Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

greenlover

Goeie opzet?

Recommended Posts

Hoi growerkes ,

 

Ik zou graag eens onder TL kweken,daar de kleine ruimte me het niet toelaat om met HPS te werken.

 

De ruimte die ik heb is : L = 1,65

H = 1,74

B = 0,90 (Dit worden de afmetingen van m'n kastje , plaatdikte : 8mm .

 

 

Voor de lampen had ik gedacht : Philips Master TLD 58W / 830

Philips Master TLD 58W / 840

 

Philips Master TLD 58W / 827????

 

 

Bedoeling is : 2 Dubbele armaturen = 4 lampen = 232 W = waarbij Scroggen.

 

 

 

De hoofdvragen zijn : Kan ik hiermee uit de voeten ,qua ruimte?

Heb ik een afzuiging nodig daarvoor qua warmte van de lampen?

Plaats is een oude kelder met redelijke stabiele temperatuur

Hoeveel plantjes kan ik hierin kwijt,en in welke potten zet ik die best?

 

 

Alle hulp en voorstellen welkom,om tot een leuk kassie te komen zijn welkom :lol: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je wilt gaan afbloeien heb je ten alle tijden een afzuiger + koolstoffilter nodig.

 

misschien is een dp90 iets voor jou?

 

Komen vast wel meer suggesties je kan ook eens even op een online growshop kijken voor leuke acties of opties.

 

Een t neon armatuur is ook heel handig plug and play :lol:

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Magnifiek

Zoals al staat vermeld heeft hij/zei een eigen gebouwde kast.

 

Afzuiging en koolstoffilter mogen niet ontbreken,...niet alleen om eventuele warmte/geur af te voeren

ook voor de benodigde verse lucht.

 

Pak altijd wat overcapaciteit qua m3 afzuiging,..beter voor je apparatuur en niet te

vergeten geluidsproductie.

 

Verders zou ik zo groot mogelijke potten pakken met een aarde kweek en bij een scrog kan je aan 2 female planten al genoeg hebben.

De ruimte en wat je wilt ophangen aan licht wattage moet kunnen.

 

Met de zomer voor de deur zit je qua temp wel goed voorlopig,...mits het niet te koud wordt in die kelder met lampen uit.

 

Maar had je niet allang iets moeten hebben staan sinds 2008 :lol:

 

:lol:

Edited by StoneTwisted

Share this post


Link to post
Share on other sites

1.74 meter is hoog genoeg voor een HPS. Lekker 2 lampjes van 400 W er in hangen :lol:

 

7 bij 3 potten van 11 liter, wortelen en op 12/12 zetten.

 

Maar dat is mijn mening, misschien is scroggen ook een optie voor jou :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als je wilt gaan afbloeien heb je ten alle tijden een afzuiger + koolstoffilter nodig.

 

misschien is een dp90 iets voor jou?

 

Komen vast wel meer suggesties je kan ook eens even op een online growshop kijken voor leuke acties of opties.

 

Een t neon armatuur is ook heel handig plug and play :D

Succes

 

Hoi Magnefiek,DP90 vind ik persoonlijk nogal laag.breedte en diepte zitten goed,dus voor mij geen optie :lol:

 

1.74 meter is hoog genoeg voor een HPS. Lekker 2 lampjes van 400 W er in hangen :D

 

7 bij 3 potten van 11 liter, wortelen en op 12/12 zetten.

 

Maar dat is mijn mening, misschien is scroggen ook een optie voor jou :)

 

Hoi Blowing Angel,jammer genoeg is HPS voor mij geen optie :lol: ,anders had ik daar niet over getwijfeld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoezo geen optie? Je hebt toch ruimte genoeg? 2x400 is misschien teveel van het goeie, maar 1x400 of 1x250 moet zeker lukken..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miss zou HPS toch mogelijk zijn,indien dit lukt in een Homebox Small Grow Tent Basic Setup (80x80x1.6m) met een 400 watt HPS .

 

De max hoogte die ik kan benutten is 1M74,en deze tent is de enige die ik vind die er inpast.

 

Het bespaard me wel een hoop moeite indien dit kan werken.

 

Eventueel zou ik toch kiezen om te scroggen,omdat dit al een kleine oppervlakte is,en ik waarschijnlijk meer winst boek door alle toppen evenveel licht te geven,en ik al beperkt ben in de hoogte.

 

Ik had deze setup op het oog :

 

Homebox Small Grow Tent 0.8 m x 0.8 m x 1.6 m

Assimilatie Licht Systeem 400 watt

Ventilator Rvk 225 m3

Koolstof Filter 160 kub

 

De vraag is nu : heb ik genoeg aan dit alles,of is dit niet te flauw volgens de warmte die een 400 watt HPS leverd?

(ventilator 225 m3 , Koolstoffilter 160 kub )

Edited by greenlover

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo'n filter, ik dacht dat het allemaal beetje mierengeneuk was maar toen ik in mijn woning ging afblazen heb ik er binnen een week een besteld.

En ik heb slechts 3 kleine Autoflowers. :lol:

 

Die DP90 heb ik nu, die is inderdaad wat laag met 90cm.

In mijn DP90 die nu vol is gegroeid met planten bijna tot aan de lamp kan ik eigenlijk nergens meer bij behalve de voorkant een beetje.

Dus wel handig als je zoveel ruimte nog boven hebt al was het aleen maar voor het toegangs gemak en overzicht van boven.

En zelf kastje maken is sowieso leuker toch :lol:

 

Qua licht zou je ook naar TNeon kunnen kijken.

Je kunt kant en klaar armaturen kopen maar ik heb ook iemand op het forum hier gezien die ze gewoon zelf in elkaar had zet.

De grootste pre van TL of TNeon vind ik dat de lamp helemaal niet heet word, het kan dicht op de plant en kan voor zover ik weet geen brand veroorzaken. Je kan die lampen gewoon aanraken als ze branden.

Hetzelfde geld voor LED's denk ik.

 

Mocht je zoals door iemand voorgesteld toch voor een lage wattage HPS dan moet je zeker ook een automatische brandblusser erbij nemen voor de veiligheid volgens mij!

Althans dat lees ik hier keer op keer op het forum.

 

Je hebt sowieso afzuiging nodig ongeacht welke lamp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi growerkes

 

Bedankt voor jullie hulp en reacties,maar denk van een andere locatie te zoeken,en daar toch opnieuw te beginnen met hps ,met iets meer mogelijkheden qua hoogte.

Maar voor info ivm hps ,zit ik hier in de verkeerde sectie.

 

Thx 4 help!

Share this post


Link to post
Share on other sites

eh nee hoor, tot 250 zit je hier goed. maar goed je wilt wat anders dus weining nut te hlpen met deze opzet :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...