeft. ik zou zelf nooit voor fem zaden gaan, het proces hoe ze worden gemaakt vind ik vervuilend. voor mij is het geen probleem om de vrouwen eruit te halen. als je dat 1 keer hebt gezien wet je het.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geplaatst 13 May 2013, 23:36 stel je een vraag,

Geplaatst 14 May 2013, 13:25 ( de volgende ochtend ) ga je zeuren dat er niet genioeg wordt gereageerd.....

 

succes.

 

gr ejb

 

Geplaatst 13 May 2013, 23:36 stel je een vraag,

Geplaatst 14 May 2013, 13:25 ( de volgende ochtend ) ga je zeuren dat er niet genioeg wordt gereageerd.....

 

succes.

 

gr ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb ooit met de zelfde vraag gezeten bij mij kwam inderdaad uit dat de flowers meteen hun vaste staan plaats krijgen ofwel meteen volle grond / of meteen grote potten waar ze niet meer uitkomen. en deze twee kunne zwaar verschillen hangt af welke plek je plantje krijgt natuurlijk :)

 

 

Grow it Nice & Big

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...