Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
leuke Hobby

Hellup Code E:15 op de opti

Recommended Posts

Heb een zwarte 254 lang met een gaatje of 50 erin gemaakt van 5x5 cm. Deze is volledig recht (uitgetrokken) en gebeugeld, dat kan het niet zijn.

 

Blaas / zuig probleem kan op de slak zelf na ook niet want we hebben de filters etc eruit gehad, geen tegendruk dus.

Edited by leuke Hobby

Share this post


Link to post
Share on other sites

is het niet logisch dat ie niet hard genoeg kan koelen als je 'm op 2 puntjes instelt ipv Automatisch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee maakt niet uit.

Hij heeft altijd op II gedraaid en niet op auto.

Er is nooit wat aan gedaan of gedraaid sinds ingebruik name.

Moet een stuk techniek zijn dat kapot is.

Ik heb een gasfles opgehaald en ga morgen vullen. Kijken wat er gebeurd. Hoop dat er niks lek is want dan moet het halve hok uit elkaar omdat hij terug moet :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb vandaag iemand die in 1812 eens wat deed in de luchtventilatie meegenomen: HDP

Reden; hij wil niks en kan veel :tu

 

Begonnen toen de temp 30gr was. Opti op 26 gezet en laten koelen.

Vervolgens iedere keer als de temp daalde de temp lager gezet zodat hij bleef koelen zonder in E15 te komen.

 

NA 2 min:

 

E:01 9

E:02 34.5

E:03 -40

 

Na 3 min

E:01 8

E:02 33

E:03 -40

 

Na 5 min

E:01 6

E:02 31

E:03 -40

 

Na 10 min

E:01 5.5

E:02 30

E:03 -40

 

De opti koelt wel maar met minder power lijkt het.

Eenmaal met alle lampen aan loopt de temp op en lukt het hem niet om de temp bij op 26 te krijgen terwijl het nu 28 is.

 

Druk was met opti uit en water eraf 0.9

 

WTF?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou de luchtslang eens loshalen en kijken wat die dan doet en voelen/meten hoe koud de lucht is die die uitblaast..

Share this post


Link to post
Share on other sites

misschien is er een kat in je opti gekropen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel errors :tu Zal wel C:01 moeten zijn ipv E:01.

 

Hij doet t prima aan je waardes te zien. Je gasdruk is ook niet te laag. Wat is de conclusie van de 1812 man?

 

Ff een paar quotes;

 

dat kan het niet zijn.
Moet een stuk techniek zijn dat kapot is.
Blijft alleen gasdruk/koudemiddel over

 

Met die gedachtegang kom je niet verder.

 

2 mensen hebben al geoppert om de slang eraf te halen......

 

In principe zou hij de 26 moeten halen maar hij is niet echt gemaakt om terug te koelen naar 26gr. Eerder tussen de 28 en de 30gr bij het opgegeven vermogen.

 

De koelblok temperatuur is erg laag wat doet vermoeden dat er te weinig warme lucht inkomt. Die warme lucht laat de koelblok temperatuur normaal gesproken wat meer stijgen.

 

No offense....maar volgens mij is er met de opti niets mis.

Share this post


Link to post
Share on other sites
aankomende week ben ik even op een korte vakantie

 

HDP komt deze week niet meer :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha.

 

De vakantie was zo kort, vanmiddag zat ie al weer naast me in de auto :lol:

 

Ik doe vrijwilligerswerk : Bejaarden taxi <_<

 

Ik heb alles achter gelaten in de donker periode en alle lampen ingeplugd...op 40%. Ga zo even koekeloeren hoeveel graden het is nu het een paar uur draait.

Is het 28gr dan is het goed maar boven de 30gr :tu

Instelling is 27gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeveel watt aan licht heb je in totaal?

Share this post


Link to post
Share on other sites

6000W.

 

MAAR...soms heb je van die momenten dat je het liefst met je harses tegen de muur zou beuken...en in dit geval iemand anders met zijn harses door de muur zou rammen.

Vannacht werd ik wakker en opeens had ik het: Ik word conducteur...geintje, ik dacht aan de klok vd verlichting.... :(

 

Als je je opti 12 uur laat koelen (meteen in de bloei schema) en je vergeet je dimlux op on/off by timer te zetten en laat hem per ongeluk op continue :) :P B)

en je gaat vervolgens alleen maar kijken en voeding maken als het 'dag' is voor de planten (als ze op 12/12 staan en je dus niets geks opvalt) en je gaat mij lastig vallen met errors en koelproblemen :tu <_< :lol:

 

Ik meten en klooien en checken, gasfles gehaald om een evt. gastekort te kunnen bijvullen, hele middag onderweg etc.. Als het 35gr (ipv de normale 21 gr bij overgang nacht naar dagstand) is en je opti moet dat terugkoelen naar 26grmet 6000W (gedimd dat wel op 50%) aan verlichting red hij dat niet, in dit geval niet.

Alle waardes kloppen van de opti en als de temp van aangezogen lucht ca 10-12 gr kouder word als het er aan de andere kant weer uitkomt...dwz. 33gr in en 21-23gr uit wat kan er dan niet goed zijn?

 

Ik heb dus midden in de nacht gekeken terwijl de opti 6 uur draaide, dacht nou wil ik het meteen weten ook, ja hoor...26 graden...

 

Alles wat je niet zelf doet gaat meestal verkeerd of in dit geval, blowen en een hok draaien :)

 

Jammer dat ik zelf niet kweek en alleen maar kijk :)

Edited by leuke Hobby

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja met anderen heb je altijd frustraties.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...