Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Kalashnikova

Vergeling Onderin.

Recommended Posts

Hallo Medekwekers,

 

Ik zit nu op de helft van week 5 12/12 en sinds 2 week ongeveer wordt mijn plant langzaam aan steeds geler,

dit begint onderin bij de grotere bladeren, ook loopt de top groei heel erg achter.

Ik heb al vanalles geprobeert dacht eerst dat het misschien aan de voeding lag (misschien te weinig)

dus heb een tijdje meer voeding gegeven maar dit was niet het probleem.

Omdat de plantjes ook paarse steeltjes hadden dacht ik misschien dat het lag aan te veel schommeling met de temperaturen.

Maar ook dit heb ik kunnen uitsluiten.

Ik gebruik voeding van de lijn Aptus en biobizz. Dit allemaal volgends het kweekschema..

 

Ik hoop dat iemand mij kunt helpen en als jullie meer info nodig hebben vraag maar raak :whistling

 

Ps fotos komen morgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat voor medium, soortje, merk voeding hoeveel en hoevaak water, ook wel belangrijke info.

En de foto's uiteraard ook.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zie gele bladpunten en vergeling van het totale blad van onder. ik denk dat er verschillende dingen door mekaar lopen.

 

welke strain is het? hoeveel voeding heb je voor en na het probleem gegeven?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hield mij aan het schema van aptus maar gaf de boosters 1 tot 2 in de week mee verder gebruikte in biobizz als hoofdvoeding en dat gaf ik ook ongeveer 3x in de week. Maar denk dat het komt omdat ik het water niet goed afzuurde en dus nu met een probleem zit dat de plant te weinig stikstof binnen krijgt (dit zie je ook aan de paarse stelen en de steeds gelere bladeren).

Share this post


Link to post
Share on other sites

De nerven zijn wel groen, dus er zit zat voeding in.

 

Paar flessen Spa blauw erdoor en dan komt het wel goed.

 

En kies bij voorkeur 1 soort voeding.

 

Als je goed omgaat met die Bio Bizz handel, dan komt het helemaal goed.

 

Minder is meer. :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja klopt de nerven blijven wel groen, maar na een tijdje trekt dit ook helemaal weg trekt de plant dan niet juist alle laatste resten voeding uit de bladeren omdat ze te weinig voeding krijgt ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probeer eens een beetje magnesium.

 

Dat zou het wel eens kunnen zijn. Met Bio Bizz (gebruik t zelf) heb ik na een paar weken bloei altijd een magnesium gebrek.

 

Hiervoor koop ik magnesium sulfaat bij de apotheek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet al bijna zeker dat het aan de stikstof ligt, dit kan ik opkrikken met bloedmeel toch ? en is spoelen met spa wel verstandig en heeft het ernstige gevolgen of komt het niet meer goed ? :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

huh? is mij reactie verwijdert??

 

ik had hier wat neergekalkd maar dat lijkt wel weg gehaald.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...