Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Tintje

Indoor 2013 by Tintje

Recommended Posts

Hai Guys

 

Ik start deze nieuwe topic omdat ik er ook terug ga aan beginnen :D

Deze keer reeds veel bijgeleerd door de mislukte kweek van vorig jaar :whistling

 

Ik ben onlangs verhuisd, ik woon terug in een appartement, maar heb hier meer plaats om in huis een plekje vrij te maken voor 1 plant. Vorig jaar had ik er 14 outdoor, waarvan 5 vrouwtjes, te laat onderscheid kunnen maken en allemaal bevrucht geraakt :rolleyes: :lol: ;)

 

Nu ben ik nog niet begonnen, ik heb zaadjes besteld (white widow feminised) en ze moeten nog binnen komen, maar wel al heel veel informatie aan het verzamelen om een kastje te maken waarin m'n meisje mooi kan groeien en bloeien.

 

De vrijgemaakte ruimte is 50x60cm, hoogte tot 2m (zal wel zo hoog niet groeien maar meer ruimte is goed), ventilatortje en kweeklamp in actie, metalen plaat voorzien voor weerkaatsing van het licht, ready to start!

 

Let's breed !!!

 

Ciao

 

Tintje

Share this post


Link to post
Share on other sites

west-vlaanderen in de actie, zie ik graag!! :whistling :rolleyes:

veel succes met je indoor

 

grt gg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zonde van de dames vorig jaar. Dit jaar 1 plantje binnen, is toch ook nice.

 

Vergeet je niet je koolstoffiltertje en een afzuigertje ? En voor een paar tientjes misschien ook een rol z/w folie ipv een metalen plaat ?

 

Alvast succes !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog ff over de vorige kweek (was ook de allereerste kweek, was totaal onervaren :lol: )

- teveel zaadjes gekocht... had 2 spongepots vol + nog in water ontkiemde zaden, de helft heeft de eerste weken niet overleefd, super veel geld naar gesmeten dus behoorlijk verlies gedaan

- de bevruchte dames laten drogen en geknipt, zaadjes uitgehaald maar grotendeels weggegooid, tussen de zaadjes door wat kunnen roken maar was vreemde smaak, kwam er wel wat stoney van maar was niets waard ten opzichte van echte "goedgekweekte" wiet...

- had 1 mannetje bewaard die er super mooi uitzag, had die op een verre afstand gezet, maar dan achteraf te weten gekomen dat zo'n dame van op kilometers afstand bevrucht kan geraken... was niet goed dus :(

 

Vorig jaar had ik ook overdreven, teveel in een keer gezet, was ten eerste riskant in het belgenlandje en had door het aantal te weinig aandacht kunnen geven. Daarom dit jaar: 1tje indoor en zo goed mogelijk verzorgen, alle aandacht naar 1 dame ;) voel me precies een beetje lesbisch :rolleyes:

 

@gg Thx, W-Vl boven :whistling :D

 

@ Bluebloomer Ben nog op zoek naar een manier om af te zuigen, de plaats die ik voorzien heb is een ingebouwde kast. Vriend van me, die wel weet waar ik mee bezig ben :lol: , heb ik de plannen gegeven van het gebouw en is nu iets aan het knutselen om het afzuigcircuit te overbruggen (geen geur in huis is zeker een voordeel aangezien ik op een appt woon). Anders gat in de muur maken, maar waarheen... En waar kan ik zo'n koolstoffiltertje vinden? Trouwens wat is dat zo'n folie? Beter dan metalen plaat?

 

Tintje

Share this post


Link to post
Share on other sites

z/w folie is zo'n folie die aan de ene kant wit is en aan de andere kant zwart, dit kun je vinden bij de meeste tuincentra.

voor een koolstoffiltertje ga je best even naar de growshop, aangezien je van west-vl bent kun je best even langsgaan in sluis (is geen sluikreclame hoor maar is denk ik wel het dichtst bij voor jou :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites
z/w folie is zo'n folie die aan de ene kant wit is en aan de andere kant zwart, dit kun je vinden bij de meeste tuincentra.

voor een koolstoffiltertje ga je best even naar de growshop, aangezien je van west-vl bent kun je best even langsgaan in sluis (is geen sluikreclame hoor maar is denk ik wel het dichtst bij voor jou :whistling

Vriend van me gaat kastje in elkaar knutselen, geen mogelijkheid tot afzuiging, zou me massaal veel geld gaan kosten... heb gevraagd 80x80x150 cm, op wieltjes, koolstoffiltertje nog te bestellen online, altijd het makkelijkste.. idem met z/w folie, ontdekt dat dat warmte+koude buiten laat en zo plantje volledig kan afzonderen.

Idd al gehoord dat in Sluis veel te vinden is :-) Mss deze week eens oversteken ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vrees dat je met die koolstoffilter niet veel bent als je geen afzuiging steekt hoor, waar ga je die anders op aansluiten dan? :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik vrees dat je met die koolstoffilter niet veel bent als je geen afzuiging steekt hoor, waar ga je die anders op aansluiten dan? :rolleyes:

was van plan om afzuigcircuit te overbruggen, maar 't zou me teveel "verbouwwerken" kosten, dus extern kastje ipv ingebouwde kast :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ondertussen....

 

zaadje is ontkiemd

staat nu in mini serre aan de zuidkant, begint lichtjes te strekken, dus effe dieper in aarde gedaan.

is dit ok?

zaadje in water gelegd 02/05

 

kastje is klaar, wordt deze week geleverd :-):-)

 

ondertussen al 4 weken niets gerookt, 'k voel me lichtjes afkicken :D geen behoefte maar toch een bepaalde drang (soms) ... vooral als ik wil slapen :-(

ik zoek en ik zoek, maar ik vind niemand die "iets" kan missen :lol: al is het maar 1 stickietje :lol: radeloos België !

Share this post


Link to post
Share on other sites

en dan nu, een paar foto's

 

ontkieming (na 4 dagen)

gallery_34201_15697_1098256.jpg

 

kopje boven (na 6 dagen)

gallery_34201_15697_1215569.jpg

 

mini plantje (na 14 dagen)

gallery_34201_15697_490541.jpg

 

het is nog wachten op het kastje, dus staat nog steeds in miniserre aan de zuidkant...

Begint lichtjes te strekken, maar zal 'm tijdens het verpotten wat dieper in de aarde steken.

 

ik gebruik gewone stekgrond, zonder additieven. Volgens bronnen zou dat niet uitmaken tijdens het ontkiemen...

 

kan ook nog geen vochtigheid opmeten, moet me nog es verder informeren welke waarden allemaal belangrijk zijn tijdens het groeiproces en hoe ik dat kan opmeten.

 

Keep on smoking :rolleyes: :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

die strek valt wel mee.. gewoon bij het overpotten tot 1cm onder de lobblaadjes inplanten

ziet er verder goed uit

 

green

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...