Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
DURBAN J

hoelang en hoe vaak druppelen per 24 uur

Recommended Posts

goede avond !! ik zit met een dilemma ;) na gezocht te hebben in de zoekmachine heb ik nog geen antwoord op mijn vraag :( ik heb 11 literpotten met cocos .... hoe vaak en hoe lang moet ik druppelen per 24 uur ?? ik wil geen wateroverlast veroorzaken dus wat kan ik het beste doen ???? jammer genoeg heb ik geen id hoeveel ML mijn systeem per minuut geeft :)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doe 1 druppelaar in een maatbeker en zet je pomp eens een paar minuten aan; 1, 2, 5. Deel het door het gegeven water en TADA!

 

Dat is je watergift per minuut van 1 druppelaar.

 

Nu mag je zelf bepalen hoe je je hoeveelheid gaat geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Doe 1 druppelaar in een maatbeker en zet je pomp eens een paar minuten aan; 1, 2, 5. Deel het door het gegeven water en TADA!

 

Dat is je watergift per minuut van 1 druppelaar.

 

Nu mag je zelf bepalen hoe je je hoeveelheid gaat geven.

 

ok thanks goed id ...alleen dan komt er een volgende vraag !?

 

Ongeveer hoeveel ML water geef je per plant in de vegetatieve fase en hoeveel in de generatieve fase in een pot cocos van 11 liter per 24 uur

 

Ik gebruik verder het canna voedings systeem CANNA COCO ,RHIZOTONIC,CANNAZYM,BOOST ,CANNACURE & PK13/14

 

MVG,

 

DURBAN J

 

(holadieeeeee)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik start week 1 met 75 á 100ml per plant per dag, en eindig mijn kweek rondom de 450ml per plant per dag....

Wel op je drain blijven letten (waardes, hoeveelheid) en op blijven letten of je matten niet te nat blijven.

Aantal beurten kan je laten varieëren. Ik heb een voedingscomputer die regelt de geefmomenten zelf.

Ik voer het aantal beurten in wat ik wil, en hij rekent de tijdstippen voor me uit... ;)

Aantal beurten verhoog ik dan per weel (omdat de plant per week meer vraagt)

 

Capiche??

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanks for the info ! alles draait ... now the waiting game

 

hopend op een mooie oogst afgani ;)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op slabs gaat het toch wel ff anders met druppelen dan op een 11ltr pot ;)

dus veel heb je niet aan die info.. drain meten met 11ltr plastic verteld je helemaal niks en daarop acteren ga je flink de mist in :)

 

Start met 250ml pdg en bouw dit langzaam op naar max 750ml pdg (week 4 bloei ofzo) en omdat je toch 11ltr potten hebt is optillen en 'wegen' voor jouw de beste manier om na te gaan hoe of wat qua waterhuishouding in de pot en of het lukt om met een watergift bij aangaan licht en dan nog 1 op helft vd dag mogelijk is, dat kun je op slabs wel doen omdat die veel sneller droog zijn of uitgespoeld, in een pot krijg je ophoping en afzetting (die witte troep aan de randen van je pot).

 

Zaadplanten gebruiken veel meer water dan vanuit stek, iets om goed in de gaten te houden.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op slabs gaat het toch wel ff anders met druppelen dan op een 11ltr pot ;)

dus veel heb je niet aan die info.. drain meten met 11ltr plastic verteld je helemaal niks en daarop acteren ga je flink de mist in :(

 

Start met 250ml pdg en bouw dit langzaam op naar max 750ml pdg (week 4 bloei ofzo) en omdat je toch 11ltr potten hebt is optillen en 'wegen' voor jouw de beste manier om na te gaan hoe of wat qua waterhuishouding in de pot en of het lukt om met een watergift bij aangaan licht en dan nog 1 op helft vd dag mogelijk is, dat kun je op slabs wel doen omdat die veel sneller droog zijn of uitgespoeld, in een pot krijg je ophoping en afzetting (die witte troep aan de randen van je pot).

 

Zaadplanten gebruiken veel meer water dan vanuit stek, iets om goed in de gaten te houden.

 

LOSTCHILD !!! ik had eerst de watergift op twee keer 1 minuut staan zoals je zegt bij het aangaan van de lamp en halverwege de 18 nog een keer ... ben na 3 dagen weer eens gaan kijken en idd worden de potjes wat zwaar maar nog geen wateroverlast (en me vat gelukkig ook niet leeg)... heb hem nu eerst terug gezet naar 1 x 1 minuut ! voor de rest staan de dames er lekker bij na wat stagnatie in week 1 , week 2 belooft en ware inhaalslag te worden :) ze wortelen mooi en beginnen mooi uit te lopen :) had wel wat last van krullende blaadjes want het was wat warm in het hok (kan ook overvoeding zijn) maar denk het niet aangezien ik het canna coco kweekschema bij houd ...

 

Thanks for the info iig !!!

 

smokers united !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...