Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Magnefiek

kweken in het klein

Recommended Posts

Ik zit met een paar vragen :

 

Ik wil dus een microkweek beginnen. :wacko:

 

Na veel te hebben gelezen zit ik alsnog met bepaalde opties die ik overweeg en durf zelf niet echt de knoop door te hakken kwa spullen te bestellen zonder het hier voor te leggen.

 

Ik heb een tijdje in mijn hoofd gehad om zelf een kast te bouwen maar als ik eerlijk ben, ben ik zo technisch als een aap. :verrygood

 

Nou heb ik wat verslagen gezien met de dp90 afm: 90 x 60 x 90.

 

het lijkt me een leuk ding om voor te groeien voor me buitenplannen en hele kweekrondes op mini formaat.

 

Nou zit ik steeds een beetje te kijken bij desjop.nl hoe ik daar kom via dit forum en volgens mij zijn ze best wel redelijk kwa prijzen.

 

Zei hebben dus een soort actie bij de dp90 dan kan je derbij kiezen of je ventilator en filter erbij wil en eventuele tneon lampen.

 

Nou is mijn budget rond de 250 euro ik kan dit momenteel maar 1 keer uitgeven dus ben liever zeker van me zaak en zonder jullie hulp hak ik deze knoop nooit door.

 

Mijn vragen:

 

ik kan bij de dp 90 deze afzuig en filter bij bestellen.

 

Optie: Mini fan slangventilator 125mm + Can-Lite 150m³ koolfilter 125mm flens + 1mtr. slang en 1x slangklem.

 

Is dit wat ik nodig ga hebben ? En moet je die ook dimmen voor het geluid ? enzoja waarmee dimmen ?

 

Ik wil dus gaan werken met tneon maar wat komt het beste uit in zon tentje 1x 2x55w of 2x 2x55w of 1x 2x75w of 2x75w.

 

En kunnen de lampen dan gewoon op een tijdklok ?

 

Is dit tentje wel de moeite waard ?

 

Ook zag ik dit staan weet alleen niet of het wat is ? http://www.desjop.nl/index.php?item=kweekt...840&lang=NL zou dit beter zijn als die dp 90 ? :wacko:

 

dit waren een beetje me vragen. ;)

 

 

Als jullie andere opties of dingen hebben die ik beter zou kunnen nemen of zoiets hoor ik het ook graag.

 

Ik ga dit in mijn kamer doen en wil dus geen geluid of gebrom of dergelijke en natuurlijk geen vreemde geurtjes.

 

als dank houd ik binnen 2 weken ook een kweekverslagje zodat jullie ook mee kunnen genieten . ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

als dank houd ik binnen 2 weken ook een kweekverslagje zodat jullie ook mee kunnen genieten . ;)

 

 

als jij vragen stelt en wij antwoorden dan verwachten wij een verslag en geen dank !!

 

maar verder t neon gewoon 75 watt en anders ff de micro afdeling doorspitten dan vind 9 van de 10 vragen zelf

 

suces met lezen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke dan verplicht ik mezelf zodra ik me set heb een kweekverslag bij te houden.

 

En zoals ik al zei ik heb behoorlijk wat gelezen of heb je dat over het hoofd gezien ?

 

als ik het ergens had gevonden had ik het niet gevraagt en voor de rest ken ik vrij weinig met je antwoord gewoon 75 watt ?

 

Bedankt voor je info maar ken der echt bagger weinig mee je hebt wel weer een bericht extra dus das mooi lijkt me.

 

Ik zat nog effe te lezen maar ik stel maar een paar vraagjes de rest twijfel ik tussen opties en die afzuig kwa geluid...

 

eigenlijk is het echt een bullshit antwoord van je Wally jammer hoor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:lol: :whistling vind het eigenlijk van jou ook wel een bullshit antwoord... ;)

 

On topic;

T neon 2x 2x 75 watt groei en bloei! (Dp90)

Kijk ook eens voor hps die heb je al vanaf 70 watt geloof ik ( correct me if i'm wrong) persoonlijk groei ik alleen voor met tneon..

afbloeien kan zeker onder tneon topics genoeg daarover..!

Filtertje ziet er goed uit, dimmen voor geluid lijkt me overbodig.., zoveel herrie maakt die niet en kan altijd nog als je meer budget hebt.

Lampen zou ik altijd schakelen met een relais bv een Davin oid, die tijd klokjes vertrouw ik niet..!

Verder zou ik de Dp90 pakken als je t micro wil houden!

Dit alles is te vinden op het forum! :rolleyes:

Als je het niet vind, zoek je niet goed! :D

 

Succes verder

Groet Kaydee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet dat ik niet dankbaar ben enzo maar dit heb geen nut.

 

Ik zoek mezelf de pestpleures wou alleen wat opties overwegen en heb geen ervaring met afzuigers en de bijkomende geluiden.

 

Vind het wel jammer dat ik 2 x de reactie krijg dat ik verder moet zoeken want het zijn geen vragen met voor de hand liggende antwoorden is mijn mening.

 

Nou alles wat ik weer over kweken en dergelijke heb ik van dit forum.

Daar ben ik iedereen heel dankbaar voor.

 

Maar heb ook door dat zodra je begint te post en vragen te stellen dat er ook irritante galbakken zijn die geen info geven maar alleen maar janke dat iemand niet goed leest dan zouden ze beter de vraag secties weg kunnen laten.

 

Nou is der iemand die me een pm heeft gestuurd met info die ik wel kan gebruiken.

Zal niets meer vragen.

 

En binnenkort starten met een kweekverslag.

 

Faraon respect voor de moeite en de aandacht !

 

Trouwens kan een slotje op heeft tog geen nut!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn ervaring met de DS90 tent: BAGGER ! Je inzuig en afzuig installatie moeten buiten de tent gemonteerd worden, zoat je ruim een meter extra nodig hebt om de slangen te monteren en er nog bij te kunnen. Buisventilatoren vooral de kleintjes: laten liggen ! Die trekken het niet in het tentje. Je hebt (IMHO) minimaal 250m3 nodig in een tentje, want als je in de bloei zit en de dames flink wat vocht nodig hebben dat trekt een buisafzuigertje het vocht niet uit de tent. Ik had 5 weken in de bloei met een afzuiger van 125m3 een LV van ca 85% !!

Toen een te grote buisafzuiger gekocht (325m3) die bijna niet te dimmen was, en de tent compleet vacuum zoog.. Ik had dus gelijk voor een 250m3 slakje moeten gaan..

 

Genoeg mensen die vrolijk in een tentje zitten met prima ervaring, maar ik begin er nooit meer an. Voor het geld dat ik aan de tent heb gespendeerd heb ik nu een hokje gebouw zo groot als 2 tenten naast elkaar, compleet geisoleert, lucht en geluidsdicht.

 

Kwestie van vurenhouten balkjes kopen, een frame in elkaar schroeven en plaatjes ertegen, simple as fuck :whistling Je knalt er een hele partij vragen doorheen die je met een beetje research zelf ook had kunnen beantwoorden. Daarbij komt dat iedereen het op zijn eigen manier doet. Ik heb een dimmertje gekocht op ebay voor 5 dollar, en dat dingt regelt toerental prima !

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mijn ervaring met de DS90 tent: BAGGER ! Je inzuig en afzuig installatie moeten buiten de tent gemonteerd worden, zoat je ruim een meter extra nodig hebt om de slangen te monteren en er nog bij te kunnen. Buisventilatoren vooral de kleintjes: laten liggen ! Die trekken het niet in het tentje. Je hebt (IMHO) minimaal 250m3 nodig in een tentje, want als je in de bloei zit en de dames flink wat vocht nodig hebben dat trekt een buisafzuigertje het vocht niet uit de tent. Ik had 5 weken in de bloei met een afzuiger van 125m3 een LV van ca 85% !!

Toen een te grote buisafzuiger gekocht (325m3) die bijna niet te dimmen was, en de tent compleet vacuum zoog.. Ik had dus gelijk voor een 250m3 slakje moeten gaan..

 

Genoeg mensen die vrolijk in een tentje zitten met prima ervaring, maar ik begin er nooit meer an. Voor het geld dat ik aan de tent heb gespendeerd heb ik nu een hokje gebouw zo groot als 2 tenten naast elkaar, compleet geisoleert, lucht en geluidsdicht.

 

Kwestie van vurenhouten balkjes kopen, een frame in elkaar schroeven en plaatjes ertegen, simple as fuck :whistling Je knalt er een hele partij vragen doorheen die je met een beetje research zelf ook had kunnen beantwoorden. Daarbij komt dat iedereen het op zijn eigen manier doet. Ik heb een dimmertje gekocht op ebay voor 5 dollar, en dat dingt regelt toerental prima !

 

+1

 

Helemaal eens

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mijn ervaring met de DS90 tent: BAGGER ! Je inzuig en afzuig installatie moeten buiten de tent gemonteerd worden, zoat je ruim een meter extra nodig hebt om de slangen te monteren en er nog bij te kunnen. Buisventilatoren vooral de kleintjes: laten liggen ! Die trekken het niet in het tentje. Je hebt (IMHO) minimaal 250m3 nodig in een tentje, want als je in de bloei zit en de dames flink wat vocht nodig hebben dat trekt een buisafzuigertje het vocht niet uit de tent. Ik had 5 weken in de bloei met een afzuiger van 125m3 een LV van ca 85% !!

Toen een te grote buisafzuiger gekocht (325m3) die bijna niet te dimmen was, en de tent compleet vacuum zoog.. Ik had dus gelijk voor een 250m3 slakje moeten gaan..

 

Genoeg mensen die vrolijk in een tentje zitten met prima ervaring, maar ik begin er nooit meer an. Voor het geld dat ik aan de tent heb gespendeerd heb ik nu een hokje gebouw zo groot als 2 tenten naast elkaar, compleet geisoleert, lucht en geluidsdicht.

 

Kwestie van vurenhouten balkjes kopen, een frame in elkaar schroeven en plaatjes ertegen, simple as fuck :rolleyes: Je knalt er een hele partij vragen doorheen die je met een beetje research zelf ook had kunnen beantwoorden. Daarbij komt dat iedereen het op zijn eigen manier doet. Ik heb een dimmertje gekocht op ebay voor 5 dollar, en dat dingt regelt toerental prima !

 

 

 

Bedankt voor je inbreng.

 

het ging me der dus ook een beetje om dat ik niet steeds van materiaal hoef te wisselen enzo en uit veel verslagen lezen kwam ik tog nog in dubio omdat de ene is heel tevreden over een afzuiger en de ander vind dat dat ding een pest lawaai maakt.

 

ik koop een dp 90 met wat groeilampies om in voor de groeien en dan lekker buiten te gaan klote.

 

Ook omdat iemand mij uitlegde dat je voor 250 eu geen leuke set bij elkaar krijgt als het eenmaal zover is pak ik een dr tentje denk ik of misschien een zelbouw hok zoals jij al zegt en dan gelijk goed met een lumatek en softbox en die shizzle dat word nog effe wachten dus maar dan wel in 1 keer goed.

 

Ik krijg steeds dat lezen om me oren wil niet ondankbaar overkomen maar heb echt heel veel tijd op dit forum lopen lezen.

 

Maar het blijft gewoon moeilijk zonder praktijk ervaring. :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

moeilijk is het zeker,

 

 

allerbelangrijkste in mijn ogen is je doel. wat wil jij gaan doen? er zijn veel mogelijkheden maar je moet eerst goed weten wat je wilt.

 

dus, wat is je doel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Och weet je, ik ben ongeveer een jaar geleden begonnen en heb ook een partij vragen gesteld hier omdat ik onervaren was, en onzeker wat te doen. Na de (MIS)koop van de tent (die ik gelukkig voor zelfde geld heb kunnen verkopen) toch maar de stoute schoenen aangetrokken, gamma pas tevoorschijn gehaald, schroefmachine opgeladen en klussen maar !!

Op Youtube staan leuke filmpjes van bijv Jorge Cervantes om wat bij te leren en inspiratie op te doen.

 

1 ding is zeker; wat je ook wil doen door schade en schande wordt je wijzer, en het zal je altijd wat geld kosten waarvan achteraf bleek dat je het anders had kunnen doen, zo doe je ervaring op en weldra krijg je zo de kriebels dat je zelf een hokkie in elkaar timmert.. :rolleyes:

 

Wat je ook doet, probeer het in 1 keer goed te doen want beknibbelen op zaken als filter en fan kosten je achteraf alleen maar geld. Take it from me, being a cheapskate will cost you...

Succes :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ligt er maar net aan wat je wilt, voor moeders, stekken en voorgroei geen probleem.

 

Wil je afbloeien voor eigen gebruik kun je met een dr90 en 2x 150w tneon genoeg van afhalen.

 

Ome Joop is dr ook ooit mee begonnen, net als vele andere op diverse forums.

 

Echter is het ook vaak de opstart voor velen en gaan ze snel door naar groter; andere verlichting andere tent/ruimte en dus ook weer naar andere randapparatuur.

 

Ik kan je vertellen dat ie van onze Joopie nu op zolder ligt. Dus mocht je geld willen besparen check gewoon voor een goeie 2de handse. (zonder scheuren enzo natuurlijk :whistling ) Scheelt je vaak een paar tientjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jongen bedankt voor de tips....

 

Ik ben mezelf dus af gaan vragen wat mijn doel is en daarvoor is de dp90 prima..

 

ik heb hem dus gisteren in elkaar gezet het gaat mij voor om wat kleine zaadkweekjes te zetten en eventueel een keertje wat aftebloeien om wat praktijk op te doen. :rolleyes:

 

en tevens het belangrijkste voor nu een beetje voorgroeien voor de buiten speel sectie :lol:

 

nou vroeg ik me alleen af ik heb dus zon cqn filtertje erbij ik hoorde nu net dat het een pleures ding is kwa lv dat die snel kaduuc is. :whistling

 

als ik alleen voorgroei moet me afzuig dan aan voor bv temp of mag die dan gewoon uitblijven en als die wel aanmoet kan ik dan gewoon me filter erop laten alles hang nu wel gewoon maar denk ik vraag het maar.

 

zelde als ik een zadenkweekje wil doen of miss 1 keer iets laten afbloeien moet je afzuig dan voor dat de bloei er in zit dan ook gewoon aan of doe je dat alleen voor de vreemde geurtjes of ook voor de temperatuur ik heb trouwens maar 1 x 2x 55 watt

Share this post


Link to post
Share on other sites

je heb natuurlijk luchtstroming nodig zodat je plantjes verse lucht krijgen. in het begin is het best mogelijk om je afzuiger uit te laten maar na een paar weekjes moet hij echt aan. als je er dan geen filter op doet (gelijk of na verloop van tijd) dan gaat het stinken en heb je grote kans bezoek te krijgen van de petten

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik krijg steeds dat lezen om me oren wil niet ondankbaar overkomen maar heb echt heel veel tijd op dit forum lopen lezen.

 

Maar het blijft gewoon moeilijk zonder praktijk ervaring.

 

Het is de onzekerheid en gebrek aan ervaring waardoor je niet kunt vinden wat zoekt.. Eigenlijk moet je gewoon het KISS principe aanhouden ook met kweken : KEEP IT SIMPLE STUPID ..

 

Als je wil kweken dan zul je op 1 van de 2 moeten vertrouwen: of een hoop knaken in je pocket om te kopen wat je maar nodig hebt, zoals een vrij dure geisoleerde afzuigerbox, of je zet je a-technische knop om, en gaat gewoon aan het knutselen om zelf iets in elkaar te zetten.

 

Tot slot, STAY WAY van die kleine buisafzuigers als afzuiginstallatie, die zijn alleen nuttig als inblazer, AT BEST...

Buisafzuiger van om en nabij de 120m3 in een tent is weggegooid geld, te hoge LV en dus alsnog diep in the pocket tasten om die betere afzuiger te kopen die je eigenlijk al nodig had, tenzij je schimmel en of rot geen bezwaar vind natuurlijk :whistling

 

PS wees niet zo snel op je pik getrapt, gevalletje pms ?? :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ miramar

 

Bedankt voor de info het is helemaal duidelijk bedankt!

 

@ bluebloomer

 

Hahaha ik ging effe stuk om je post... Je hebt 100 procent gelijk kan niets anders zeggen ik moet ook gewoon die knop omhakken maar wil het gewoon goed doen.

Hoe jij het verwoord ken ik als een slechte eigenschap van mezelf altijd twijfelen en 100x vragen heb hier wel vaker problemen mee vooral als ik helemaal in iets op ga.

 

Ik waardeer je post wel man en ik kan zeker tegen kritiek alleen steeds dat ga is beginnen met lezen werd ik een beetje zat ik zit zeker al een jaar een beetje op het forum te checken enzo.

 

Alleen nu wil ik zelf gaan ondernemen en dan komt dat kut karakter trekje van me weer naar boven twijfelen vragen nog is vragen enz...

 

Hoop dat ik niet als een ondankbare luie schoft over kom.

 

Fijne avond jongens ik steek der eentje op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach ik heb zo mijn momenten.. :whistling En al ben ik verre van een ervaren rot, toch heb ik afgelopen jaar enorm veel geleerd van de gasten hier op het forum, als van de ervaring zelf.

 

Zet voor jezelf eens alles op papier: wat wil je gaan doen, hoeveel ruimte heb je nodig om te kweken, hoeveel ruimte heb je nodig voor je randapparatuur. Dan ga je bepalen wat je kweekmethode is met de spullen die je daar voor nodig hebt, dan ga je de inhoud (lxbxh=m3) berekenen en de apparatuur die je daarvoor nodig hebt. Mijn advies; kies altijd voor minimaal een 250m3 slak afzuiger, met een koolstof filter dat iets groter is. Mocht je de kriebels krijgen en toch groter willen dan ben je toch wat ingedekt met de slak.

 

Ik heb een toerentaldimmer gekocht via ebay, en een goeie dimmer is duur want bijna elke ventilator gaat brommen als je deze dimt en bijna elke dimmer onder de 50 euro is een prul (dit land is inmiddels een meester in het hanteren van veel en veel te hoge prijzen)

 

Wil je gaan afbloeien dan heb je niets aan een DP tent, en kun je beter een goeie tent kopen zoals de DS90 of beter nog bouw iets zelf. Voor een tent betaal je mede de naam, alsmede het gemak omdat het een kant en klaar hok is. Voor het geld van een DS90 heb je zelf een bundel vurenhout bij de Gamma gekocht, de gipsschroeven van de Action en een rol Zwart/Wit folie van 123tuintechniek.nl

 

Als je slim koopt en je huiswerk doet heb je voor ca 250 een zelfgemaakt hokje met bijna alle randapparatuur om zo basis mogelijk te beginnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Duidelijk bedankt voor de info ik ben zo langzamerhand me setje aan het samen stellen.

 

Dit krijgen jullie nog wel te zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okidoki, succes !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...